کد خبر: ۸۳۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ 14 March 2020

نگرانی مردم از پروازهای مرگ در قشم با بی تدبیری مسئولین سازمان منطقه آزاد «تابناک هرمزگان»، داود اسلامی؛ یادمان نرفته که قشم جزیره‌ای است در آن اولین کرونایی‌های استان آنجا شناسایی شدند. با توجه به گردشگرپذیر بودن این جزیره و شرایط سخت همزمان با آغاز شیوع پیک کرونا، مردم قشم با راه انداختن کمپین‌های مردمی مختلف به مبارزه با کرونا پرداخته و واکنش‌های شدید آنان در فضاهای مجازی مبنی بر تقاضای کنترل ورودی‌های جزیره تا زمانیکه شرایط به حالت عادی برگردد جلوی ورود افراد غیر بومی گرفته شود ملموس و محسوس میباشد.

نگرانی مردم از پروازهای مرگ در قشم با بی تدبیری مسئولین سازمان منطقه آزاد 

همه می‌دانیم که کنترل کردن ورودی‌های جزیره‌ای که دورتادور آن آب است خیلی راحت‌تر از سرزمین اصلی است. شهرستان قشم تنها سه ورودی دارد که دو ورودی آن دریایی و یک ورودی آن هوایی میباشد. پس از چالش‌های فراوان در روزهای گذشته، ورودی‌های دریایی قشم به روی گردشگران و مسافرین غیربومی بسته شده است اما با کمال تأسف فرودگاه قشم همچنان همه روزه میزبان قدوم مبارک گردشگران از استانهای مختلفی به این جزیره هست! 

چرا کیش توانست پروازهای خود را لغو کند اما قشم نمی تواند؟!

با توجه به لغو پروازهای جزیره کیش، تعلل و دیر اقدام کردن مسئولین سازمان منطقه آزاد قشم در لغو پروازهای این شهرستان و عدم تدبیر مناسب که جان همه را به خطر انداخته، اعتراض شدید اهالی قشم را در پی داشته است.

این در حالیست که مسئولین سازمان منطقه آزاد قشم تاکنون هیچ پاسخ مناسبی به درخواست‌های مردمی در این خصوص نداده‌اند.

اگر جزیره در این روزهای پایانی سال با توجه به نبود امکانات مناسب بهداشتی و بیمارستانی و به واسطه سفر راحت و شیک و مجلسی مسافرین به یکی از شهرهای شیوع شدید تبدیل گردد چه فاجعه‌ای به بار می‌آید و چه کسی پاسخگو مرگ مردم در این جزیره است؟!

اهالی قشم پس از ناامیدی از سازمان منطقه آزاد قشم، از شورای امنیت ملی و قوه قضائیه تقاضای ورود به موضوع و تأمین امنیت سلامتی جزیره نشینان را دارند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار