مصطفی جوادی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها باید حامی حقوق حیوانات باشند در حالی که متاسفانه این مجموعه ناقض حقوق حیوانات شهری است از جمله سگ‌کشی‌هایی که در سطح شهر توسط پیمانکار شهرداری صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۱۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸ 26 January 2020
نماینده انجمن حمایت از حیوانات در همدان با اشاره به ارجاع سه مورد حیوان‌آزاری به دادستانی گفت: این موارد با دستور دادستان در حال تحقیق و بررسی است.

به گزارش فارس، یک مورد گربه‌آزاری به انجمن حمایت از حیوانات گزارش شد که طبق شهادت حضار در رستوران شیشه‌ای همدان یکی از پرسنل رستوران توله‌گربه‌ای که در محیط رستوران بدون آزار در حال تردد بود را داخل کسیه‌ای گرفتار می‌کنند و درب کسیه را گره زده و آن را در دریاچه اطراف رستوران می‌اندازند.

پس از تلاش‎های مکرر گربه خود را از کیسه پلاستیکی می‎رهاند، اما متاسفانه با توجه به شدت جریان سرد آب درون دریاچه غرق می‌شود. افراد حاضر در رستوران در ابتدا با مرکز ۱۱۰ و با راهنمایی این مرکز به اداره کل محیط زیست تماس برقرار می‎کنند در نهایت امر با انجمن حمایت از حیوانات تماس گرفته و اقدام حیوان‌آزاری را اطلاع می‌دهند.

نماینده انجمن حمایت از حیوانات در همدان در این باره با بیان اینکه متاسفانه حقوق حیوانات شهری زیرمجموعه اداره کل محیط زیست نیست اظهار کرد: انجمن حمایت از حیوانات همدان اعتراضی نسبت به مدیریت این رستوران ندارد و مجازات فرد خاطی را دنبال می‌کند.

جوادی با بیان اینکه گویا یکی از پرسنل رستوران که به ظاهر رابطه خوبی با گربه‌ها ندارد اقدام به گربه‌آزاری کرده است افزود: امروز گزارشی مبنی بر آنچه اتفاق افتاده تنظیم و به معاون دادستان تحویل داده شد.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر منتظر دستور قضایی مراجع قضایی درباره این پرونده هستیم ادامه داد: شهرداری‌ها متولی حیوانات محدوده شهری هستند که متأسفانه وظیفه انسانی خود در برابر این حیوانات را انجام نمی‌دهند.

نماینده انجمن حمایت از حیوانات در همدان در ادامه به گله‌مندی از شهرداری‌ها پرداخت و تصریح کرد: شهرداری‌ها در کشور وظیفه کشتار و کنترل جمعیت حیوانات شهری را بر عهده گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها باید حامی حقوق حیوانات باشند در حالی که متاسفانه این مجموعه ناقض حقوق حیوانات شهری است از جمله سگ‌کشی‌هایی که در سطح شهر توسط پیمانکار شهرداری صورت می‌گیرد.

جوادی با اشاره به اینکه درباره گربه‌کشی هنوز مستنداتی در دست انجمن نیست بیان کرد: انجمن حمایت از حقوق حیوانات در مورد حقوق حیوانات اعم از شهری، حیات وحش و موش‌های آزمایشگاهی فعال است.

وی با بیان اینکه این انجمن مورد تایید وزارت کشور، اطلاعات، نیروی انتظامی و استانداری همدان است ادامه داد: روال قانونی این پرونده طی شده و در حال حاضر منتظر رای صادر از سوی مراجع قضایی هستیم.

نماینده انجمن حمایت از حیوانات در همدان با تأکید بر اینکه دو مورد دیگر حیوان‌آزاری گزارش شده که این موارد با دستور دادستان در حال تحقیق و بررسی است اظهار کرد: مورد بعدی آزار و ضرب و شتم گربه‌ای داخل خودرو بوده که این پرونده با حضور شاهد در حال پیگیری است.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مراجع قضایی برای همکاری خوب این مرجع به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده حیوان‌آزاری این موضوع را به انجمن گزارش دهند چراکه سکوت در برابر حیوان‌آزاری به منزله مشارکت در این اقدام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار