رئیس دانشگاه آزاد استان کرمانشاه گفت: برای داشتن جامعه‌ای سالم، به جای اینکه سلامت را در داروخانه‌ها جستجو کنیم، باید از مزارع شروع کنیم و مزارعی سالم داشته باشیم.
کد خبر: ۷۹۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰ 03 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا، جهانشیر امینی در همایش پدافندغیرعامل که امروز(12 آبان) برگزارشد، وجود زیرساخت‌های محکم را یکی از عوامل قوام و قدرتمندی کشورها در دنیای کنونی دانست و اظهارکرد: بسیاری از کشورهای دنیا برای اینکه بتوانند با تهدیدات طبیعی و انسانی مقابله کنند، اقدام به تقویت پدافندغیرعامل و زیرساخت‌های خود می‌کنند که این زیرساخت‌ها شامل ابنیه، راه‌ها، فضای سایبری، امنیت فرهنگی، غذایی و... است.

وی بابیان اینکه در کشور ایران هم حدود 20 سالی است که ادبیات پدافندغیرعامل به منظور کاهش آسیب پذیری در مقابل تهدیدات شکل گرفته، اعلام کرد: هرچند ما نسبت به کشورهای دیگر پدافندغیرعامل را دیر شروع کردیم، اما پیشرفت خوبی داشته‌ایم و حرکت‌های قابل توجهی در این زمینه انجام شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه بهینه سازی ابنیه و تجهیزاتی که درحال حاضر در کشور داریم و یا آنهایی که در آینده ایجاد می‌شوند را در مقابل تهدیدات روز امری ضروری دانست و گفت: ناچاریم برای مقابله با تهدیداتی که داریم به سمت تقویت و بهینه سازی زیرساخت‌هایمان برویم و باید این امر را محقق کنیم.

وی با تاکید براینکه تقویت امنیت غذایی هم به عنوان یکی از زیرساخت‌های کشور باید مورد توجه جدی قرار گیرد، عنوان کرد: امروزه دیگر سلامت مردم از داروخانه‌ها نیست، بلکه از مزرعه‌ها است.

امینی یادآور شد: اگر بخواهیم از سلامت مزرعه به راحتی عبور کنیم، هرچقدر که بیمارستان احداث و نیروی متخصص و پزشک تربیت شود، اثر چندانی نخواهد داشت، چراکه باید به هردو به یک اندازه توجه کنیم.

وی با انتقاد از مصرف بی رویه کود و سم در مزارع کشور، عنوان کرد: 20 سال پیش جزو کشورهایی بودیم که کمترین میزان کود و سم را در مزارع خود استفاده می‌کردیم، اما اکنون به یکی از پرمصرف‌ترین کشورها در این زمینه تبدیل شده‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: کشاورزان ما حتی زمانی که محصولاتشان آفت ندارد و ضرورتی نیست، اقدام به سمپاشی مزارع خود می‌کنند که خطر آن به سلامت مردم باز می‌گردد.

وی تاکید کرد: تنها راه برون رفت از مشکلاتی که در سلامت مزرعه داریم، آموزش است و باید برای کشاورزانمان قوانینی تدوین کنیم تا در بحث مصرف کود و سم و داشت محصولات دقت لازم را بکار گیرند، چراکه عوارض بی رویه مصرف آنها در آینده روی بدن افراد جامعه مشخص می‌شود.

امینی در ادامه عدم تحرک اکثر افراد جامعه را از دیگر مشکلات کنونی جامعه دانست و گفت: متاسفانه در شرایط فعلی میزان تحرک در جامعه بسیار پایین آمده و این مسئله به همراه نوع تغذیه باعث افزایش معضل پوکی استخوان بین مردم شده است.  

وی در پایان تاکید کرد: اگر می‌خواهیم نسل آینده‌ای سالم داشته باشیم، باید الگوهای زندگی را تغییر دهیم و مردم را به سمت غذای سالم و تحرک پیش ببریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار