رئیس اداره تربیت بدنی آموزش‌وپرورش فارس گفت: طرح «کلاس درس تربیت‌بدنی» برای نخستین بار در سطح استان، در شیراز اجرا می‌شود.
کد خبر: ۷۹۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶ 22 October 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:آیت دهقان  ضمن اشاره به اقدامات اداره متبوع در هفته تربیت‌بدنی اظهار داشت: طرح «کلاس درس تربیت‌بدنی» سه‌شنبه برای نخستین بار در سطح استان در مدرسه ابتدایی دکتر حسابی واقع در ناحیه یک آموزش‌وپرورش شیراز اجرا می‌شود.

وی افزود: طبق طرح مذکور که در یک سالن 200 متری اجرا خواهد شد، حرکات بنیادین ورزشی همچون دویدن، لی لی کردن، پریدن، راه رفتن صحیح، ضربه زدن، مهارت های حسی و حرکتی و... به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

دهقان همچنین گفت: برای اجرای این طرح، وسایل ورزشی مخصوص مقطع ابتدایی همچون دیواره صخره‌نوردی، نردبان افقی، طناب و تخته آویزان و... تعبیه‌شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در این طرح هم‌زمان تمام دانش آموزان یک کلاس در زنگ ورزش، فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات ساختاری به دلیل فقر حرکتی در جامعه بسیار و طرح کلاس درس تربیت‌بدنی نیز برای مقابله با این مشکل ایجادشده که قرار است در 12 مدرسه شیراز انجام شود.

دهقان همچنین از اجرای طرح «مدرسه پویا» نیز خبر داد و گفت: این طرح نیز در ادامه طرح حیاط پویا اجرا می‌شود و طی آن دیواره بیرون و داخل و راهرو مدرسه رنگ‌آمیزی و نقاشی شده تا محیطی شاداب ایجاد شود.

رئیس اداره تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش فارس افزود: در این طرح نیز یکی سری وسایل ورزشی در حیاط مدرسه تعبیه می‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه ما این است که در این طرح و در یک ماه آینده در هر ناحیه 2 مدرسه را افتتاح کنیم.

به گزارش فارس هفته تربیت‌بدنی از 26 مهرماه در کشور آغازشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار