رئیس دادگستری شهرستان بدره:
رئیس دادگستری شهرستان بدره گفت: با دلالان و قاچاقچیان خرید گندم کشاورزان در سطح استان برخورد قاطع می‌شود.
کد خبر: ۷۹۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 22 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ اسماعیل قمری در جلسه پیشگیری از قاچاق گندم اظهار داشت: باید تدابیری برای جلوگیری از قاچاق گندم به خارج از شهرستان و کشور اندیشیده شده و به‌صورت جدی از سوی ادارات و دست‌اندرکاران پیگیری شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت راهبردی محصول گندم و برنامه دولت برای تولید، تأمین، نگهداری گندم و اهمیت آن در تأمین قوت غالب مردم، باید از قاچاق این محصول به خارج جلوگیری شود.

رئیس دادگستری شهرستان بدره عنوان کرد: اخبار و اطلاعاتی واصل می‌شود که برخی دلالان از شهرستان‌های همجوار با همدستی افراد فرصت‌طلب و سودجو اقدام به خرید گندم با نرخ بالاتر از نرخ مصوب دولتی و نگهداری آن در مکان‌های استیجاری برای خارج کردن آن از استان و کشور می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر قاچاق گندم به‌ عنوان محصولی راهبردی رخ دهد، موجب مخدوش‌شدن امنیت روانی و غذایی مردم و ترویج شایعات می‌شود و بدون تردید بعضی رسانه‌ها در فضای مجازی نیز بر روی این مسائل موج‌سواری کرده و به آن دامن می‌زنند.

قمری خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی و دست‌اندرکاران باید از ظرفیت‌های خود بهره گیرند تا جلوی وقوع چنین وضعیتی گرفته شود.

وی یادآور شد: متاسفانه در گذشته نیز شاهد اقدامات سازمان‌یافته و هدفمند در قاچاق گوشت و قاچاق دام و مشکلات ناشی از آن بوده‌ایم.

رئیس دادگستری شهرستان بدره تاکید کرد: جهت جلوگیری از قاچاق گندم در شهرستان‌ نیز مدیران باید متناسب با وضعیت شهرستان برنامه‌ریزی و اقدام کنند. چناچه مورد یا مواردی در خصوص قاچاق این محصول مشاهده شد، بلافاصله به مرجع گزارش و برابر قانون با مجرمین برخورد خواهد شد./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار