رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذای جهاد کشاورزی فارس گفت: طرح ارتقاء سلامت محصولات کشاورزی در ۴۷ هزار هکتار از مزارع فارس اجرا می‌شود.
کد خبر: ۷۹۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲ 22 October 2019

غیاثی رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذای جهاد کشاورزی فارس از اجرای طرح ارتقاء سلامت محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ٨ محصول سالم تولید و در سبد غذایی خانوار‌ها قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه این طرح در ۴۷ هزار هکتار از مزارع فارس اجرا می‌شود، افزود: آلاینده‌ها و باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی تهدیدی برای سلامت افراد محسوب می‌شد که این امر سبب شد دولت این طرح را مصوب کند.

غیاثی با بیان اینکه این محصولات شامل پرتقال، سیب زمینی، سیب درختی، پیاز، گوجه فرنگی گلخانه‌ای و سنتی، خیار گلخانه و سنتی است، افزود: این طرح نیازمند تخصیص کد شناسایی به کشاورزان و باغداران است و باید آموزش نیز انجام شود.

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذای جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه نظارت بر آفت کش ها، پایش خاک، سموم و کود‌های شیمیایی صورت می‌گیرد، گفت: تلاش شده برای تولید این محصولات یا مواد شیمیایی استفاده نشود و یا در صورت اجبار در حد مجاز و بدون خطر برای مصرف کننده باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار