حیدر اسکندرپور در نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه سازی شیراز، نبود مجسمه‌هایی که متناسب با فرهنگ و تاریخ و سابقه این کلانشهر باشد را یک ضعف جدی و فقر در شیراز دانست و گفت: شهری با این سابقه فرهنگی امروز از این آثار محروم و بی نصیب است.
کد خبر: ۸۰۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ 04 December 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:حیدر اسکندرپور در نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه سازی شیراز، نبود مجسمه‌هایی که متناسب با فرهنگ و تاریخ و سابقه این کلانشهر باشد را یک ضعف جدی و فقر در شیراز دانست و گفت: شهری با این سابقه فرهنگی امروز از این آثار محروم و بی نصیب است.

او افزود: طی این سال‌ها یا کار فاخری انجام نشده و یا دید تجاری به پروژه‌های این چنینی وجود داشته است.

اسکندرپور ادامه داد: شیراز داشته‌های فرهنگی غنی دارد و در سال‌های گذشته کمتر تلاش شده تا یک ثروت به شهر بیفزاییم.

او با تاکید بر اینکه تلاش ما بر این است تا فضایی ایجاد شود که مردم در محیط زندگی خود احساس آرامش کنند، افزود: گاهی اوقات تصور می‌کنیم که صرفا با ایجاد سخت‌افزارها، رفاه لازم برای شهروندان ایجاد می‌شود، اما ارتقای کیفیت زندگی گاهی به نحوه تعامل مردم با هم و مردم با مسئولان و برعکس باز می‌گردد.

شهردار شیراز ادامه داد: با این نگاه، به دنبال ارائه خدمات شهری بهتر برای یک زندگی با کیفیت در شهر هستیم.

اسکندرپور تاکید کرد: تلاش مجموعه مدیریت شهری شیراز بر این است که در حوزه حمل و نقل شهری تا جایی که امکان دارد شهروند را با شهر و حضور در شهر و پیاده روی در شهر آشتی دهیم.

او با تصریح بر اینکه کلانشهر‌ها به دنبال توسعه زندگی پیاده در شهر هستند، گفت: در شهر شیراز این رویکرد طی دو سال اخیر به طور جد با اجرای پروژه‌هایی در دستور کار قرار گرفت.

شهردار شیراز همچنین با بیان اینکه این سمپوزیوم فرصتی را فراهم می‌کند تا آثار فاخری در شهر نصب شود، ابراز امیدواری کرد که با تداوم این سمپوزیوم طی سال‌های آینده، تور‌های گردشگری علاوه بر بازدید از داشته‌های این کلانشهر، از آثار فرهنگی نظیر مجسمه‌ها نیز بازدید کنند.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه جای رویداد مجسمه سازی در شیراز خالی بود، گفت: از آنجا که المان‌ها آبروی شیراز هستند، این سمپوزیوم می‌تواند به یک رویداد بزرگ هنری در شیراز تبدیل شود.

سولماز دهقانی با بیان مجدد این نکته که جای مجسمه سازی در شهر شیراز که بر غنای فضای شهری بیفزاید، خالی است، گفت: طی روز‌های آینده کلنگ زنی خط تراموا و محور رمضانی اجرایی می‌شود.

در حاشیه نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه سازی شیراز از پوستر این سمپوزیوم رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار