رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خبر داد:
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده ، رشد سه برابری بازدید قضات از زندانهای استان را شاهد هستیم.
کد خبر: ۸۰۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۰ 28 November 2019

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ پنجمین جلسه کمیته کاهش جمعیت کیفری زندانهای استان هرمزگان به ریاست علی صالحی رئیس کل دادگستری استان و با حضور دیگر اعضا برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این جلسه بر تلاش و جدیت هرچه بیشتر قضات به منظور بهره‌گیری از تأسیسات نوین قضایی و مجازات‌های جایگزین حبس با هدف کاهش جمعیت کیفری زندان ها تأکید کرد .

صالحی با بیان اینکه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از سیاست‌های راهبردی دستگاه قضایی است و این موضوع در استان هرمزگان هم با جدیت دنبال می‌شود، اعلام کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده از ابتدای امسال بازدید قضات از زندانهای استان بیش از سه برابر افزایش یافته و رشد 231 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به موضوع امنیت اجتماعی در کنترل جمعیت کیفری زندانها خاطر نشان کرد: منظور از کاهش جمعیت کیفری به هیچ عنوان رهایی مجرمان حرفه‌ای و بر هم زنندگان نظم و امنیت جامعه نیست، بلکه هدف از اعمال آن ، برخورداری زندانیان مستحق از ارفاق‌های قانونی و همچنین کاهش جمعیت ورودی به زندانها از طریق پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات است.

افزایش بیش از سه برابری بازدید قضات از زندان های هرمزگان

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار