فضل الله رنجبر در گفتگو با تابناک:
فرماندار کرمانشاه گفت:فرماندار استان کرمانشاه گفت:رودخانه چم بشیر به دلیل عدم رعایت توسط خانواده هایی که اطراف رودخانه ساکن هستند نیاز به لایروبی و ساماندهی دارد .
کد خبر: ۷۹۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 22 October 2019

فضل الله رنجبر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به اینکه بخشی از رودخانه چم بشیر هنوز ساماندهی نشده است اما در نتیجه مشکلاتی نظیر تردد، گرد و خاک و آغاز بارش های فصلی که باعث ایجاد گل و لای می شود  ساکنین محله را دچار مشکلاتی خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد:در صورتی که آب رودخانه چم‌بشیر آبی تمیز است واز چشمه های طاقبستان سرچشمه میگیرد به همین خاطر حیف است که با ریختن نخاله و زباله ها این آب را آلوده کنیم.

فرماندار کرمانشاه افزود:طی بازدیدی که با همراهی شهردار منطقه و مدیر امور آب شهرستان و برخی دیگر از مسئولین صورت گرفت، بنابر صحبت ها و توافق انجام شده کار  لایروبی زباله ها و نخاله های که در کف  و حاشیه رودخانه است انجام می شود.

به گفته این مسئول، فعلا کارجمع آوری نخاله های ساختمانی یا زباله هایی که موجود و خاک هایی که دپو شده انجام و حتی المقدور شن ریزی هم تا زمان آسفالت این محدوده صورت  خواهد گرفت.

رنجبر تصریح کرد:دفتر تسهیل گری مستقر در حکمت آباد با تشکیل یکسری دوره های آموزشی برای اهالی محل و تهیه و توزیع بروشور آگاهی رسانی لازم برای جلوگیری از ریختن زباله و حفاظت از حریم روخانه انجام داده است .

وی ابراز داشت:مدیریت امور آب برای ایمنی و حفاظت بخشی از حاشیه چم بشیر را نرده گزاری کرده، ولی بخش دیگری به دلیل کمبود اعتبار باقی مانده و طی پیگیری های لازم این بخش نیز تکمیل خواهدشد و خواسته اهالی روخانه چم بشیر اجرایی می شود .

فرماندار کرمانشاه بر لایروبی رودخانه چم بشیر تا قبل از شروع بارندگی ها  و ساماندهی حاشیه آن تاکید کرد.

رنجبر  در پایان ابراز داشت:از مدیریت امور برق شمال کرمانشاه در خواست شد تانامه طرح روشنایی معبر این محدوده را کتبا برای فرمانداری کرمانشاه ارسال کنند تا با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و حضور اجرایی این طرح را برای تامین اعتبار پیگیری کنیم  که طی هماهنگی و درخواست به معاون سیاسی امنیتی استاندار در خصوص کمک به تامین اعتبار موضوع روشنایی این محدوده در دستور کار قرار وامیدواریم باهماهنگی امور برق شمال کرمانشاه بتوانیم بحث روشنایی معابر این محدوده را ساماندهی کنیم .
 

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار