کد خبر: ۸۰۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۱ 07 December 2019

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان ضمن بررسی عملكرد شش ماهه خود، گزارشی را در این باره منتشر كرد.
به گزارش «تابناک» از پایگاه اطلاع رسانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان، دکتر مریم امیری مدیر درمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان درباره ساختار ، عملكرد ، چالشها و موانع فراروی مجموعه ، ارزیابی و سنجش میزان فاصله با وضعیت مطلوب و اهداف و آرمانهای مندرج در اسناد بالادستی را تشریح نمود.

مشروح كامل گزارش عملكرد شش ماهه مدیر درمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان

مدیریت‌های درمان بازوان سازمان بزرگ تأمین اجتماعی در احقاق حقوق بیمه شدگان و ارائه خدمات باکیفیت به آنان هستند.

متن كامل گزارش عملكرد به شرح ذیل است:

دکتر امیری مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان در خصوص حوزه‌ی وظایف و عملکرد مدیریت‌های درمان تأمین اجتماعی در کشور به خبرنگار ما گفت: سازمان تامین اجتماعی با 70 بیمارستان دومین ارائه کننده خدمات درمانی در کشور است.

وی اضافه کرد: همچنین بعنوان بزرگترین خریدار درمانی در کشور از طریق حوزه‌ی درمان غیرمستقیم به بیمه‌شدگان محترم تأمین اجتماعی که نیمی از جمعیت کشور را شامل می‌شوند خدمات ارائه می‌نماید.

دکتر امیری رسالت مدیریت‌های درمان در استانها اینگونه توضیح داد: نظارت بر ارائه خدمات درمانی در حوزه‌ی درمان مستقیم و غیرمستقیم به بیمه‌شدگان می‌پردازند و بازوان سازمان بزرگ تأمین اجتماعی در تهیه و ارتقاء خدمات درمانی با کیفیت به آنان محسوب می‌شوند.

وی تعهدات درمانی سازمان تأمین اجتماعی در قبال بیمه شدگان، را به صورت موردی شامل موارد زیر تشریح کرد:
• ارائه خدمات کلینیکی، پاراکلینیکی و بیمارستانی
• ارائه خدمات توانبخشی برای بیمه شدگان آسیب دیده
• تحویل وسایل کمک پزشکی برای اعاده سلامت، جبران نقص جسمانی و یا تقویت حواس بیمه شده
خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی از طریق دفترچه‌های خدمات درمانی به بیمه‌شدگان تحت پوشش این سازمان و افراد تحت تکفل آنان ارائه می‌شود. بیمه شده و افراد خانواده وی، با این دفترچه‌ها می‌توانند به مراکز درمانی و بیمارستانی ملکی سازمان تأمین اجتماعی مراجعه و به طور رایگان از خدمات درمانی استفاده کنند.

دکتر امیری تأکید کرد: همچنین اگر بیمه شده به مراکز درمانی طرف قرارداد تأمین اجتماعی مراجعه کند، تنها فرانشیز هزینه‌های درمانی را می‌پردازد. اما در مراجعه به مراکز غیرطرف قرارداد، باید کل هزینه‌های درمانی را خود پرداخت کند و دفاتر اسناد پزشکی تأمین اجتماعی، طبق تعرفه‌های مصوب هیأت وزیران درخصوص خدمات پزشکی(تعرفه دولتی)، بخشی از هزینه‌های درمانی بستری چنین بیمه شده‌ای را به او بازپرداخت می‌کنند.

امیری اضافه کرد: طی شش ماهه اول سال 1398 بالغ بر 689 هزار نفر از خدمات درمانی مراکز ملکی تأمین اجتماعی در هرمزگان بهره‌مند شده‌اند.

تصریح کرد: ارتقاء کمیت و کیفیت خدمات درمانی با استفاده از بستر خدمات الکترونیک، تلاش تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات روزآمد به بیمه‌شدگان است.

ادامه داد: در همین راستا همگام با سراسر کشور نوبت‌دهی غیرحضوری برای حفظ کرامت بیمه‌شدگان و مراجعین بصورت کامل در مراکز درمانی کل استان بهره‌برداری می‌شود. اینترنت ، کد ussd و نوبت دهی تلفنی جهت نوبت دهی به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی راه‌اندازی شده است تا برای حضور در مراکز ملکی استان متحمل صرف هزینه و زمان بدون نتیجه نشوند و با اطمینان از حضور پزشک و تخصص مورد نظر در مراکز حضور یابند.

یادآور شد: طی شش ماهه اول سالجاری 307297 مورد مراجعه کلینیکی و382316 مورد مراجعه پاراکلینیک ات در مراکز ملکی تأمین اجتماعی سطح استان خدمات تشخیصی و درمانی دریافت نموده‌اند.

دکتر مریم امیری مدیر درمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان افزود: نتیجه تلاش شبانه روزی کادر درمان در بیمارستان خلیج‌فارس بعنوان تنها بیمارستان ملکی سازمان طی شش ماهه سال جاری خدمات دهی به 12471 مورد خدمات بستری و 132721 مورد مراجعه سرپایی به کلینیک تخصصی بوده است.

وی عملکرد شش‌ماهه را بیان کرد: طی شش ماهه امسال همچنین 5528 مورد جراحی در بیمارستان خلیج فارس صورت گرفته است .

کاهش 14 درصدی سزارین در بیمارستان خلیج فارس

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان اظهار کرد: با توجه به همکاری بیمارستان خلیج فارس با دانشگاه علوم پزشکی و بخش زنان و زایمان بیمارستان شریعتی 4036 مورد زایمان در این بیمارستان به ثبت رسیده است و کاهش 14 درصدی میزان سزارین طی این شش ماه نسبت به شش ماه مشابه سال 97 نشان از عزم کادر زنان و زایمان بیمارستان خلیج‌فارس در حمایت از مادر و کودک دارد.

طرحهای توسعه‌ای برای بخش درمان استان

دکتر مریم امیری افزود: یکی از اساسی‌ترین اقدامات پیش از گسترش و توسعه خدمات درمانی، بررسی هزینه - فایده در کنار برنامه‌ریزی جهت استفاده از حداکثر بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود است. در استان هرمزگان، تخصصی کردن مراکز سرپایی موجود و تکمیل ظرفیت باقی مانده تخت‌های بیمارستانی از اهداف استانی است.

از چالشهای مدیریت درمان در استان هرمزگان

وی چالشهای مدیریت درمان را موردی بدین نحو تشریح نمود؛
- جذب و نگهداشت نیروی تخصصی در استان بسیار مشکل است. باتوجه به شرایط اقتصادی و جذاب بودن بخش خصوصی در پرداخت به پزشک، ضرورت ایجاد انگیزه و مشوق‌های رفاهی و مالی جهت جذب امر بسیار مهمی است.
- با توجه به رایگان بودن خدمات سرپایی و بستری در مراکز ملکی سازمان جهت بیمه شدگان، ضرورت تنظیم و رعایت گایدلاین‌های درمانی به منظور حفظ منافع بیمه‌شدگان و جلوگیری از هزینه‌های ناشی از درمان‌های القایی و مراجعات غیرضروری امر مهمی است.
- با توجه به پوشش 55% بیمه شدگان در استان و تعداد محدود مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی و وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم که از علل تمایل بیشتر مراجعه بخصوص بیمه‌شدگان به بیمارستان خلیج‌فارس است و با نظر به این شرایط ، تنها بیمارستان ملکی سازمان جوابگوی حجم بیماران در استان نیست.
انتهای پیام/*
آدرس نوبت دهی اینترنتی nobat.tamin.ir
کد USSD نوبت دهی از طریق تلفن همراه *4*142#

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار