چرا هنگام بارندگی باز شاهدیم که تمامی بارندگی‌ها روانه دریا می‌شود و در بالادست هیچ کار اصولی جهت جمع آوری روان‌آب‌ها انجام نمی‌گیرد؟
کد خبر: ۸۱۳۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹ 10 January 2020

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ بارها و بارها از زبان مسوولان علی الخصوص مسوولان و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای شنیدیم که استان هرمزگان با کمبود آب یا بی‌آبی مواجه است.
بله ما هم قبول داریم که باید مصرف درست و بهینه آب سرلوحه قرار گیرد و تمامی مردم استان خود را موظف به رعایت اصولی مصرف آب بدانند.
اما در اینجا ذکر یک نکته را ضروری می‌دانیم که چرا مسوولان با وجود بارندگی‌های فراوان و به قول خودشان بی سابقه همچنان از بی‌آبی مینالند؟

نعمت آب در هرمزگان تبدیل به تهدید می‌شود!
چرا هنگام بارندگی باز شاهدیم که تمامی بارندگی‌ها روانه دریا می‌شود و در بالادست هیچ کار اصولی جهت جمع آوری روان آب‌ها انجام نمی‌گیرد؟
مدیریت مسوولان چه زمانی باید به درد مردم بخورد؟ برنامه‌های اصولی مدیران اصولاً چگونه باید در استان نمود پیدا کند؟
هنگامی که می‌بینید یک «سد» در زمان بارندگی سرریز می‌شود خوب چرا برای اتفاقات بعدی برنامه‌ریزی نمی‌کنید که مردم با محنت روبرو شوند و زندگی‌شان را آب ببرد؟
مدیریت ناکارآمد آب منطقه‌ای را با چه چیزی می‌خواهید توجیه کنید؟
می‌گویند بارندگی در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده، خوب بوده که بوده، اما شما مسوول عزیز چه کردید که این آب خدادادی را مدیریت کنید؟.
همش نالان از بی آبی و تقاضا برای رعایت مصرف... آیا این تهدید مردم نیست ؟ آیا به‌ خطر انداختن امنیت روانی مردم نیست؟
پس شما مسوولان مشغول چه کاری هستید؟ مردم تا چه زمانی باید تاوان بی‌مدیریتی شما را بدهند؟ کنترل روان آب‌ها واقعاً اینقدر سخت است که باید آن را روانه دریا کنید؟ و برای کمبود آب، آب‌شیرین کن احداث نمایید؟
مدیریت بحران استان کجای کار قرار دارد؟ برخی این کم آبی ها و بی‌آبی‌ها آنقدر تبدیل به تهدید می‌شود که در اذهان بیشتر این موضوع تداعی می‌گردد که همه این تهدیدها ساختگی است!.
اگر ساختگی نیست چرا فقط باید مردم تحمل کنند و کم مصرف کنند؟ پس تکلیف مسوولان چیست که میتوان گفت بی ‌برنامه فقط مشغول سرگرم کردن مردم هستند؟
جناب مدیر عامل آب منطقه ای اگر توان مدیریت منابع آب استان را ندارید کنار بروید و جای خود را به افراد نخبه استان بدهید.
مردم هرمزگان تا کی باید تاوان بی‌تدبیری مسئولین وزارت نیرو را بدهند؟ چرا هیچگاه ظرفیت واقعی سد استقلال را اعلام نمی‌کنید؟ چرا اخبار و آمار شما ضد و نقیض است؟
احداث چند سد ملاتی یا بتنی در بالادست استان مگر چقدر هزینه در بردارد که از احداث آن ناتوان شده‌اید؟
اگر طی سالیان دراز در بالادست نسبت به احداث سد اقدام کرده بودید هم‌اکنون هیچ مشکلی بر سد راه مردم و داستان امروز از گرفتگی‌ها و قطع راه‌های روستایی نبود. بهتر نیست به جای فرافکنی و شانه خالی کردن از مسوولیتی اندکی هم به فکر مردم باشید.
شرکت آب منطقه ای که «ید طویلی» در پنهان سازی و عدم اطلاع رسانی مسائل مختلف از مردم دارد، انگار تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند در خصوص امنیت آب آشامیدنی مردم شفاف‌سازی کنند که جا دارد استاندار هرمزگان بازدیدی از ادارات آب شهرستان‌ها داشته باشد و ببینند که طی سالیان چاه بلایی بر سر رودخانه‌های استان آمده و حریم و بستر رودخانه ها چگونه تخریب گشته، امیدواریم لااقل وقتی شعار می‌دهید که «تر سالی» شروع شده ، بیهوده آب باران را هدر ندهید و اندکی هم به فکر آینده مردمان این مرز و بوم باشید.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار