این بنده خدا نه سر «پیاز» بوده نه ته «پیاز» فرد دیگری بیماری را بستری و برایش ضرورت جراحی گذاشته است، فرد دیگری بیمار را بیهوش و پس از اتمام بی‌عیب و نقص جراحی فرد دیگری بیمار را در ریکاوری تحویل و مسئولِ مراقبت از وی بوده است.
کد خبر: ۷۹۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸ 22 October 2019

«تابناک هرمزگان»، حسن عباسی؛ یک شهروند محترم، بزرگ یک خاندان، برای جراحی ساده‌ی به بزرگترین مرکز دانشگاهی استان مراجعه و در اثر سوء مدیریت و اهمال مسئولین دچار سانحه و جان خود را از دست می‌دهد.

قربانی کردن دیگران راه حل مسئله نیست!
دوربینهای مدار بسته در مکانهای حیاتی نظیر بخشهای مراقبتهای ویژه ، ریکاوری اتاق عمل و اورژانسها باید مرتباً و دائمی رصد شوند.
دوربین‌های این مکان‌ها باید توسط یک فرد هوشیار و خبره روی مانیتور 24ساعته کنترل تا از وقوع حادثه جلوگیری نماید وگرنه بررسی دوربین‌ها پس از وقوع حادثه و فوت یک انسان می‌شود «نوشدار وی پس از مرگ سهراب».
نصب صدها میلیون تومان دوربین مداربسته در ادارات و مکانهای عمومی و بیمارستانها اگر کسی آنها را مرتب چک نکند و نبیند چه ارزشی دارد؟.
در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس اگر دوربینها توسط دفتر مدیریت ، دفتر پرستاری و یا مسئول مربوطه چک و کنترل می‌شد با یک تلفن می‌توانستند از وقوع این حادثه جلوگیری نمایند.
کمیته‌ی به اصطلاح «حقیقت‌یاب» پس از رسانه‌ای شدن موضوع به جای بررسی شفاف و درست داستان جهت گمراه کردن اذهان عمومی در یک نمایشی خنده‌دار؛ مسئول اتاق عمل را که اصلاً شیفت نبوده و در آن ساعت در اتاق عمل حضور نداشته و مسئولیت نیروهای ریکاوری هم با او نبوده است اخراج و به مدت 3 ماه انفصال از خدمت نموده‌اند!. انسان ناخودآگاه یاد ضرب المثل"گُنه کرد در بلخ آهنگری ، به شُشتر زدند گردن مسگری" می‌اندازد.
این بنده خدا نه سر «پیاز» بوده نه ته «پیاز» فرد دیگری بیماری را بستری و برایش ضرورت جراحی گذاشته است، فرد دیگری بیمار را بیهوش و پس از اتمام بی‌عیب و نقص جراحی فرد دیگری بیمار را در ریکاوری تحویل و مسئولِ مراقبت از وی بوده است.

حال پس از وقوع حادثه کمیته‌ی به اصطلاح حقیقت‌یاب مسئول محترم و زحمت‌کشی را که به اذعان تمام پرسنل بیمارستان سرآمد ادب ، اخلاق ، درستکاری و انظباط است از کار معلّق و اخراج کرده‌اند.
حضرت امام حسین(ع) روز عاشورا خطاب به دشمنان که به سوی خیمه‌ها هجوم و آنها را آتش می‌زدند و زن‌ها و بچه‌ها را مورد اذیت و آزار قرار می‌دادند فرمودند: «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید»
آیا این جمله‌ی امام حسین(ع) در مورد مسئولین کمیته‌ی حقیقت‌یاب صدق می‌کند یا خیر را بایستی افکار عمومی پاسخ دهند؟
قربانی کردن یک فرد مظلوم و نجیب و بی‌گناه برای پوشاندن ضعف مدیریتی یک سیستم ضمن اینکه پذیرفته نیست بلکه شرم‌آور است.
فرد دیگری که از خدمت معلق شده سرپرست تکنسین‌های بیهوشی بود که در آن ساعت شیفت نبوده و برای کمک و به طور غیر موظف در اتاق عمل حضور داشته است، این فرد انسانی ممتاز و بی‌نظیر در رشته کاری خود، و به معنی کامل کلمه استاد و به اصطلاح «آچار فرانسه‌ی» اتاق عمل است.
صدها بار وسایل اتاق عمل را بدون دریافت مزد تعمیر ، به بدحالترین بیماران در شیفت موظفی و غیرموظفی خویش بهترین خدمات را ارائه و الگویی از کارآمدی و ایثار برای تمام پرسنل بیمارستان طی دو دهه‌ی اخیر بوده است. تنبیه و تعلیق این نیروها «تنبیه صداقت» ، «تنبیه درستکاری» و «تنبیه‌وجدان و شرافت‌انسانی» است.
چرا مدیران برای پوشش ضعف و ناتوانی خود دیگران را قربانی می‌کنند؟ از قرارگیری در پیشگاه خداوند نمی‌ترسند؟ شاید جواب سؤال ترس از رسوایی دنیوی است.
تمام حقوق دریافتی این دو بزرگوار طی یک سال به اندازه‌ی یک ماه کارانه‌ی رئیس دانشگاه و یا یکی از معاونینش نیست.
ظاهراً قرار است «معاون وزیر بهداشت» جهت بررسی موضوع به بندرعباس بیاید، بهتر نیست به جای اینکه مسئولین به پرسنل گوشزد کنند که در مورد کمبود امکانات و نیرو یا نقائص سیستم چیزی نگویند، از رویّه‌ی در پیش گرفته‌ تجدیدنظر نمایند از خدا بترسند و شرمنده‌ی مردم شریف و نجیب هرمزگان باشند.
لازم است هر مسئولی که جهت برّرسی این موضوع وارد عمل می‌شود به طور خصوصی و سر زده بدون اطلاع قبلی با پرسنل محترم و زحمت‌کش بیمارستان و اتاق عمل در تماس باشد تا واقعیت وارونه نمایش داده نشود.

اخبار مرتبط:

فوت یک بیمار در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بر اثر سقوط از تخت

چرا مسئولیت ناپذیری! آنهم با ادبیاتی عقیم؟

هزینه مرگی که خود سبب ساز آن بودند را از ما گرفتند

مقصران حادثه مرگ بیمار بیمارستان شهید محمدی برکنار شدند
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
با سلام بسیار جای تاسف است که مسئولین مربوطه چه در بیمارستان واستانداری برای حفظ منافع خود عدم پاسخگویی وسلب مسولیت وبه خاطر ضعف مدیریت خودشان دیگران را فدایی میکنند بترسید از خدا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار