سید سعید شاهرخی از وجود ۱۰۷ هکتار گلخانه در همدان خبر داد و افزود: افزایش این رقم، انقلابی در حوزه کشاورزی را به دنبال دارد و جهاد کشاورزی و بانک‌ها با حمایت از طرح‌های متقاضیان باید در این حوزه وارد کار شود.
کد خبر: ۸۱۷۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱ 26 January 2020
استاندار همدان با بیان اینکه برخی بانک‌های خصوصی عملکرد شرم‌آوری دارند، گفت: اگر بانکی به وظیفه خود در جذب منابع درست عمل نکرده و سهم استان همدان در سایر استان‌ها سرمایه‌گذاری شود؛ با آن بانک قطع رابطه می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، شاهرخی در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان از اشتغال‌زایی ۱۸ هزار نفره خبر داد و اظهار داشت: بااین‌حال هنوز به شرایط مطلوب نرسیده‌ایم.

وی افزود: استان همدان با داشتن نرخ بیکاری ۸.۳ درصد شرایط خوبی دارد، اما رقم مطلوب و موردنظر، عدد ۷.۱ درصد است.

شاهرخی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان همدان انجام شده، گفت: از این مبلغ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آورده بخش خصوصی بوده و بقیه در قالب تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

وی با قدردانی از بانک‌ها برای کمک به رونق سرمایه‌گذاری اعلام کرد: ۵۰ درصد از ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری موردنظر برای سال ۹۸ در ۹ ماهه امسال محقق شده است.

استاندار همدان با تأکید بر ضرورت صرف منابع در بخش صنعت و معدن و کشاورزی بیان کرد: برای تحقق بخش کشاورزی در برنامه ششم باید مدیریت منابع آبی به‌درستی انجام شده و سالیانه ۷۰ هکتار هم به مساحت گلخانه‌ای استان اضافه شود.

شاهرخی اعلام کرد: تسهیلات لازم برای ایجاد ۳۶ هکتار گلخانه در سال ۹۸ پرداخت شده و ۳۴ هکتار باقی مانده و بانک‌ها باید سریع‌تر اقدام کنند چراکه فرصت زیادی نمانده است.

وی از وجود ۱۰۷ هکتار گلخانه در همدان خبر داد و افزود: افزایش این رقم، انقلابی در حوزه کشاورزی را به دنبال دارد و جهاد کشاورزی و بانک‌ها با حمایت از طرح‌های متقاضیان باید در این حوزه وارد کار شود.

تقویت بنیه اقتصادی در کنار توانمندی نظامی

استاندار همدان با تأکید بر تقویت بنیه اقتصادی در کنار توانمندی‌های نظامی و دفاعی هم تصریح کرد: تنها راه مقابله با فشار‌های آمریکا، قوی شدن در حوزه اقتصاد و رونق تولید است.

شاهرخی، نقش بانک‌ها در جبهه جنگ اقتصادی را بی‌بدیل برشمرد و افزود: وظایفی در نظام بانکی تعریف‌شده که دیگران نمی‌توانند آن را انجام دهند؛ بنابراین اگر مدیران کوتاهی کنند به شبکه بانکی لطمه وارد می‌زنند.

وی با تأکید بر همکاری بانک‌ها با متقاضیان دریافت تسهیلات مطرح کرد: مدیران بانک‌ها تصور کنند که واحد‌های تولیدی متعلق به خود آن بوده و نسبت به افراد دارای صلاحیت لازم سخت‌گیری نکنند.

شاهرخی با بیان اینکه واحد‌های راکد در تملک بانک‌ها باید تا دهه فجر تعیین تکلیف شوند، تصریح کرد: مدیران بانک‌ها فهرست طرح‌های باقی مانده را ارائه دهند تا موانع آن بررسی و برطرف شود.

وی تأکید کرد: از همه بانک‌ها انتظار می‌رود تا ۷۵ درصد منابع خود را به‌عنوان تسهیلات پرداخت کرده و بانک‌های خصوصی هم لازم است که عملکرد بهتری داشته باشند.

شاهرخی با بیان اینکه برخی بانک‌های خصوصی عملکرد شرم‌آوری دارند، اعلام کرد: منابع استان باید در همین‌جا هزینه شود نه اینکه برخی بانک‌ها آن را به اصفهان و تهران بدهند و اگر بانکی به وظیفه خود درست عمل نکند از ابتدای سال آینده، فعالیتش را متوقف کرده و با آن قطع رابطه می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار