آری ! اینجا اندازه و وسع ما به اندازه یک دل نفتی قد نمی دهد ،اینجا فاصله مردمش در آنسوی شکاف توسعه نیافتگی آنقدر زیاد است که کسی صدایشان را نمی شنود،مردمی هستیم که با چند صفر اضافه کلی زندگی امان دچار دگرگونی می شود ،اینجا از میلیون تومان های فنا شده ای باید حرف بزنیم که میتوانست مرحمی بر  یک زخم از هزار زخم موجود درپیکر مردمانش باشد.
کد خبر: ۷۹۶۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹ 12 November 2019

تابناک ایلام ::در میان دوئل جنگ قدرت و رد وبدل شدن انواع واقسام تهمت های عجیب وغریب مسئولین ارشد وغیر ارشد به همدیگر که ظاهر امر مصداق همان ضرب المثل معروف " نه از حب علی بلکه از بغض معاوبه " را نشان می دهد و به مدد توسعه شبکه های اجتماعی و انواع واقسام پیام رسانهای دیجیتال قطعا تاکنون با انواع واقسام خوردنی ها از زمین گرفته تا دریا و کوه وبانک و همچنین گم شدن های عجیبی نظیر ؛دکل نفتی و دلار و....شناخت کافی بدست آورده اید .

نمی خواهم با این مطلب باردیگر نمک بر دل ریش شده شما مخاطبین فهیم بپاشم،اما واقعیتی است غیر قابل انکار که مسئولین عزیز ما در ست زمانی که تمامی شواهد وقرائن از کاهش اعتماد مردم به آنان حکایت دارد ،بدون زمان شناسی در سناریویی عجیب ، از فسادها واختلاس هایی صحبت به میان می آورند که سر آدمی در حین شمارش صفرهای آن سوت می کشد!

نکته جالب توجه اینجاست در حین بیان مفاسد ودزدی های گوناگون ،خطاب همه این عزیزان مسئولین است ! گویی علاوه بر این دوستان که هرکدام ردای ریاست یک مجموعه عریض وطویل را بر دوش انداخته اند ،افراد فرازمینی و در ورای کهکشانها مسئولیت اداره امور کشور را عهده دار است و اینگونه آنان  را از مسئولین خیالی یا غیر زمینی ! طلبکار کرده است .

می گذریم !بنا نداریم به این مقوله ها ومباحث کلان ورود نماییم ،وسع وبرد ما فقط به گستره استانی چون ایلام می رسد ودر هیمن وسع باقی می مانیم !همینکه بتوانیم در این استان محروم وسنت زده بخشی از مشکلات ناشی از سوء مدیریت های عرفی ،سنتی ،قبیله ای یا باندی یا هر چیزی که شما بر اساس میل خودتان بر آن نام می گذارید _بپردازیم!وکسی هم به حرفمان گوش کند، باید کلاهمان را بالا بندازیم که توانستیم حرف دل این مردم رابه گوش مسئولین برسانیم.

آری ! اینجا اندازه و وسع ما به اندازه پیگیری یک دکل نفتی قد نمی دهد ،اینجا فاصله مردمش در آنسوی شکاف توسعه نیافتگی آنقدر زیاد است که کسی صدایشان را نمی شنود،مردمی هستیم که با چند صفر اضافه یا کم شدن، کلی زندگی امان دچار دگرگونی می شود ،اینجا از میلیون تومان های فنا شده ای باید حرف بزنیم که میتوانست مرحمی بر  یک زخم از هزار زخم موجود درپیکر مردمانش باشد.

حتما چیزهایی از سد سازوین در چرداول شنیده اند ،همان طرحی که در دولت سازندگی با صرف میلیونها تومان قرار بود در این شهرستان آجرا شود ،در دولت اصلات خوابید و در دولت تدبیر به کلی از برنامه حذف شد ،همان تنگه وهمان نقطه کماکان برای دولت و بیت المال هزینه می تراشد ،آنهم چه هزینه ای !

شنیده شده که اخیرا سازمان میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی مبلغ 64میلیون تومان اعتبار در قالب اسناد خزانه برای ایجاد زیر ساخت گردشگری سازوبن در شهرستان چرداول تحت عنوان ایجاد راه دسترسی ،به پیمانکار پرداخت می کند .

در تاریخ 31تیرماه سال جاری براساس صورت وضعیت قطعی که به تایید ناظر پروژه رسیده این مبلغ به پیمانکار پرداخت شده است ،اما نکته جالب اینجاست که مسئولین اداره تازه بعد از 4ماه فهمیده اند که پیمانکار هیچ کاری انجام نداده ،تازه یادشان می آید که از طریق اداره کل امور اقتصادی ودارایی باید جلو نقد شدن اسناد را بگیرند ،اما دارایی پس از بررسی اعلام می کند که اسناد نقد شده است وتمام!

یعنی در روز روشن ،یک پیمانکار بدون انجام دادن هیچ کاری ،64میلیون تومان از یک دستگاه اجرایی دریافت می کند ،بدون انجام دادن هیچ کاری ،پولش را می خورد یک لیوان آب هم روش و قهقه به ریش من وشما وملت ومدیرکلی می خندد که بعد از 4ماه تازه فیلش یاد هندوستان می کند وپس از بازدید می فهمد که با سهل انگاری وبی تفاوتی چگونه منابع بیت المال را به هدرداده است!

آنگونه که برآیند دست یازی  به منابع ومنافع مردم ودولت نشان می دهد ،چند دلیل را برای این حیف ومیل بیت المال که همه تقصیرها هم به جناب مدیر کل ختم می شود متصوریم ؛اول اینکه ایشان فقط به دنبال راضی نمودن مقامات مافوق ونمایندگان بوده تا ببینید چگونه چندصباح دیگری دوره مدیریتشان را تمدید می کنند! غافل شدن از امورات اجرایی همان و فنا شدن منابع همان!

دوم ، مدیرکلی که بعد از چند ماه نداند پروژه اش تا چه اندازه پیشرفت دارد ،ناظری را بر سر کار می گمارد که چشم بسته صورت وضعیت امضاء می کند واز قِبل آن از سرمایه ملی حاتم بخشی می کند به همان اندازه مقصر است که پیمانکار مورد بحث در این قضیه صاحب تقصیر است .

سوم ،مدیرکلی که نداند در اکناف و اطراف دستگاه تحت تصدی اش چه می گذرد و شتر با بار در آن گم می شود از یک موضوع مهم رنج می برد وآن چیزی نیست جز سوء مدیریت و عدم قدرت راهبری وهدایت مجموعه که نظارت در دستگاه تحت امر نیز بخشی از آن است ! 

انتظار داریم که مسئولین استان ودستگاههای نظارتی با قدرت به این موضوع ورود کرده ویقه کسانی که به هر نحو به اموال عمومی ومنابع بیت المال خسران وارد می کنند را بچسبند ،بی شک پیشگیری از وقوع این نوع تضییع حقوق بیت المال که ریشه در سوء مدیریت دارد چندان هم سخت وهزینه بردار نیست ،کل خرج آن کنار گذاشتن تسامح وتساهل و نهایتا یک امضا است ! 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار