بر‌اساس دستورالعمل سازمان بنادر و دریانوردی، ساخت و سازهای غیرمجاز دریایی در کشور از جمله در گیلان تخریب و مشمول برخورد قانونی می‌شوند.
کد خبر: ۸۰۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ 25 November 2019

بر‌اساس دستورالعمل‌های صادر شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و طبق مصاحبه‌ای که اخیراً مدیرکل مهندسی سواحل این سازمان انجام داده است بعضی از سازه‌ها و ساخت و سازهای دریایی در شمال کشور از جمله در نوار ساحلی استان گیلان مشمول تخریب و برخورد قانونی می‌شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان امروز در جمع خبرنگاران در تشریح اینکه چه تعداد ساخت و ساز غیرمجاز دریایی در این استان شناسایی و مشمول تخریب شده است عنوان کرد: در حال حاضر حدوداً 10 مورد از این سازه‌های غیرمجاز در استان گیلان شناسایی شده است که برای تخریب و قلع و قمع آن‌ها اقدام کرده‌ایم.

حمیدرضا آبایی با بیان اینکه بر اساس قانون با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز دریایی در گیلان برخورد می‌شود تصریح کرد: جهت ایجاد سازه‌ای در دریا باید در ابتدا طرح آن به سازمان بنادر و دریانوردی برای صدور مجوزات لازم ارائه شود تا پس از طی یکسری مراحل قانونی، امکان احداث و بهره‌برداری برای متقاضیان فراهم شود.

وی از هماهنگی دوجانبه اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با قوه قضائیه برای برخورد با سازه‌های غیرمجاز دریایی خبر داد و ابراز داشت: بر این اساس هم‌اینک پرونده‌هایی در محاکم قضایی گیلان در همین زمینه موجود است علاوه بر این‌ها برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی طرح یکپارچه‌سازی مدیریت سواحل را نیز دنبال می‌کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در تشریح بیشتر طرح یکپارچه‌سازی مدیریت سواحل استان افزود: بر اساس نقشه راهی که برای همین منظور ترسیم شده است تمام دستگاه‌‌‌هایی که در امر ساخت و ساز و سازه‌های دریایی در نوار ساحلی خزر فعال هستند با هم جمع شده و جلسات مشترکی برای تعامل بیشتر با آنان برگزار می‌شود.

آبایی با بیان اینکه در این جلسات مستمر و مشترک استاندار گیلان و معاون هماهنگی امور عمرانی وی نیز حضور دارند خاطرنشان کرد: این جلسات با حضور دستگاه‌های مرتبط در حوزه ساخت و سازهای دریایی برگزار شده و در آن تصمیمات مهمی در مورد یکپارچه‌سازی مدیریت سواحل و هماهنگی بیشتر نهادها اتخاذ می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از تعامل و همکاری مثبت این دستگاه با شرکت‌های دانش‌بنیان نیز سخن گفت و اظهار داشت: از تمام شرکت‌هایی که در زمینه علوم دانش‌بنیان فعال هستند دعوت می‌کنیم که در محیط بندری استان گیلان حضور پیدا کرده و برای بحث توسعه و ارتقاء سطح هوشمندسازی بنادر به ما کمک کنند.

آبایی با اشاره به همکاری‌های چندجانبه اداره کل بنادر و دریانوردی با دانشگاه گیلان و دانشگاه گیل جهت هوشمندسازی بنادر استان عنوان کرد: هوشمندسازی تجهیزات دریایی شامل شناورهای دریایی و یدک‌کش‌ها و سایر تجهیزات نظیر جرثقیل‌ها و خودروهایی که در بنادر استان گیلان تردد می‌کنند در دستور کار قرار دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار