استاندار مازندران گفت:مشکلات درعرصه تولید برای همه شرکت‌ها اجتناب ناپذیر است اما رسانه ها و مردم نباید به بهای خوراک مخاطبین از این مشکلات بحران بسازند و احساس ناامیدی و ناامنی در جامعه ایجاد کنند.
کد خبر: ۷۹۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲ 11 November 2019

احمدحسین زادگان عصر یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با هدف بررسی مشکلات شرکت فولادین ذوب در شهرک صنعتی آمل برگزار شد، گفت: مشکلات پیش آمده برای مجموعه "فذا" ممکن است برای هر واحد صنعتی رخ دهد و نباید از این اتفاقات برای ایجاد بجران در جامعه استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات فذا رفته رفته رو به حل شدن است، افزود: اشتباهات و بدعهدی هایی از طرفین رخ داده است که در مسیر حل و فصل است.

استاندار مازندران شرکت فولادین ذوب آمل را یکی از سرمایه های بزرگ اقتصادی مازندران عنوان کرد و گفت: جوانان و کارکنان این شرکت اعضای خانواده تک تک مازندرانی ها هستند و نخواهیم گذاشت که امید آنها ناامید شود.

حسین زادگان ادامه داد: متاسفانه برخی رسانه ها با تصویر برداری از سوله های خلوت این شرکت فقط به فکر خوراک رسانه ای هستند و اقدامات ستاد تسهیل و دستگاه های اجرایی و تلاش شبانه روزی مسئولان کارخانه را نادیده می گیرند.

وی تاکید کرد که تمامی دستگاه ها در جلو و همراه با مجموعه فذا برای حل مشکلات این کارخانه تلاش خواهند کرد و تلاش مسئولان کارخانه نیز نشان می دهد آنها نیز از بیکاری مجموعه رنج می برند و به دنبال بازگشت کارخانه به روال عادی هستند.

استاندار مازندران اظهار داشت: برای حل مشکلات فذا قدم های موثری برداشته شده و اکنون نیز در مسیر حل یکایک مشکلات از جمله بدهی ها و مواد اولیه این مجموعه هستیم.

حسین زادگان شرایط پیش آمده را مربوط به مازندران ندانست و افزود: ایران‌خودرو به عنوان مشتری و تامین کننده مواد اولیه مجموعه فذا با مشکلاتی روبرو است که در سطح ملی مطرح است.

دستگاه های اجرایی نگاه عادی به مشکلات تولید نداشته باشند

استاندار مازندران همچنین در این جلسه به اهمیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: نگاه و رفتار عادی دستگاه ها با شرکت ها مخصوص به شرایط عادی آنها است، در حالی که وظیفه ستاد تسهیل نگاه فوق العاده به شرایط و مشکلات بخش تولید است.

وی تمامی دستگاه های اجرایی را موظف دانست بیش از توان در صدد رفع موانع تولید تلاش کنند و همانند شرایط جنگ اقتصادی پا را از اقدامات و ایده های عادی و روزانه فراتر بگذارند.

گفتنی است که هدف اصلی برگزاری جلسه امروز حل ستاد تسهیل ورفع موانع تولید پیگیری و برطرف کردن مشکلات کارخانه فلادین ذوب آمل و مجموعه های وابسته است که اکنون سه ماه از کاهش فعالیت آن و یک از غیر فعال شدن آن می گذرد.

شرکت فولادین ذوب آمل از معدود کارخانه هایی است که تمامی فعالیت و ماشین آلات آن بر اساس نیاز خودروسازی کشور تامین و استقرار یافته است.

این شرکت که از سال ۱۳۷۹ آغاز به کار کرد، توان تولید سالانه ۷۷ هزار و ۷۰۰ تن قطعات چدنی و فولادی برای صنعت خودروسازی را دارد و بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم در این کارخانه فعالیت می کنند.

این کارخانه که از آن به عنوان بزرگ ترین شرکت قطعه سازی ایمنی و فوق ایمنی در مجموعه سازی اکسل کشور یاد می شود ، بر اساس مواد اولیه قراضه تامین شده از سوی خودروسازان فعالیت و تعداد زیادی از قطعات فولادی و چدنی نشکن ، چـدن خاکسـتری و چدن آلــیاژی را برای خوردوهای پژو و سمند، نیسان ، پراید و رنو تولید می کند. این قطعات اکسل ، دیسک ترمز ، کاسه چرخ ، کالیبر ، میل لنگ ، منیفولد دود موتور ، فلایویل ، توپی ، پوسته جعبه فرمان و سگدست را شامل می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار