مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه از مذاکرات اولیه برای سرمایه‌گذاری چینی‌ها در حوزه فرآوری قیرطبیعی و ساخت هتل پنج ستاره در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۸۱۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ 21 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،فرید خلیلی، گفت: اخیرا مذاکراتی با چینی‌ها داشتیم و موافقت اولیه خود برای سرمایه‌گذاری در دو حوزه فرآوری قیرطبیعی و احداث هتل پنج ستاره را اعلام کردند.

به گفته معاون اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه، قرار است چینی‌ها دو هفته آینده برای مذاکرات بعدی در این دو زمینه به کرمانشاه بیایند و رقم سرمایه‌گذاری‌ها نیز بعد از مذاکرات بعدی مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه فرآوری قیرطبیعی با توجه به پتانسیل‌های معدنی قابل توجهی که در گیلانغرب داریم، درخواست زمین شش تا 10 هکتاری با دسترسی به زیرساخت‌های کافی، در این شهرستان برای احداث واحد فرآوری قیرطبیعی را داشتند.

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه با بیان اینکه قرار است با احداث این واحد چندین فرآورده از قیرطبیعی استحصال شود، خاطرنشان کرد: ایزوگام، جوهر پرینتر، واکس، آسفالت فرودگاهی، عایق خطوط و لوله زیر زمین و ... از جمله مهمترین این فرآورده‌ها است.

خلیلی یادآور شد: میزان و نوع فرآورده‌های تولیدی بر اساس نیاز و کشش بازار خواهد بود.

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در زمینه احداث هتل پنج ستاره نیز چند گزینه را به چینی‌ها پیشنها دادیم، پارک شیرین را یکی از مهمترین این گزینه‌ها اعلام کرد.

وی ادامه داد: در صورتیکه درباره احداث هتل در پارک شیرین توافق حاصل نشود، گزینه‌های دیگری را نیز به آنها پیشنهاد خواهیم داد.

خلیلی از ظرفیت قابل توجه در کرمانشاه در حوزه گردشگری یاد کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم گردشگران را به استان جذب کنیم، ابتدا باید زیرساخت‌های لازم از جمله هتل فراهم شود.

مدیرمرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه معتقد است، گردشگری راه توسعه کرمانشاه است و این استان ظرفیت‌های ویژه و متعددی برای جذب گردشگران دارد، اما باید بیشتر روی این ظرفیت‌ها کار کنیم.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار