نایب رئیس اتحادیه هتلداران کرمانشاه گفت: نرخ خدمات پذیرایی در رستوران هتل‌های کرمانشاه تا ۱۰ درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۸۲۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ 04 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ازایسنا،سیروس گل عنبر، با اشاره به انتقاد چندی پیش استاندار کرمانشاه از بالا بودن هزینه خدمات پذیرایی در برخی رستوران‌های هتل‌های کرمانشاه، اظهارکرد: در این راستا در نشستی که با مدیران هتل‌‎های کرمانشاه داشتیم، مقرر شد تا از این پس هزینه خدمات پذیرایی در رستوران این هتل‌ها تا 10 درصد تخفیف داشته باشد.

وی در ادامه به مصوبه چند روز پیش مجلس شورای اسلامی در خصوص معافیت مالیات بر ارزش افزوده مراکز اقامتی دارای مجوز به غیر از هتل‌های چهار و پنج ستاره هم اشاره کرد و گفت: در کرمانشاه مجموعا 10 هتل، دو هتل آپارتمان، 16 میهمانپذیر و تعدادی اقامتگاه بوم گردی داریم که اکثر آنها مشمول این قانون خواهند شد.

وی بابیان اینکه دو هتل پنج ستاره پارسیان و لاله بیستون و دو هتل چهارستاره جمشید و آزادگان کرمانشاه مشمول این مصوبه نمی‌شوند، گفت: هرچند هتل‌های پنج ستاره و چهار ستاره درآمد بیشتری از دیگر هتل‌ها دارند، اما از سوی دیگر هزینه‌های آنها نیز چندبرابر است.

نایب رئیس اتحادیه هتلداران کرمانشاه بابیان اینکه در این مصوبه در حق هتل‌های چهارستاره و پنج ستاره تبعیض شده، تصریح کرد: اتحادیه هتلداران کرمانشاه همگام با سایر اتحادیه‌های هتلداران کشور رایزنی‌هایی را با نمایندگان مجلس شروع کرده تا در این مصوبه معافیت این هتل‌ها نیز قید شود.

وی در ادامه از احتمال اجرایی شدن این مصوبه تا پایان امسال خبرداد و گفت: با اجرایی شدن مصوبه معافیت مالیات بر ارزش افزوده، نرخ اقامت در هتل‌ها و مراکز اقامتی 9 تا 10 درصد کاهش خواهد یافت که این امر استقبال بیشتر مردم برای اسکان در هتل‌ها را بدنبال خواهد داشت.

گل عنبر در بخش دیگری از سخنانش به کاهش تعداد مسافرین هتل‌ها و مراکز اقامتی استان در فصل زمستان اشاره کرد و گفت: در فصل تابستان معمولا بین 50 تا 60 درصد از ظرفیت هتل‌های کرمانشاه پُر می‌شود که این آمار در فصل زمستان که کم شدن ورود گردشگر را داریم به 30 تا 40 درصد کاهش پیدا می‌کند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار