محمودرضا نیازی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت:طی یک ماهه اخیر ۲۲۴۷ مورد بازرسی ازمراکز عرضه شهرستان های تحت پوشش انجام شده است.
کد خبر: ۸۱۰۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 31 December 2019

محمودرضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: به منظور جلوگیری از بروز هرگونه تقلب و عرضه محصولات فاقد نشان استاندارد در بازار مصرف در پی آزادسازی نرخ بنزین، طرح ضربتی نظارت بر بازار مصرف انجام شد. 

وی خاطر نشان کرد: به منظور انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد برای شناسایی و استانداردسازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌ها در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه، اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از تولید و عرضه کالای با کیفیت پایین اجرا می‌شود.


نیازی با بیان اینکه در این بازرسی ها محصولات مشمول مقررات استاندارد اجباری از صنایع مختلف که فاقد نشان استاندارد باشند شناسایی و از سطح بازار جمع آوری می شوند،افزود: در مجموع بازرسی‌های انجام شده 33 فرآورده کالای فاقد نشان استاندارد شناسایی گردید. محصولاتی مانند رب گوجه فرنگی، خرما، چای، قند خرد شده، گریس، روغن هیدرولیک، انواع رنگ ساختمانی ، لوله PVC، چراغ خوراک پزی گازسوز، بخاری نفتی، کباب پز گازی، انواع لامپ، سیم و کابل، روشویی سرویس بهداشتی، رادیاتور سرمایش و گرمایشی و ... در میان کالاهای فاقد علامت استاندارد مشاهده گردید.



مدیر کل استاندارد استان در پایان گفت : مصرف کنندگان به هنگام خرید کالای مورد نیاز می‌توانند به منظور اطمینان از اصالت علامت استاندارد درج شده روی کالا، کد 10 رقمی ذیل نشان استاندارد را به سامانه پیامکی 10001517 به صورت رایگان ارسال و در صورت معتبر بودن علامت استاندارد اقدام به خرید کالا نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار