رسانه‌های داخلی می‌توانند با تبیین دستاوردهای انقلاب در مقابله با جنگ نرم گسترده علیه جمهوری اسلامی نقش‌آفرینی کنند.
کد خبر: ۸۱۶۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ 22 January 2020

رسانه‌های داخلی می‌توانند با تبیین دستاوردهای انقلاب در مقابله با جنگ نرم گسترده علیه جمهوری اسلامی نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، با گسترش فعالیت شبکه‌های فارسی زبان در سراسر دنیا و جنگ نرم گسترده علیه جمهوری اسلامی نیاز است که رسانه‌های داخلی با همکاری و هم‌فکری با یکدیگر در جهت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی بکوشند.

نشست کمیته اطلا‌ع‌رسانی ستاد دهه فجر استان گیلان ظهر امروز به‌منظور اعلام برنامه‌های درنظرگرفته شده توسط صدا و سیمای مرکز گیلان و رسانه‌ها و خبرگزاری‌های این استان در ایام‌الله دهه فجر تشکیل شد و مدعوین به بیان پیشنهادات خود برای برگزاری بهتر این ایام پرداختند.

مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در این نشست با بیان اینکه 4 سال تجربه خوب و متفاوتی در کمیته شورای هماهنگی برنامه‌های دهه فجر استان گیلان داشتیم اظهار داشت: هدف این کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های مرتبط با پیروزی انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید

نوبخت در البرز :قطعه یک آزادراه تهران – شمال در دهه فجر افتتاح می‌شود

تهران| 10 هزار واحد مسکن مهر پرند تا دهه فجر تحویل داده می‌شود

14 اقامتگاه بومگردی خراسان جنوبی دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

قاسم مصفا با ارائه پیشنهادی مبنی بر راه‌اندازی مجدد کاروان خبری متشکل از رسانه‌های استان گیلان برای پوشش اخبار و فعالیت‌های مرتبط با انقلاب اسلامی گفت: با توجه به وجود خلاء در اطلاع‌رسانی پیرامون برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر نیاز است که در اینباره تدبیری اتخاذ شود.

وی با ارائه پیشنهادی مبنی بر عضویت پایگاه‌های خبری در این کمیته افزود: قرار است 135 رویداد و فعالیت توسط اداره ارشاد گیلان در دهه فجر امسال برگزار شود و با تمام رسانه‌ها مکاتبه داریم و از آنان می‌خواهیم مطالب طوری باشد که دستاوردهای انقلاب بهتر برای مردم تبیین شود.

مصفا با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار جشنواره رقابتی میان عکاس‌های خبری در گیلان برگزار کردیم که بعد از دهه فجر از آنان تقدیر می‌شود عنوان داشت: هر ساله از عکس‌های برتر مرتبط با راهپیمایی 22 بهمن تقدیر می‌شود.

مدیر خبرگزاری بسیج گیلان نیز در این نشست با تاکید بر بیان دستاوردهای انقلاب اظهار داشت: در حال حاضر رسانه‌های داخلی ضعف تحلیل دارند و نیازمند انتشار تحلیل‌های متفاوت‌تر هستیم تا دستاوردهای مختلف را از جوانب گوناگون بررسی کنیم.

علی دارا تنها با بیان اینکه طبق آماری تنها 2 درصد مردم از محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اطلاع دارند این موضوع را ناشی از ضعف عملکرد رسانه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در دهه فجر استفاده از تحلیل‌ها و گرفتن نظر صاحب‌نظران می‌تواند در پیشبرد اهداف مدنظر موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه چهره‌های جوانی در کشور و گیلان داریم که باید در دهه فجر از فرصت رسانه‌ها استفاده کنیم و آنان را به جامعه معرفی کنیم بیان داشت: یکی از فعالیت‌های موثر در ایام‌الله دهه فجر معرفی جوانان نخبه به جامعه است و باید جوانان فعال در حوزه علمی و نظامی به جامعه معرفی شوند.

مدیر خبرگزاری مهر استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه سیاست این خبرگزاری بیان دستاوردهای انقلاب است تصریح کرد: امسال نیز خبرگزاری مهر با بیان مشکلات موجود در استان در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب عمل می‌کند.

مریم اصغری با اشاره به اینکه ویژه‌برنامه‌های دهه فجر مردمی برگزار نمی‌شود ابراز داشت: من هیچگاه برنامه‌های دهه فجر را مردمی ندیدم بلکه همواره چند تن از مسئولان به سراغ افتتاح پروژه می‌روند اما پیشنهادم این است که بیشتر مشکلات مردم را بررسی کنیم.

نماینده خبرگزاری تسنیم استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه این خبرگزاری به‌عنوان یک رسانه انقلابی همواره در جهت تبیین دستاوردهای انقلاب حرکت کرده است اظهار داشت: خبرگزاری تسنیم در سال‌های اخیر با پوشش اخبار مختلف مربوط به دهه فجر به رسالت خود یعنی تبیین دستاوردهای انقلاب به مردم عمل کرده است.

سیده سمیه رعد خاطرنشان کرد: خبرگزاری تسنیم با پوشش اخبار و مراسمات دهه فجر و تولید گزارشات ویدیویی و تصویری به‌ویژه در 22 بهمن در کنار سایر فعالان رسانه‌ای استان گیلان در راستای عمل به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اعلام دستاوردهای نظام اسلامی عمل خواهد کرد.

نماینده خبرگزاری فارس گیلان نیز در این نشست یکی از اشکالات موجود را ناامیدی و عدم اعتماد بین مردم دانست و گفت: امید بخشی میسر نمی‌شود مگر اینکه فعالیت‌ها به‌درستی اطلا‌ع‌رسانی شوند و خبرگزاری فارس با بخش «بسته خبر خوب» در این راستا گام برمی‌دارد و باید جوانانی را که جهادی فعالیت می‌کنند را به جامعه معرفی کنیم.

محدثه فردی با انتقاد از افتتاح تمام پروژه‌ها در دهه فجر و هزینه‌های وارد شده ناشی از این امر به دستگاه‌های اجرایی خاطرنشان کرد: برخی پروژه‌ها چندین بار افتتاح می‌شوند و اگرچه رسانه‌ها باید با مسئولان در جهت اعلام دستاوردهای انقلاب همراهی کنند اما این موضوع موجب بی‌اعتمادی مردم به ما می‌شود.

وی به برنامه‌های درنظرگرفته شده از سوی خبرگزاری فارس گیلان برای دهه فجر امسال اشاره و تصریح کرد: گفت‌وگو با رزمندگان انقلاب که تا به حال شناخته نشدند و ویژگی‌های خاصی دارند و تولید و پوشش اخبار مربوطه و گزارش‌نویسی پیرامون شهدا و دستاوردهای انقلاب در دستور کار است.

معاون روابط عمومی و تشریفات اداره‌کل دفتر استاندار گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: خانه مطبوعات استان گیلان و نشریات مکتوب با وجود گستردگی رسانه‌های مجازی بخشی از اجزایی هستند که فراموش نمی‌شوند و باید از ظرفیت آنها استفاده کرد.

امیرحسین کبیری گفت: رسانه‌ها در مقطع کنونی نباید تنها بلندگوی دستگاه‌ها باشند بلکه باید با تولید محتوای متناسب با تحولات رخ داده در کشور فعالیت کنند و مهم‌ترین رویداد پیش رو یعنی انتخابات مجلس باعث شده که دهه فجر امسال را با حساسیت بیشتری برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه استانداری گیلان آمادگی دارد برای پوشش خبری در نقاط مختلف استان امکانات سخت‌افزاری در اختیار خبرنگاران قرار دهد افزود: جای استفاده از فناوری‌های نوین خالی است و باید تولید اینفوگرافیک، موشن گرافیک و عکس نوشته داشته باشیم تا نگاه مخاطب را به‌سمت جریان رسانه‌ای داخل جذب کنیم.

مدیر پخش صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: برنامه‌های تولیدی، برنامه زنده مهتاب شبان و در مسیر توسعه ویژه دهه فجر و برنامه لوجنک نیز با پوشش برنامه‌ها و مراسم‌های افتتاح از برنامه‌های صدا و سیمای مرکز گیلان برای ایام‌الله فجر است.

جلال خاکپور با اشاره به اینکه فیلم‌های سینمایی تامینی متناسب با دهه فجر برای این ایام درنظر گرفته شده است عنوان کرد: سریالی مناسبتی برای نوجوانان درنظرگرفته شده است و بازدید از خانواده شهدا و پخش مستندهای مناسبتی در طول 10 روز در کنداکتور پخش صدا و سیمای مرکز گیلان است.

مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز گیلان و دبیر این نشست نیز ابراز داشت: با توجه به چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی دوری از کلیشه‌ها و رسیدن به نوعی پختگی در اجرای ویژه‌برنامه‌های مناسبتی ایام دهه فجر ضروری است و باید با توجه به فضای جنگ نرم و تاکیدات مقام معظم رهبری به مردم آگاهی دهیم.

محمدرضا محبی با تاکید بر اینکه در صدا وسیمای مرکز گیلان به رزمندگان انقلاب کم پرداخته شده است خاطرنشان کرد: قرار است در دهه فجر امسال با رنگ و بوی متفاوتی از این عزیزان یاد کنیم و با تدارک برنامه‌های مناسبتی این ایام را گرامی بداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار