با حضور اعضای کارگروه آموزشی شورای صنفی با دکتر حسنی آزاد معاون آموزشی دانشگاه برگزار شد، نمایندگان دانشجویان رشته های مختلف به بیان مسائل و مشکلات آموزشی رشته ها و دانشکده های خود پرداختند.
کد خبر: ۷۹۴۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ 06 November 2019

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ نشست تخصصی کارگروه آموزشی شورای صنفی با معاون آموزشی دانشگاه جناب آقای دکتر حسنی آزاد روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه برگزار شد.
دراین جلسه که با حضور اعضای کارگروه آموزشی شورای صنفی با دکتر حسنی آزاد معاون آموزشی دانشگاه برگزار شد، نمایندگان دانشجویان رشته های مختلف به بیان مسائل و مشکلات آموزشی رشته ها و دانشکده های خود پرداختند.

گزارشی از جلسه کارگروه آموزشی شورای صنفی با معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
در ابتدای جلسه، فاطمه بانشی، دبیر دانشکده پرستاری و سرپرست کارگروه آموزشی رشته هوشبری، از کمبود شدید ونبود اعضای هیئت علمی رشته‌های مختلف این دانشکده و همچنین کمبود و نبود مربی و اساتید در کارآموزی‌های رشته‌های مختلف این دانشکده انتقاد کرده و راه حل این مشکل را جذب تعداد بیشتر از تعداد اعلام شده در فراخوان و اولویت قرار دادن جذب برخی از اساتید با کیفیت و با تجربه‌ی دانشگاه دانسته و بر کیفیت اساتید و مربی های قراردادی نیز تأکید نمود.
_پیگیری نوسازی تجهیزات مورد نیاز دانشجویان رشته های پرستاری در پراتیک و به روز رسانی کتاب‌های مرجع مورد نیاز رشته‌های مختلف این دانشکده از دیگر مسائل مطرح شده بود.
_پیگیری وضعیت مسائل رفاهی این دانشکده و همچنین درخواست تعویض صندلی‌های دانشکده فعلی.
_ حفظ حرمت دانشجویان و برخورد مناسب و در شأن این قشر از سوی کارکنان و مسئولان بخش آموزش و استفاده از ظرفیت شوراهای صنفی بعنوان نمایندگان دانشجویان در تصمیم گیری ها.
_و در نهایت پیگیری رفع مشکلات سلف و بوفه‌ی پردیس تا قبل از انتقال دانشجویان به دانشکده پرستاری از دیگر موارد مطرح شده از سوی دبیر دانشکده پرستاری بود.
در ادامه محدثه خسروانی ، نماینده دانشجویان رشته اتاق عمل از وضعیت حاد و بغرنج هیئت علمی این رشته انتقاد شدید کرده و تأکید کرد که نبود حتی یک عضو هیئت علمی وضعیت آموزشی این رشته را با چالش‌های زیادی روبرو کرده است که از جمله کیفیت پایین ارائه‌ی درسهای تکنولوژی جراحی می‌توان اشاره نمود.
_ علاوه بر عرصه‌ی آموزشی، دانشجویان این رشته در عرصه‌ی بالینی نیز با مشکلات شدید ِآموزشی مواجه هستند، کمبود و بعضاً نبود مربی باتجربه در اتاق عمل ، و بی ثمر بودن کارآموزی اورژانس دانشجویان با توجه به نبود مربی ، صدمات جبران ناپذیری به آموزش دانشجویان این رشته وارد کرده است.
پارسا زینیا نماینده دانشکده پزشکی نیز به بیان مسائل و مشکلات این دانشکده از جمله پيگيرى براى
_تهيه جسد جديد
_تغيير در چارت آموزشى علوم پايه
-رفع كمبود امكانات آزمايشگاه ها
-ايجاد فضايى براى رختكن دانشجويان پرداخت.

ریحانه عباسی نماینده رشته رادیولوژی نیز به بیان مسائل و مشکلات آموزشی رشته‌ی رادیولوژی و مشکلات کارِآموزان و کارورزان این رشته در بیمارستان و دستگاه‌های مورد استفاده و مورد نیاز این دانشجویان پرداخت.
_اضافه کردن کارآموزی opg و تک دندان
_نبود مربی MRI و عدم یادگیری MRI در کارورزی
_خرابی دستگاه فلوروسکوپی
از دیگر موارد مطرح شده از سوی ایشان بود.

بهنیا باقری نماینده دانشجویان دانشکده بهداشت نیز به بیان مسائل این دانشکده پرداخت؛
۱) استفاده اساتید از متدهای روز دنیا برای آموزش و بهره گیری از رفرنس‌های جدید به جای رفرنسهای قدیمی
۲)رایزنی برای افزایش بازدید‌ از پالایشگاه‌ها ، بنادر ، کارخانجات و کارگاه‌ها برای رشته‌های بهداشت به منظور آشنایی هر چه بهتر دانشجو با محیط کار.

و در نهایت محمد حسنی نماینده دانشجویان رشته پرستاری نیز به پیگیری مسائل و مشکلات این رشته از جمله:

1)کمبود شدید هیات علمی پرستاری (18الی 20تا)
2)کمبود استاد با تجربه در کارآموزی
3)جذب نشدن اساتید طرحی که دانشکده و دانشجویان از آنها راضی هستند
4)جذب تعداد زیاد دانشجو با وجود درخواست گروه پرستاری برای 25 دانشجو
5) پیگیری وضعیت سلف و انتقال دانشکده پرستاری.
پرداخت.
در این‌جلسه دکتر حسنی آزاد با دغدغه وحساسیت تمام مسائل و مشکلات مطرح شده را شنیدند و بر پیگیری برای رفع مشکلات مطرح شده تأکید کرده واز شورای صنفی بعنوان صدا و نماینده‌ی دانشجویان برای ارتباط و انعکاس مسائل و مشکلات به ایشان، یاد کردند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار