معاون حوزه سلامت کمیته امداد استان کرمانشاه از افزایش ۲۰ درصدی کمک هزینه ی معیشتی خانوارهای مدجوی نیازمند خبر داد.
کد خبر: ۷۹۷۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ 13 November 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ، کیومرث رحمتی پورمعاون حوزه سلامت کمیته امداد استان در نشست خبری امروز ۲۲ آبان ماه که سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار داشت: از ۵۶۰ هزار خانوارکرمانشاهی ۱۳.۷ درصد و به صورت نفری ۸.۶ درصد تحت پوشش کمیته امداد استان کرمانشاه هستند .

وی خاطرنشان کرد:حوزه سلامت داری۳ بخش اداری و یک بخش شبه اداری است که شامل بخش های درمان، بهداشت، بیمه های اجتماعی ، پذیرش مددکار و مدیریت مناطق محروم ... است

معاون حوزه سلامت کمیته امداد استان افزود : مدیریت کمیته امداد به صورت تخصصی عمل می کند که شامل خدمات ، معرفی خانم های با سرپرست نیازمند به مددجویان، مددکار محور کردن کارها، تهیه شناسنامه الکترونی برای خانوارهای نیازمند ، تامل با خیریها و توجه به اثر بخشی خدمت کمیته امداد ، پذیرش مددکاری توانمند است.

رحمتی پور در ادامه در خصوص تامل با موسسات و خیریه ها و تعداد پروندهای مددکاران تصریح کرد: تمام موسساتی که در سطح استان مجوز کار دارند حق فعالیت با کمیته امداد رو دارد و در کمیته امداد۱۶۳ نفر مددکار با۴۸۰ پرونده مددکاری مشغول هستند

وی در مورد افرایش ۲۰ درصدی کمک معیشت خانوادهای تحت حمایت کمیته گفت: که این کمک معیشت به سه مورد در محل تامین اعتبارات امداد است که ماهیانه برای یک نفره۶۳هزارو ۵۰۰تومان ، دونفره ۷۲ هزار تومان، سه نفره۸۵هزار تومان،۴نفره ۹۴هزار و۵۰۰ تومان، و ۵نفرها هم ۱۲۰ هزار تومان است که در مهر ماه ۲۰ درصد افزایش مستمری داشته است و کمک هزینه ی میعیشتی از هدمندی مستمری یارانه ها تامین می شود شامل یک نفرها ۱۰۸ هزارو۵۰۰ تومان ، دونفرها ۲۱۵ هزارتومان، سه نفرها ۲۸۹ هزار و۵۰۰تومان، چهار نفرها۳۸۵ هزارتومان و ۵۰۰تومان، چهار نفره نیز ۴۱۶۵۰۰ تومان است .

رحمتی پور در ادامه افزود: افزایش کمک معیشتی که از طریق صندوق امدادولایت با احتساب یارانها برای یک نفره ها ۳۱۷ هزار و۵۰۰ تومان ، دو نفرها ۳۷۸هزارو ۵۰۰تومان ، سه نفرها۵۱۰هزار و ۵۰۰تومان، چهارنفرها ۶۶۵ هزارتومان ، و پنج نفرها ۷۶۴ هزارتومان است. 

وی در خصوص دانش آموزان تحت حمایت کمیته گفت: ۱۲.۹۳۰ هزار نفر دانش آموز و ۱۷.۸ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد است که در مهر ماه میانگین بیش از ۱۵۰ هزار تومان به دانش اموزان پرداخت شد که در مناطق محروم می تواند افزایش داشته باشد.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار