رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تلاش برای راه‌اندازی مراکز پیوند قلب و کبد در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر پیوند قرنیه، کلیه، مغزاستخوان و کاشت حلزون در این دانشگاه انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۲۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 12 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،محمودرضا مرادی، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر اینکه متولی آموزش و تحقیقات است، خدمات بهداشتی و درمانی نیز ارائه می‌دهد.

وی توضیحات خود را در بحث آموزش، اینگونه ادامه داد: در حال حاضر هشت دانشکده مختلف با 5 هزار و 500 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه بیش از 420 دانشجو خارجی (بیشتر از عراق و اقلیم کردستان) در این دانشگاه مشغول به تدریس هستند، گفت: اخذ مجوز دانشکده توانبخشی در سه رشته گفتار درمانی، فیزیوتراپی و کاردرمانی یکی از موفقیت‌های امسال این دانشگاه‌ست که تعداد دانشکده‌ها به 9 دانشکده ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: دانشجویان در المپیاد علمی موفق به کسب پنج مدال نقره، سه برنز و 2 لوح افتخار شدند که سال گذشته نیز سه مدال در این زمینه گرفتیم که این نشان از این دارد که اعضای هیأت علمی و کارکنان حوزه‌ آموزش و دانشکده‌ها روی این زمینه کار بنیادی و زیربنایی انجام داده‌اند.

وی یکی از زمینه‌های که در مدت اخیر در دانشگاه علوم پزشکی خوب عمل کرده را در حوزه تحقیقات دانست و گفت: از لحاظ رتبه‌بندی شانگهای در سال 2019 برای نخستین بار در تاریخ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بین دانشگاه‌ها در رتبه 200 تا 300 جهانی قرار گرفت و رتبه اول دانشگاه‌های تیپ دو را هم در تحقیقات و فناوری به دست آوردیم و در کشور رتبه هشت تحقیقات و رتبه ششم فناوری را دارا هستیم.

وی به ارتقا خوب در زمینه تحقیقات و فناوری اشاره کرد و افزود: 2 پژوهشکده در دانشگاه داریم و سومی هم به‌زوی مصوبه شورای گسترش را می‌گیرد، اگر سه پژوهشکده داشته باشیم به یک پژوهشگاه تبدیل می‌شویم که از لحاظ علمی معادل یک دانشگاه است.

مرادی با اشاره به موفقیت‌هایی در حوزه دانشجو فرهنگی، اضافه کرد: در مسابقات و جشنواره قرآن عترت رتبه چهارم کشور را کسب کردیم و در ابعاد ورزشی در رده‌های مختلف بر سکو‌ها برتر ایستادیم.

این مسؤول تصریح کرد: طی 2 سال گذشته با بحران‌های زیادی از جمله زلزله و سیل روبه‌رو شدیم، با این وجود در بعد درمانی کارهای خوبی انجام شد، 2 بیمارستان(بیمارستان سوختگی گلستان و قدس پاوه) به جمع بیمارستان‌های استان اضافه شد.

وی افزود: امسال شاهد کاشت حلزون برای اولین بار در بیمارستان امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه بودیم و تاکنون سه مورد انجام شده و مابقی نیز در نوبت هستند.

مرادی تصریح کرد: مدتی بود پیوند کلیه بنا بر دلایلی در استان انجام نمی‌شد که خوشبختانه راه‌اندازی شد به‌طوری که در یک‌ماه گذشته چهار مورد پیوند کلیه موفق انجام شده است.

وی از تلاش برای راه‌اندازی پیوند قلب و کبد در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر پیوند قرنیه، کلیه، مغزاستخوان و کاشت حلزون در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام می‌شود، پیوند قلب نیز به‌زودی راه‌اندازی می‌شود و پیوند کبد هم طی یکی‌دو سال آینده در استان انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افتتاح هفت طرح بخش سلامت به مناسبت دهه مبارک فجر در استان خبر داد و گفت: برای افتتاح این تعداد طرح بیش از 20 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه در طی 40 سال گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته است، سیاست دانشگاه را در پیشگیری در زمینه بیماری‌های واگیردار و غیرواگیردار عنوان کرد و افزود: باوجود پرونده‌های الکترونیکی در درمانگاه‌ها و انجام آزمایشات قند و چربی نقش پیشگیرانه‌ای در زمینه بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.

مرادی کمپین فشار خون را یکی از موارد تشخیص دهنده افراد به بیماری فشار خون دانست و افزود: در کل کشور حدود 3 میلیون نفر افراد بیماری ناشناس داشتند که تشخیص داده شده و پیگیری‌های لازم برای آن‌ها در حال انجام است.

وی آموزش همگانی را مهمترین مسئله در کنترل بیماری‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: هر جایی که مردم همکاری کنند، مشکل و معضل بهداشتی حل می‌شود و اقدامات نتیجه‌بخش می‌شود.

این مسؤول در ادامه اشاره‌ای نیز به بیماری کرونا ویروس داشت و ادامه داد: در کشور و استان تاکنون موردی گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: تعدادی مسافر توریست چینی وارد استان شدند که همه رصد شدند و مشکلی نبود.

مرادی با اشاره به کنترل شدید در مرزها در راستای جلوگیری از شیوه بیماری کرونا ویروس، افزود: کرونا خیلی خطرناک نیست، ولی شیوع آن زیاد است.

وی شهروندان را به رعایت مسائل بهداشتی توصیه کرد و گفت: حالت تهاجمی کرونا تاحدودی در چین کنترل شده و برای ساخت واکسن آن در حال تلاش هستند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار