حسني ادامه داد: روحانيت بايد همه گروه ها و احزاب قانوني را مورد توجه و حمايت قرار دهد ، چون نگاه مردم به روحانيت نگاهي فراتر از همه مسائل سياسي و جناح بندي هاي سياسي در كشور است ويقين مي دانيم كه ارشادات و رهنمودهاي علما و ائمه جمعه و جماعات و همه كساني كه در حوزه هاي تبليغ دين حضور دارند، راه گشاست.
کد خبر: ۷۹۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴ 12 November 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا: جليل حسني دوشنبه در جلسه معتمدان و نخبگان لارستان افزود: روحانيت بايد همه گروه ها و احزاب قانوني را مورد توجه و حمايت قرار دهد.
فرماندار ويژه لارستان مبلغان بايد وضعيت اين شهرستان و مسلمانان شيعه و سني را مورد توجه قرار دهند، لارستان گسترده ترين شهرستان استان فارس با 6 بخش، 8 شهر و داراي تركيب جمعيتي اهل سنت و اهل تشيع است كه ساليان سال است كه برادروار در كنار هم زندگي مي كنند.
حسني بيان كرد: بزرگواراني كه براي تبليغ دين در حوزه هاي مختلف به لارستان مي آيند، بايستي با وضعيت و پيچيدگي كه در شهرستان لارستان حاكم است و با آن وحدت مثال زدني كه در شهرستان حكمفرماست، آشنا باشند و بدانند كه اين وحدتي را كه همه آن را با حساسيت و ظرافت خاصي پيگيري مي كنند دچار خدشه نشود و منبعد هم اين وحدت و همدلي در بين اقشار مختلف مردم افزايش يابد.
فرماندار ويژه لارستان اضافه كرد: مردم ايران اسلامي با الگو قرار دادن روحانيت در همه عرصه هاي انقلاب حضور داشتند و در طي اين 40 سال روحانيت و علما هميشه محور وحدت و رفع اختلافات و تعارضات اجتماعي بوده اند و در اين خصوص نبايستي خدايي ناخواسته برخي از روحانيون ما با حضور در جناح بندي هاي سياسي آن جايگاه رفيع را كه چتر فراگيري براي ملت است، دچار آسيب كنند.
حسني ادامه داد: روحانيت بايد همه گروه ها و احزاب قانوني را مورد توجه و حمايت قرار دهد ، چون نگاه مردم به روحانيت نگاهي فراتر از همه مسائل سياسي و جناح بندي هاي سياسي در كشور است ويقين مي دانيم كه ارشادات و رهنمودهاي علما و ائمه جمعه و جماعات و همه كساني كه در حوزه هاي تبليغ دين حضور دارند، راه گشاست.
وي گفت: اگر روحانيت اين موضوع را مورد توجه قرار دهند و بدانند كه همه ما در هر جريان سياسي معتقد به نظام، اين ها را فراتر از اين دسته بندي ها مي دانيم ، اين چتر حمايتي آنها گسترده تر و اگر اين مهم تحقق پيدا كرد، مي تواينم بر مشكلاتي كه دشمنان براي ما ايجاد مي كنند، غلبه كنيم كما اينكه در اين خطه پهناور نيز امام جمعه، توجه ويژه اي به اين موضوع دارد.
وي لارستان را اولين خاستگاه حكومت اسلامي و مهد علمايي بزرگ همچون حضرات آيات آيت اللهي و موسوي لاري برشمرد و اضافه كرد: لارستان علي رغم همه ناملايمات جوي و آب و هوايي مهد خيرين و افراد توانمند اقتصادي است.
فرماندار ويژه لارستان ادامه داد: اين مردم توانسته اند تاثير گذاري خوبي در عرصه اقتصادي، اجتماعي، سياسي و فرهنگي داشته باشند و برخلاف بعضي از شهرستان هاي استان و كشور كه منابع محور هستند و يقيناً رونق اقتصاديشان تا اندازه اي تابع از منابع طبيعي و انرژي است، اما شهرستان لارستان انسان محور است و رونق اقتصادي آن مبتني بر همت والاي مردمان اين ديار و فرهنگ غني آنهاست.
حسني افزود: زماني برخي از اين مردم براي بدست آوردن رزق و روزي حلال از كشور خارج شده اند و بعدها به دلايل علاقه اي كه به وطن، ميهن، زادگاه و نظام خود داشته اند، باز برگشتند و در كنار مردم كارهاي نيك و پسنديده اي تحت عنوان خيرين انجام دادند و به هم نوعان خود كمك كردند و امروز در سطح شهرستان، استان و حتي در سطح ملي مي بينيم كه نام و آوازه خيرين اين ديار زينت بخش محافل عمومي است.
وي اظهار داشت: يقين مي دانم كه مردم لارستان از نظر اقتصادي متناسب با شهرستان هاي ديگر آنچنان كه شايد و بايد از توان بسيار بالايي برخوردار نبوده اند اما غناي فرهنگي، بافت مذهبي قوي و اعتقادات ديني كه در مردم وجود دارد و با آن پيوستگي فرهنگي و مذهبي كه بين اهل سنت و تشيع و وجود علماي بزرگ منطقه و ائمه جمعه و جماعات با تبعيت از ولي فقيه دارند و غناي فرهنگي كه در شهرستان ايجاد كرده اند، موجبات كارهاي عام المنفعه در شهرستان و حتي سطح كشور فراهم كرده اند.
فرماندار ويژه لارستان گفت: بيش از آنكه رقابت در عرصه اقتصادي، سياسي و اجتماعي باشد، رقابت مردمان اين منطقه مبتني بر كارهاي خير و فرهنگي است.
شهرستان لارستان به مركزيت شهرلار در 378 كيلومتري جنوب شيراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار