مشکل کمبود فضای بازی برای کودکان شهر بندرعباس جدی است و بایستی شهرداری برای این مشکل یعنی (فقر فضای بازی در شهر دوست‌ دار کودک) فکری بکند. هرمزگان به شهربازی مدرن نیاز دارد. اگر به لیست شهربازی‌های اصفهان، مشهد، یزد و شیراز نگاه کنید متوجه نداری مطلق استان هرمزگان میشود.
کد خبر: ۸۰۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ 24 December 2019

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ فصل بودجه‌ریزی شهرداری زمانی فرا می‌رسید اعضای شورای شهر فقط مصاحبه‌های بی‌خاصیت میدهند توسعه‌ی حمل‌ونقل عمومی، توسعه‌ی فضای سبز با رویکرد افزایش سرانه‌ی تفرجگاه‌ها و توسعه‌ی زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی باید به‌طور جدی مدنظر قرار گیرد.

کل بودجه‌؛ صرف برنامه‌های فرهنگی نشود بلکه به زیرساخت‌ها اختصاص یابد
در متمم بودجه برای بخش فرهنگ، بودجه‌ای لحاظ شده و تأکید هم بر هزینه‌ کرد آن در حوزه‌ی زیرساخت‌ها است. امیدواریم در آینده شاهد افتتاح پروژه‌های عمرانی خیلی بزرگی در شهر بندرعباس باشیم ولی در حوزه‌ی فرهنگی، برخی فعالیتهای شهرداری موازی‌کاری است و با کمال تأسف برخی نهادهای فرهنگی وظایف خود را کاملاً بر دوش شهرداری گذاشته‌اند. این رویکرد شهرداری خیلی خوب است ولی وقتی مطلوب است که وظایف اصلی را خیلی خوب انجام دهد.

نگرانی‌های شهروندان زمان افزایش می‌یابد که وقتی به شهرهای دیگر می‌روند معمولاً برای درمان، از جمله یزد و شیراز که شباهتهای زیادی دارد با شهر بندرعباس، می‌بینیند با اینکه مرکز تجاری کشور هستیم ولی فضاهای بازی خوبی در شهر نداریم.
در دوران مدرنیته خانه‌ ها ابعاد کوچکی دارد و ما باید به‌ فکر نسل آینده باشیم که در این فضاها دارند رشد می‌کند در شهر یزد 10 شهربازی و سرزمین‌بازی وجود دترد و در شیراز هم همینطور شهربازی‌های متعددی وجود دارد از آنجایی که زمان مسئولیت محدود است و باید برای این مسائل فکری بشود، چرا شورای شهر بندرعباس متمم بودجه را به سمت گسترش فضاهای بازی کودکان نمی‌برد پیشنهاد شهروندان برنامه‌ریزی روی پارک جنگلی است، تا در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.
نیاز نیست این میلیاردها تومان بودجه را شهرداری صرف برنامه‌های فرهنگی کند بلکه بهتره به سمت توسعه‌ی زیرساخت‌ها برود.
وقتی شهرداری بودجه و متمم بودجه به شورای شهر می‌آورد بایستی بررسی و مصوب کنند، بدین شکل شهرداری هر موردی نیاز به اجازه شورا باشد بیاورد و کمیسیون‌های شورا اگر پیشنهادی داشته باشند، مدنظر قرار می‌گیرد مثلاً در متمم بودجه اعضای شورا با کارشناسان شهرداری در تعامل به جمع‌بندی اگر رسیدند و در بودجه لحاظ شد.
درباره‌ی میلیاردها تومان بودجه‌ فرهنگی یا کمیسیون فرهنگی باید هزینه‌ی آنرا به عهده‌ی معاونت فرهنگی بگذارد یا اگر طرح خاصی دارند مصوبه‌ی کمیسیون به‌ عنوان طرح می‌تواند مصوب و به شهرداری ارایه شود.
کمیسیون‌های شورای شهر اگر طرحی دارند و فکر می‌کنند در شهر قابل اجراست راهکارها را ارائه کنند و از کلی‌گویی بپرهیزند بلکه طرح و راهکار را به شهرداری ارائه دهند.
وضعیت شهر در حوزه‌ی فضاهای بازی را هم مشخص کنند و همه‌ی کمیسیون‌ها اگر طرح خاصی مدنظرشان هست‌ را بیاورندو ارائه‌ کنند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار