حراج سلامت هرمزگانی‌ها؛
مشخص نیست نارضایتی‌های عمومی مردم هرمزگان از کیفیت آب شرب تا چه زمانی باید تداوم داشته باشد؟ به هر حال اطمینان داریم در این برهه از تاریخ ، هر کسی در استان از کیفیت آب یا وضعیت بی‌آبی رضایت ندارد برای سلامتی نمایندگان منفعل استان علی الخصوص نمایندگان محترم عضو کمیسیون انرژی که مهر سکوت خورده‌اند ، نیز دعا خواهد کرد!
کد خبر: ۸۰۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ 12 December 2019

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ سالهاست که آب شرب نقاط مختلف هرمزگان من جمله بندرعباس دچار مشکلات گوناگونی است، از قطعی مقطعی، مطلق و شبهه ناسالم بودن آب به لحاظ وجود چاه‌های عمیق فاضلاب و کودشیمیایی و سم کشاورزی در نقاط بالادستی سد استقلال یا رسیدن حجم سد به حجم‌مرده آب گرفته تا طعم و بوی بد آن... شرکت آب منطقه‌ای یا اطلاعات خلاف واقع به مردم می‌دهد یا توجیه می‌کند، ظاهراً هم رساندن مشکلات به گوش وزارت نیرو دردی را دوا نمی‌کند، موضع انفعالی نمایندگان مردم در مجلس در قبال مشکلات آب نیز قابل تأمل است! اما کجاست گوش شنوا که همه مسوولان دم انتخابات کر و کور لال می‌شوند.

نارضایتی مردم از وضعیت آب آشامیدنی
قطعی‌های موقتی یا دائم آب شرب در جزایر و روستاهای استان، مشکلات زیادی را دامن‌گیر مردم کرده است؛ نمایندگان مجلس هم مطابق روال روزمره کلا اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند!
تغییر رنگ آب در برخی از مواقع ، بوی مشمئز کننده و طعم جلبکی آب تا چه وقت ادامه دارد؟ کلر زنی آب در نقاط مختلف شهر آیا صفر است؟ اگر اینگونه است چرا برخی اوقات آب شرب داخل لوله رنگش نزدیک به سفیدی می‌زند؟!
شهروندان می‌گویند که تغییر مزه و بوی آب، آنان را عاصی کرده و همواره به این دلیل مجبور به خرید آب معدنی شده‌اند؛ ساکنان برخی مناطق استان معتقدند که مدتی آب شرب مزه «خاک» پیدا کرده و قابل مصرف نیست و آنها را دچار حالت تهوع می کرده است.
اگر در نقشه گوگل سرچ کنید در بالا دست سد استقلال میناب زمین‌های کشاورزی واقع شده که هنگام بارندگی کودهای فسفات و سم‌های استفاده شده در اراضی کشاورزی شسته می‌شوند و روانه سد استقلال می‌گردند که این بی‌تدبیری و رشد روز افزون اراضی کشاورزی در حریم رودخانه‌ها نشانه بی‌توجهی و اهمال مسوولان استان را می‌رساند و در این میان باید گفت شخص مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای در این سالیان مقصر بوده و باید جوابگوی سلامت مردم شهر بندرعباس باشد.
شرکت آب منطقه‌ای باید پاسخگو شود چرا اطلاعات مربوط به سلامت مردم را پنهان کرده که اینکار ممکن است موجبات صدمات جسمی مردم را فراهم آورد که مردم می‌توانند به همین دلیل از آنها در محاکم قضایی شکایت کنند و سلامت خود را مطالبه نمایند تا مسوولان در قبال مردم پاسخگو باشند نه اینکه با تهدید رسانه‌ها سعی در پوشاندن و کتمان مشکلات موجود کنند.
باید به مسوولان گفت چرا هنگامی که مطلع شدید آب سد استقلال نیترات نسبتا بالایی دارد (بیش از استاندارد) به نحوی که بوی بد آب آن، ناشی از همین است، به مردم اطلاع‌رسانی نکردید و فکری به حال آب آشامیدنی مردم نمی‌کنید.
مردم عزیز استان با انجام برخی آزمایشات کلنیکی به خوبی خواهند توانست پی به اهمال مسوولان آب منطقه‌ای ببرند.
وجود بیش از حد نیترات در آب ، بیماری گوارشی و سرطان را به دنبال دارد! به همین دلیل هر کسی حق دارد از سلامت خود اطمینان داشته باشد و عامل تهدید کننده سلامت خویش را بشناسد. مردم باید بدانند و آگاه باشند که وجود بیش از حد کلر ، نیترات و سموم کشاورزی در آب شرب آنها ، چه صدمات جبران ناپذیری را به جسم و روح آنان وارد می‌کند.
آیا سهم مردم محروم هرمزگان که هیچگاه دم نمی‌زنند و اعتراض هم نمی‌کنند باید همین باشد؟ آیا همواره مسوولان باید از خاموشی ، عدم اعتراض ، صبوری و احترام مردم سوء‌استفاده کنند و سلامت آنها را به مخاطره بیاندازند؟!
مدعی العموم چرا در بحث سلامت جامعه ورود نمی‌کند؟! اصولاً توجه به اولویت‌های امنیتی جامعه و سلامت روانی جامعه از اموری است که مدعی العموم می‌تواند به راحتی صحت یا سقم آنرا مورد بازبینی قرار دهد و به اطلاع عموم نیز برساند، حال چرا برخی مسوولان خاموش شده و ترجیح می‌دهند سکوت کنند جای سؤال دارد؟
نکته آخر اینکه مسوولان شرکت آب منطقه‌ای در برابر تک تک مردم باید پاسخگو باشند و مدعی العموم نیز به شدت و بدون اغماض این مسئله را دنبال کند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
موندم واقعاً موندم واقعاً موندم مدیرعامل آب و فاضلاب استان هیچ کاری نمیکنه هیچ کاری ، ولی برعکس توی هر جشنواره ای توی هر مراسمی استاندار از این آقا تقدیر و تشکر می کنه، آقای قصمی شهر رو بوی گند برداشته ، توی مسئولیتی که بر عهده ات است شونه خالی نکن این تو بمیری من بمیرم نیست برادر ، با هر رانت و رانت خواری ازت تقدیر میشه به کنار ، من با اینجاش مشکل ندارم، چی جواب خدا میدی ؟؟ الان مسئولی و این مسئولیت فردا اون روز که حساب و کتاب شد ، حساب من و تو یکی نیست ، برای رضایت خدا و خلق خدا کار کن . مدیرعامل آب به اضافه فاضلاب هستی ، زشته خیلی زشته چقد بشنویم از مسافر و گردشگر بگن بندرعباس شهر بو گند، بوی گند برداشته این شهر رو ، چند تا جلسه گذاشتی و نشست داشتی با شهردار و فلان ارگان برای رفع این معضل ؟؟؟ اتحاد و همدلی بین مسئولین اصلاً نیست ، هر کسی سازخودش رو می زنه . جالبه هیچ کدوم هم هیچ کاری نمی کنن ، اثری از کارشون نمی بینی ولی هر مراسمی میری از اینا تقدیر و تشکر میشه.
تابناک خواهش می کنم این پست رو بزارید که جناب آقای قصمی ببینه . ممنونم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار