مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام:
مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام گفت: بر اساس گزارش سامانه ملی ایرانداک، دانشگاه ایلام در ردیف دانشگاه‌های برگزیده کشور در زمینه ثبت پایان‌نامه‌ و رساله‌های دانشجویی طی ۶ ماهه دوم‌ سال ۱۳۹۷ قرار گرفت.
کد خبر: ۷۹۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ 22 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ مینا پیرزادنیا اظهار کرد: در راستای پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی، دانشگاه ایلام از فروردین ماه سال ۱۳۸۶ اقدام به ثبت پیشنهاده (پروپزال) و پارسا (متن کامل پایان­ نامه - رساله) در سامانه پژوهشگاه علوم و فن آوری اطلاعات ایران (ایرانداک) کرده است.

وی افزود: از تاریخ مذکور تاکنون تعداد ۲ هزار و ۶۳۲ پروپزال و ۲ هزار و ۳۵ متن پایان نامه و رساله توسط دانشگاه ایلام در این سامانه به ثبت رسیده است.

پیرزادنیا یادآور شد: پیرو ابلاغ بخشنامه ۱۰ تیر ۹۷ معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص اهمیت اجرای قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی، دانشگاه ایلام پس از ثبت اطلاعات اعضای هیأت علمی جهت ایجاد عضویت در سامانه مذکور، همانندجویی متن پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی قبل از انجام دفاع و صدور مجوز دفاعیه را الزامی نمود.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه، تنها دانشجویانی مجوز دفاع دریافت می‌کنند که در گزارش نهایی، میزان مشابهت متن پایان نامه آنها کمتر از 30 درصد باشد.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام تصریح کرد: از زمان اجرایی شدن قانون لزوم همانندجویی در دانشگاه ایلام، ۲۸۰ مورد متن پایان‌نامه جهت تعیین میزان مشابهت در سامانه مذکور بارگذاری شده است.

دکتر حسین مهدیزاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام گفت: پیرو ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کارگروه اخلاق در پژوهش در دانشگاه ایلام راه اندازی و اعضای آن مشخص شدند.

مهدیزاده اظهار کرد: بر اساس آئین‌ نامه اجرایی قانون اخلاق در پژوهش مصوب هیات دولت در تاریخ ۳۰ مردادماه ۱۳۹۸ و ابلاغ آن از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این کارگروه در دانشگاه ایلام با هدف بررسی تخلفات احتمالی پژوهشی و بسط اخلاق در پژوهش راه اندازی شد.

وی افزود: در این کارگروه بر اساس بخشنامه مربوطه رئیس دانشگاه عضو ثابت و رئیس کارگروه، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه عضو ثابت و دبیر کارگروه، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی عضو ثابت، سه نفر از اعضای هیات علمی صاحب نظر در امور پژوهشی، یک نفر بعنوان نماینده اعضای هیأت علمی، یک نفر از اعضای هیات علمی صاحب نظر در زمینه اخلاق در پژوهش و یک نفر از اساتید حقوقدان که احکام همگی آنان باید توسط رئیس دانشگاه صادر شود، حضور خواهند داشت.

مهدیزاده یادآور شد: در این راستا طی احکام جداگانه ای از سوی رئیس دانشگاه، محمود روشنی استاد تمام دانشکده علوم پایه و رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز علم سنجی دانشگاه، فاضل پوراحمد دانشیار و رئیس دانشکده پیرادامپزشکی و علی اشرف مهرابی اولاد دانشیار دانشکده کشاورزی به مدت ۲ سال به عضویت در این کارگروه منصوب شدند.

دکتر محسن توکلی مدیر امور آموزشی دانشگاه ایلام گفت: وجود کاهش پذیرش دانشجو در سطح دانشگاه های کشور، دانشگاه ایلام در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ نسبت به سال تحصیلی گذشته، رشد ۱۸ درصدی پذیرش دانشجوی کاردانی و کارشناسی را تجربه کرد.

توکلی افزود: با توجه به تغییراتی که در آزمون سراسری سال جاری بوجود آمد، پذیرش و معرفی دانشجویان در ۲ قالب پذیرش از طریق آزمون و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی انجام گرفت.

وی یادآور شد: پذیرفته شدگان جدید از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور به دانشگاه ایلام معرفی شدند که در مراحل ثبت نام، طی ۲ مرحله این دانشجویان انتخاب واحد نموده و تحصیل خود را آغاز کردند.

مدیر امور آموزشی دانشگاه در خصوص تعداد رشته های موجود کاردانی و کارشناسی، گفت: دانشگاه ایلام در سال تحصیلی جدید در سه رشته کاردانی، ۳۷ رشته کارشناسی پیوسته و یک رشته کارشناسی ناپیوسته پذیرش دانشجو داشته است.

توکلی اضافه کرد: از این تعداد، دانشجویان در ۲۹ رشته تحصیلی با آزمون و ۱۲ رشته تحصیلی بر اساس سوابق تحصیلی به دانشگاه معرفی شده‎اند.

وی همچنین در خصوص پذیرش دانشجو در آموزشکده فنی، مهندسی و کشاورزی دهلران نیز، گفت: دانشجویان پذیرش شده سال تحصیلی جدید دانشگاه ایلام در ۲ پردیس آموزشی شامل مجموعه دانشگاه ایلام و دانشکده فنی، مهندسی و کشاورزی دهلران مشغول به تحصیل هستند.

توکلی افزود: در این میان سه رشته کاردانی و کارشناسی به دانشکده دهلران و بقیه به پردیس مرکزی دانشگاه ایلام اختصاص دارند.

وی یادآور شد: دانشگاه ایلام بعنوان دانشگاه مادر استان و بر اساس رسالت اجتماعی خود پذیرای دانشجویان دانشگاه های دیگر در سطح کشور در قالب دانشجوی مهمان بوده و دانشجویان متعددی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

مدیر امور آموزشی دانشگاه ایلام تصریح کرد: هم اکنون با توجه به برنامه ریزی بعمل آمده، تمامی کلاس های درسی دانشجویان در تمامی مقاطع برقرار بوده و هیچگونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار