هوشنگ بازوند:
استاندار کرمانشاه انتخابات مجلس شورای اسلامی را نشانه اقتدار نظام عنوان کرد و گفت: کرمانشاه استانی جاذب در بحث سرمایه گذاری است و پروژه پتروشیمی اسلام آباد یک ابر پروژه است.
کد خبر: ۸۱۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ 26 January 2020

 پتروشیمی اسلام آباد یک ابر پروژه است/ انتخابات مجلس شورای اسلامی نشانه اقتدار نظام

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، هوشنگ بازوند در جلسه شورای اداری استانداری، اظهار کرد: ایام فاطمیه را تسلیت می‌گویم؛ و جا دارد صمیمانه از برگزار کنندگان جلسه شورای اداری و سردار مسگریان که از افتخارات کرمانشاه و از همرزمان سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بودند، قدردانی کنم؛ که هم خاطرات خوب و واضحی را مطرح کردند و هم تحلیل خوبی داشتند، من هر چه فکر می‌کنم، نیاز است که مجموعه‌ی نظام یک پژوهشگاه علمی برای پوشش دهی اقدامات این بزرگوار تشکیل دهد، به هر حال آنقدر با ارزش است که برای عبور از بحران‌ها در کشور از حرف ایشان استفاده کنیم.

 

وی افزود: از همه مدیران حوزه‌ی اقتصادی و حاتمی به عنوان معاون اقتصادی و مدیران دولتی و خصوصی و همچنین مدیران حوزه بانک‌ها قدردانی می‌کنم، علی رغم اعتراض نسبت به بانک ها، بانک‌ها در کرمانشاه چه در حوزه اشتغال زایی و چه در حوزه سیل و زلزله عملکرد مناسبی داشتند؛ و بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان وام کم بهره پرداخت کردند که این کار بزرگی است. همه کمک کردند شاخص‌های مناسب تحقق بیابد این نشان می‌دهد در مقابل بیکاری و اشتغال اگر اشکالی باشد، باید همه پاسخگو باشند.

 

بازوند بیان داشت: مطابق با آمار حدود ۸۲۱ مجوز سرمایه گذاری صادر شده است، این نشان می‌دهد استان، استانی جاذب در سرمایه گذاری ست، گواه این موضوع هم واگذاری زمین‌های شرکت شهرک‌های صنعتی است، استان در جذب سرمایه گذاری خارجی موفق عمل کرده و سرمایه گذاران چینی در حال فعالیت اند. همچنین با پیگیری‌های منظمی که انجام شد، استان کرمانشاه یک قطب پتروشیمی در کشور است، الان ۳ پتروشیمی فعال داریم و چهارمین پتروشیمی در اسلام آباد با سرمایه گذاری دولت انجام می‌شود و وابسته به وزارت نفت است؛ که با سرمایه گذاری حدود ۷ هزار میلیارد تومان در حال انجام است، این یک کار بی سابقه در کشور محسوب می‌شود و دولت خودش تصمیم می‌گیرد سرمایه گذاری را انجام دهد می‌توان این پروژه را یکی از ابر پروژه‌های استان نامید. پالایشگاه آناهیتا نیز تعیین تکلیف شد و وزارت رفاه نسبت به فروش سهامش اقدام کرد، بازنشستگی کشور و شستا سهامشان را به شخصیت حقوقی دیگری واگذار کردند و ۶۸ درصد از آن به شرکت دیگری واگذار شد، مابقی نیز در اختیار وزارت نفت باقی خواهند ماند و در آینده نزدیک پس از ۸ سال بلاتکلیفی پالایشگاه آناهیتا تحت عنوان پترو پالایش آناهیتا کارش را آغاز می‌کند.

 

وی تصریح کرد: در مورد دهه فجر نیز صمیمانه از مدیران بابت افتتاح پروژه‌ها تشکر می‌کنم، که ماحصل تلاششان در حوزه اقتصادی و عمرانی که درمجموع ۱۱۴۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۸۷۰ میلیارد تومان بود، اجرایی می‌شود. بنا به برآورد‌ها ماحصل کار‌ها حدود ۷۴۴۶ شغل ایجاد خواهد کرد. از مدیران می‌خواهم در این ایام گزارشاتی به مردم ارائه دهند این ایام فرصت مناسبی برای ارائه و معرفی خدمات به مردم در مساجد، دیدار‌های مردمی و شهرستان هاست.
همچنین دیدار با خانواده‌های شهدا نیز در دستور کار مدیران قرار گیرد.

 

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه الهی تبار سخنان قابل توجهی در خصوص انتخابات ارائه داد، خاطر نشان کرد: ما در این ایام باید به نمایش اقتدار نظام اسلامی بپردازیم و در برگزاری هر چه با شکوهتر آن تمام توانمان را به کار گیریم. این ایام ایامی ست که باید در مشارکت دادن مردم کمک کنیم مهم این است که مردم در انتخابات شرکت کنند با توجه به اینکه شرایط کشور حساس است باید هر چه می‌توانیم شور و شوق را در آنان افزایش دهیم.

 

وی تشریح کرد: در بحث تبلیغات شاهد نباشیم مدیری با شخصیت حقوقی اش از کاندیدایی حمایت کند، حتما مدیران کل موضوع را به مدیران شهرستانی ابلاغ کنند؛ و مدیران در انتخابات باید بی طرفی کامل را با ملاک قرار دان قانون رعایت کنند. همچنین سخنانی از سوی سالاری راجع به زلزله ارائه شد که ساماندهی منطقه پس از زلزله کار مردم و نظام بود در آن ایام به نوعی قطعی و بحران بود، من احساس می‌کنم مدیران در این باب اولین را به خانه مردم دادند، اما الان موقعی ست که دستگاه هاب اجرایی نسبت به ساخت و ساز در آن مناطق نیازمند جهش اند. در بحث زیر ساخت‌ها هم اقدامات مناسبی انجام شده و در توسعه صادرات کشور به عراق هم نقش بسیار خوبی دارد و در این مدت علی رغم محدودیت‌ها کار‌های قابل قبولی انجام شده است.
این اقدامات علاوه بر کاهش مسیر می‌تواند گیلانغرب را به مرز متصل کند و باعث توسعه گیلانغرب شود.
شرکت گاز و هم چنین کلیه دستگاه‌ها طبق دستور رئیس جمهور برای گاز رسانی به ازگله به درستی عمل کرد و
۶۴ روستا علاوه بر شهر در مسیر گاز رسانی قرار گرفت. در استان در سال ۹۲، ۲۰۹ روستا گازرسانی شده بود و امروز ۱۱۲۱ روستا گاز رسانی شده
و نشان از سرعت بالاست که جای تقدیر و تشکر دارد
در حال حاضر نیز ۶۲۱ پروژه در دست اجراست.
نکته‌ی دیگر درخواست از مدیران و مردم است که
در چند روز اخیر که دچار برودت و سرمای بیش از حد هستیم، نسبت به صرفه جویی در سوخت به خصوص گاز بسیار دقت کنند.

 

بازوند در پایان با اشاره به باغ موزه دفاع مقدس، ابراز داشت: باید در انجام آن تسریع به عمل آید، این کار با مشارکت همه دستگاه‌ها انجام شود؛ و باید در استان انجامش دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار