معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کمبود دارویی در حال حاضر در کرمانشاه کمتر از ۵۰ قلم است.
کد خبر: ۷۹۴۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ 05 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،قباد محمدی  درباره برخی کمبودهای داروهایی از جمله انسولین، متفورمین و وارفارین در داروخانه‌های کرمانشاه اظهار داشت: در حال حاضر داروی وارفارین در داروخانه امام خمینی(ره) جنب بیمارستان معتضدی و داروخانه ولیعصر (ع) کنار بیمارستان طالقانی موجود است.

وی با بیان اینکه داروی وارفارین همواره در کرمانشاه موجود بوده، افزود: در هر یک از شهرستان های استان نیز یک داروخانه برای توزیع وارفارین فعال است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: البته در برخی از داروخانه های سطح استان نیز همچنان داروی وارفارین موجود است.

محمدی با بیان اینکه داروی انسولین برای بیماران دیابتی استفاده می شود، بیان کرد: این دارو از داروخانه های مختلفی تامین می شود که البته اکنون نوع خارجی آن در بازار موجود نیست با این حال انسولین معمولی در بازار وجود دارد.

وی با اعلام اینکه نوع ایرانی داروی متفورمین نیز در بازار موجود است، افزود: داروهای ایرانی استانداردهای بین المللی را دارا هستند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه واردات داروهای خارجی کمتر شده، گفت: در ۱۸ بیمارستان دولتی استان کرمانشاه مشکل حادی از نظر کمبود تجهیزات جراحی نداریم.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر کمتر از ۵۰ قلم دارویی کمبود دارویی داریم که در سراسر دنیا طبیعی است، عنوان کرد: درمواردی در سال گذشته کمبودهای دارویی به ۱۰۰ تا ۱۵۰ قلم رسیده است.

کد خبر 4764406
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار