الزام دستگاه‌های مختلف به پاسخ استعلامات پنجره واحد سرمایه‌گذاری طی 10 روز کاری از اوجب واجبات است ، به واقع ایجاد اشتغال نیاز به «تسریع در سرمایه‌گذاری» و «جلب سرمایه‌گذار» داخلی و خارجی دارد برای تحقق آن بایستی مسیر بروکراسی و کاغذبازی حذف یا کوتاه شود که اقدامات مربوط به دولت ازجمله صدورمجوزها واستعلامها نیز با سرعت بیشتری انجام می‌گردد که تحقق این امر، راهی جز افزایش اختیارات پنجره واحد سرمایه گذاری در استان نیست.
کد خبر: ۷۹۱۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۴ 27 October 2019

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ بنابر اعلام خبر هرمزگان و جنوب ایران دستاورد همایش سرمایه‌گذاری در استان: کاهش 100 درصدی ورود سرمایه به استان بود و مطابق آنچه که وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: «میزان سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان طی چهار ماه نخست سال۹۸» نسبت به مدت مشابه سال گذشته، «۱۰۰% کاهش» داشته است.

هرمزگان ؛ سرزمین سرمایه پرانی!

به این ترتیب در بین 31 استان، هرمزگان رتبه اول کاهش سرمایه‌گذاری در کشور را کسب کرد.
این در حالیست که روزهای 26 و 27 فروردین امسال، هرمزگان شاهد برگزاری سومین همایش سرمایه‌گذاری بود که به ادعای برگزارکنندگان آن، 700 سرمایه‌گذار داخلی خارجی در آن شرکت داشته‌اند.
البته برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در بندرعباس با صرف هزینه‌های گزاف آن متأسفانه خروجی این همایش نه که صفر بلکه منفی بوده است حداقل اگر هزینه هتل و بلیط پرواز مدعوین دولتی ، تبلیغات ، بنر و هزار چیز دیگر را استاندار محترم همچون حاتم طایی از کیسه خلیفه نمی‌بخشیدند شاید ده‌ها شغل ایجاد می‌شد بخوانید سمیناری برای هیچ...
در مدت یاد شده، استان‌های مانند سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و کرمانشاه موفق به افزایش سرمایه‌گذاری شده‌اند. حال پس از اعلام جایگاه دوم بیکاری و رتبه چهارم فقر مطلق، این سومین شاخصی است که وضعیت اقتصادی استان را مشخص می‌کند.
مجمع نمایندگان استان تاکنون در برابر هیچ یک از موارد اعلام شده واکنش جدی و عملی از خود نشان نداده‌اند. بایستی مجدد یادآور بشویم نمایندگان ضعیف! بهترین هدیه و پیشکشی برای مسئولین استانی و کشوری هستند زیرا دولتمردان با نبود نظارت می‌توانند به راحتی شانه خالی کنند از زیربار مسئولیت و پاسخگو نباشند در مقابل مشکلات مردم و همچنین معضلات استان...
شاید خوانندگان گرامی برخی از نقل قول‌ها را فراموش کردند اما شخص «همتی استاندار هرمزگان» به یاد دارد که گفته بود؛ فرمانداران و شهرداران و بخشداران باید خانواده خویش را ببرند محل خدمتشان، اما واقعاً اینجوری شد؟ پاسخ منفی است؛ بلکه هنوز خانواده استاندار محترم ، معاون اقتصادی و کل تیم همشهری‌هایش که با خود به هرمزگان آورده در استانهای دیگر و تهرآن سکونت دارند و احساس می‌شود این دوستان به بهانه شرکت در جلسه هرهفته با هزینه دولت میروند به اهل بیت خویش سر میزنند و شاید حق ماموریت هم دریافت می‌کنند الله اعلم..
وقتی که استاندار هرمزگان تا پای جان تمام قد برای نگه‌داشتن همشهری‌های خویش در سمت‌های استانداری مقاومت می‌کند و حاضر است آنها را در معاونت‌های مختلفی جا‌به‌جا بکند سؤالی که مطرح می‌توان کرد اینه آیا واقعاً این همشهری‌ها کلیه تخصص‌ها را هم‌زمان دارند که پشت صندلی‌های متعدد و متفاوت معاونت‌های مختلف استانداری آنها را طی حکمی منصوب و می‌نشانی البته سکوت دستگاه‌های نظارتی را هم نباید بی‌تأثیر دانست زمانی که دستگاه قضایی نمی‌تواند راه حلی برای ورود شهروندان و خبرنگاران به استانداری پیدا کند آیا می‌توان از آنها توقع داشت که نظارت داشته باشند بر روی عملکرد استانداری! با این اوضاع و احوال است که امروز ما شاهد حرکت رو به عقب استان هستیم.
شعار حمایت از سرمایه‌گذاران زمانی محقق می‌شود مزید اطلاع دستگاه قضایی که اولاً آنها بتوانند وارد استانداری شوند، بعد از آن کارگروه‌ای موسوم به پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان بوجود بیاورند و مصوب کنند که مسیر صدور مجوز طرح‌های سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد تومان صرفاً از طریق این کارگروه پیگیری گردد بدین معنا اگر دستگاه‌های اجرایی، استعلامات مربوط به طرح‌های بالای یک میلیاردتومان راپذیرش کنند،مرتکب تخلف شده‌اندو بایستی تمامی مراحل پذیرش وصدور مجوزاین طرحها از طریق «پنجره واحد سرمایه گذاری» پیگیری گردد.
الزام دستگاه‌های مختلف به پاسخ استعلامات پنجره واحد سرمایه‌گذاری طی 10 روز کاری از اوجب واجبات است ، به واقع ایجاد اشتغال نیاز به «تسریع در سرمایه‌گذاری» و «جلب سرمایه‌گذار» داخلی و خارجی دارد برای تحقق آن بایستی مسیر بروکراسی و کاغذبازی حذف یا کوتاه شود که اقدامات مربوط به دولت ازجمله صدورمجوزها واستعلامها نیز با سرعت بیشتری انجام می‌گردد که تحقق این امر، راهی جز افزایش اختیارات پنجره واحد سرمایه گذاری در استان نیست.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
⛔⛔⛔⛔⛔⛔

از بس بعضی مسؤلان سنگ اندازی میکنند و باعث کند شدن روند تولید و سرمایه گذاری در استان میشوند

مانند منابع طبیعی ، اب منطقه ای ، برق توزیع، جهاد کشاورزی و ...

همه رو مستند داریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
الان استاندار محترم و معاون اقتصادی اشون و اقای پاکزاد عزیز که این همایش رو دستاوردی انقلابی می دونن بیان و توضیح بدن چی شد که اینجوری شد؟؟
چقدر هم خرج و ریخت و پاش کردن،
شام و نهار هتل هرمز، کلی خودرو اجاره شد، کلی هزینه و...اخرش هم هییییییییییییییییییییییییییییچچچ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار