رییس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان از ثبت 40 وقف جديد از ابتدای سال 98خبر داد و گفت: از اين تعداد وقف ثبت شده، 8 مورد آن مربوط به وقف‌های قرآنی است.
کد خبر: ۸۱۴۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ 16 January 2020

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ حجت الاسلام والمسلمین رنجبر،رییس امور قرآنی اوقاف و امور خيريه هرمزگان اظهار داشت 8 وقف جدید قرآنی از ابتدای سال 98 در این استان ثبت شده است که این استان نیاز بیشتر به وقف قرآنی دارد.
وی ادامه داد: وقف از ارزشمندترین کارهایی است که اثرات آن علاوه بر زندگی دنیایی فرد، پس از مرگ و تا زمانی که زندگی در این جهان جاری است برای انسان باقی می‌ماند.
حجت الاسلام رنجبر با تاکید بر اینکه وقف باید بر اساس نیازهای زمان و مکان انجام شود، گفت: یکی از نیازهای اصلی استان در زمینه وقف، مربوط به وقف‌های قرآنی است.
رییس امور قرآنی اوقاف و امور خيريه هرمزگان، با بيان اينكه وقف‌های جديد بايد به سمت ترويج فرهنگ قرآنی سوق داده شود، اظهار كرد: گسترش وقف‌های قرآنی در جامعه باعث توجه بيش از پيش مردم به اين مسأله می‌شود
حجت‌الاسلام رنجبر با تأكيد بر اينكه بايد شرايط را طوری فراهم كنيم كه وقف‌های جديد به سمت و سوی تعديل تفسير و ترتيل قرآن حركت كنند، يادآور شد: قرآن به واقع با گذشت سال‌ها هنوز در مهجوريت است و توسعه فرهنگ قرآنی نيازمند همت تمامی مردم برای پيشبرد وقف‌های جديد در زمينه فعاليت‌های قرآنی و گسترش آن در جامعه است
وی با تأکید بر ضرورت توسعه وقف‌های مشارکتی در حوزه قرآنی افزود: افرادی که به تنهایی قدرت و توانایی کافی برای وقف یک مال را ندارند می‌توانند در قالب اجتماع چند نفری وقف یک مال را به عهده بگیرند و در این کار خیر شریک شوند.
رنجبر وقف را چشمه همیشه جاری برشمرد و افزود: وقف ماندگار است و از عواید موقوفات و درآمد آن سالانه افراد زیادی می‌توانند برخوردار شوند.

ثبت 8 وقف قرآنی در هرمزگان از ابتدای سال 98

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار