کد خبر: ۷۹۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷ 23 November 2019

مراسمی و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی در استان فارس مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان برنامه و بودجه فارس برگزار شد. 
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از مهر،  طی مراسمی که امروز شنبه برگزار شد، ریاست سازمان برنامه و بودجه استان فارس از ساسان تاجگردون به حسن نوروزی رسید. 
ساسان تاجگردون به عنوان معاون وزیر گردشگری منصوب شده و حسن نوروزی نیز پیشتر به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کرد.
معاون فنی امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور در این مراسم  گفت: فارس جایگاه حساسی در کشور دارد و باید کمک های استراتژیکی به فارس شود. 
علی عدل در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه فارس بیان کرد: فارس در شاخصه های مختلفی نظیر  احداث راه ها، بزرگ راه ها و در حوزه های تولیدی و اقتصادی باید جایگاه بهتری داشته باشد
وی در خصوص انتظارات از رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه فارس عنوان کرد: هماهنگی نظام برنامه ریزی فارس، برنامه ریزی توسعه استان ، اجرای نظام فنی و اجرایی و استفاده از ظرفیت های استان فارس از جمله انتظاراتی است که از رئیس جدید این سازمان وجود دارد.
عدل در پایان با اشاره به طرح پرداخت معیشت در طرح مدیریت مصرف بنزین گفت: تاکنون ٣٩ میلیون نفر در  این طرح منابع مالی به حساب آنان واریز شده است و سایر افراد نیز طی دو روز آینده به حساب آنان واریز خواهد شد. 
تودیع و معارفه کهگیلویه و بویراحمدی ها در فارس

ساسان تاجگردون رئیس پیشین سازمان برنامه و بودجه استان فارس در این آیین گفت: از سال ٩۶ تاکنون اعتبارات ملی استان فارس از ٣.٧ درصد به ۴.١ درصد رسیده  که نشان از بهبود جایگاه استان در کشور دارد. 
وی اضافه کرد: فارس ظرفیت های مختلفی در تمامی حوزه ها دارد. ظرفیت های شهرستان های استان شناسایی شده و سهم خواهی بودجه برای هر شهرستان در دستور کار قرار گرفته است. 
رئیس پیشین سازمان برنامه و بودجه استان فارس با اشاره به اینکه فارس سرآمد کشور در راستای اجرای سیاست اصل ۴۴ قانون بوده افزود: واگذاری طرح های عمرانی به بخش های غیردولتی (اصل ۴۴ قانون اساسی) در استان فارس به گونه ای بوده است که فارس در کشور سرآمد بوده و در جایگاه مناسبی قرار دارد. 
وی افزود: استان در تهاتر بدهی های نوع اول و نوع دوم نیز جایگاه خوبی در کشور داشته و جزو استان های برتر در این حوزه است. 
تاجگردون در خصوص فعالیت های انجام شده در استان بیان کرد: سند پایه توسعه استان فارس ، سند چشم انداز توسعه با برش استانی ، طرح آمایش سرزمین و تدوین گزارش های اقتصادی و اجتماعی بخشی از فعالیت های است که در سازمان برنامه و بودجه فارس صورت گرفته است. 
حسن نوروزی رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه نیز در این آیین با اشاره به استفاده از ظرفیت های پژوهشی فارس گفت: فارس مقصد بیش از ۴٠ درصد مسافرت های گردشگران است و از این ظرفیت باید بیشتر استفاده شود. 
وی افزود: تولید سرانه ملی فارس  تنها ١٢ میلیون تومان است و از میانگین  سرانه کشور کمتر است و سهم فارس در صادرات نیز کمتر از میانگین کشور بوده و تنها ۴.۴ درصد سپرده های بانکی در فارس ذخیره  است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار