مردم جهرم در سالروز شهادت امام رضا(ع) مسیر 8 کیلومتری آستان مقدس امامزاده حسین(ع) تا امام‌زاده فضل بن موسی(ع) را پیاده‌روی می‌کنند.
کد خبر: ۷۹۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵ 22 October 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: دبیر اجرایی مراسم پیاده روی حرم تا حرم جهرم صبح امروز در یک نشست خبری، اظهار داشت: این مراسم برای چهارمین سال متوالی است که در جهرم برگزار می‌شود و می‌توان گفت جهرم اولین شهری است که در سالروز شهادت امام رضا(ع) سنت پیاده‌روی حرم تا حرم را با جمعیت هزاران نفری اجرا کرده است.

هادی بخشی افزود: در اولین سال این مراسم حدود 4 هزار نفر و در سال گذشته قریب به 30 هزار نفر جمعیت در این مراسم از آستان مقدس امامزاده حسین(ع) تا امام‌زاده فضل بن موسی(ع) که حدود 8 کیلومتر مسافت دارد، پیاده‌رویکردند.

دبیر اجرایی مراسم پیاده‌روی حرم تا حرم جهرم با بیان اینکه امروزه اصحاب رسانه یک مجموعه جریان‌ساز هستند، بیان داشت: مراسم پیاده‌روی اربعین از زمان های خیلی قبل حتی در زمان امام صادق(ع) بوده است اما در سال‌های اخیر به واسطه حضور رسانه و فضای مجازی به یک فرهنگ تبدیل شده و در نهایت شاهد اجتماع عظیم میلیونی شده که برای همه دنیا بی‌نظیر است.

بخشی گفت: با هماهنگی‌‌های خوبی که صورت گرفته است در مسیر پیاده‌روی حرم تا حرم شاهد استقرار چندین موکب هستیم که در سال گذشته نزدیک به 20 موکب ثابت و سیار وجود داشت اما امسال سعی داریم که تعداد موکب‌ها برای خدمات‌رسانی به مردم دارالمومنین جهرم افزایش دهیم.

دبیر اجرایی مراسم پیاده‌روی حرم تا حرم جهرم اعلام کرد: دفتر امام جمعه، فرمانداری ویژه، تیپ مخصوص 33 المهدی(عج)، ناحیه مقاومت سپاه، شورای هیئت‌های مذهبی، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر آستان قدس رضوی و هیئت رزمندگان اسلام از جمله اعضای ستاد پیاده‌روی حرم تا حرم هستند.

امامزاده فضل بن موسی بن جعفر آرامگاه زیارتگاهی منسوب به یکی از فرزندان موسی بن جعفر و برادر تنی علی بن موسی الرضا (نام مادر هر دو ایشان در تواریخ نجمه ذکر شده است) بوده که در شهرستان جهرم واقع شده ‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار