مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام؛
مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: تغییر نگرش فرهنگی کارگشای مشکلات اقتصادی است و عنصری به نام فرهنگ کار در جامعه نیازمند بازنگری است.
کد خبر: ۷۹۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸ 21 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  شیرخانی  در دیدار با مدیرکل ثبت احوال استان ایلام، گفت: توسعه یک جامعه مبتنی بر تغییر نگرش فرهنگی است و این موضوع به ویژه خود را در موضوع فرهنگ کار نشان می دهد.

شکراله شیرخانی اظهار داشت: در جامعه ما عنصری به نام فرهنگ تغییر، نگرش نیازمند بازنگری است چرا که همه مشکلات جامعه در مسائل فرهنگی نهفته است.

وی با بیان اینکه تغییر نگرش فرهنگی کارگشای مشکلات اقتصادی هستند، گفت: عنصری به نام فرهنگ کار در جامعه نیازمند بازنگری است.

شیرخانی به جمعیت بیکار غیرماهر اشاره کرد و افزود: در این میان مساله افراد تحصیل کرده و بیکار نیز مطرح است که به دلیل فقدان سیستم برنامه ریزی نیروی انسانی نتوانسته اند شغلی برای خود بیابند و تعاونی ها به ویژه تعاونی های خدماتی می توانند تا حد زیادی این مشکل را حل کنند.

تیموری مدیرکل ثبت‌ احوال ایلام نیز گفت: از ۴۶۰هزار نفر جمعیت واجد شرایط بالای ۱۵ سال سن استان، حدود ۸۶ درصد برای کارت هوشمند ملی ثبت نام‌نموده اند.

مدیرکل ثبت‌ احوال ایلام با بیان اینکه داشتن کارت ملی هوشمند برای امور اداری و بانکی ‌ضرورت دارد، گفت: کارت‌های ملی قدیمی از درجه اعتبار ساقط است و افراد در صورت نداشتن کارت ملی هوشمند در مراجعه به ادارات و بانک‌ها به‌طور قطع دچار مشکل می شوند.

تیموری در خصوص وقایع حیاتی نیز افزود: در ۶ ماهه نخست امسال، چهار هزار و ۳۳۴ واقعه تولد و یک هزار و ۲۲۳ واقعه وفات در استان ایلام ثبت‌ شده است.

وی یادآور شد: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۷۵۷ واقعه ازدواج و ۴۰۳ واقعه طلاق نیز به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای اصلی ثبت‌احوال، ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی است، اضافه کرد: این مهلت برای ولادت ۱۵ روز و برای وفات ۱۰ روز است و دلیل حساسیت ثبت وقایع حیاتی، قرار گرفتن اطلاعات جمعیتی در اختیار تصمیم گیران است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار