در کانالی موسوم به کانال خبری پزشکان که معلوم نیست چه کسی یا کسانی آنرا راه‌اندازی کرده‌اند سعی در تطهیر جامعه‌ی پزشکی و یک کاسه کردن همه‌ی پزشکان در این اپیدمی نموده و با کمال تعجب در همین کانال برای همکارانی که به کانادا رفته و یا قرار است به کانادا بروند راه کار تعیین کرده است ولی نگفته‌اند که چرا باید در چنین شرایطی گروهی از پزشکان کشور خود را ترک کرده باشند و یا چرا باید ملت و کشور خود را رها کنند و به کانادا بروند!
کد خبر: ۸۳۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ 14 March 2020

«تابناک»، حسن عباسی؛ همه جا خوب و بد پیدا می شود، در هر قشر و صنفی هم می‌توان افراد درستکار و سالم و یا افراد شارلاتان و دزد را مشاهده کرد.
با شیوع بیماری کرونا در کشور همه‌ی مردم و تمامی اقشار و اصناف به نحوی درگیر این اپیدمی شده‌اند. گروهی کسب و کار آنها کساد شده و از نظر اقتصادی دچار ضرر و زیان شده‌اند.
گروهی هم به دلیل اینکه جزو خانواده‌ی سلامت و کادر درمان‌اند بیشتر در معرض بیماری هستند البته نه همه‌ی کادر درمان و نه همه‌ی پزشکان...
گروهی دیگر نظیر دولت‌مردان و اغلب مجلسیان قدیم و جدید ، بازاریان و پولدارهای سایر اصناف در خانه‌های اشرافی و ویلاهای شخصی خود را قرنطینه کرده‌اند ومنتظرند تا اوضاع به روال عادی برگردد و عوام‌فریبی و تظاهر به خدمت را از سر بگیرند.

کادر درمان شرافت‌مند در مقابل پزشکان شارلاتان !
این روزها بسیار از رشادت و فداکاری پزشکان ، پرستاران و کادر درمان سخن گفته می‌شود و صحبت از تکریم و تمجید جامعه‌ی پزشکی در نظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی و ... برای آنها به میان می‌آید.

ولی به راستی آیا همه‌ی جامعه‌ی پزشکی در صف اولِ جهاد و مبارزه با کرونا قرار دارند؟
و آیا با شیوع کرونا و دادن تلفاتی در کادر درمان می‌توان جامعه‌ی پزشکی را تطهیر کرد؟

گویی گروهی از پزشکان معلوم الاحوال که در طول سال به دوشیدن ملّت بی‌نوا و چاپیدن آنها مشغولند اکنون مظلوم نمایی نموده و به فکر فرار مالیاتی و دوختن کیسه‌ای از جنس کرونا برای خود هستند.

گروه هدف در برخورد با بیماری کرونا و رسیدگی به بیماران کرونایی اول از همه پرستاران ، بهیاران و نیروهای خدماتی بیمارستانها هستند که بیشترین تماس و برخورد را با بیماران دارند که در تمام شیفت کاری خویش مجبور به ایستادن و ماندن بر بالین بیمار هستند.

آمار رسمی موجود از تلفات انسانی ناشی از کرونا هم موید این مطلب است که بیشترین تلفات در کادر درمان مربوط به پرستاران ، بهیاران و نیروهای خدماتی و بیماربران و کارکنان بیمارستانی بوده است. این گروه را به حق می‌توان پیش قراولان بی‌ادعای مبارزه با کرونا نامید.

گروه دیگر متخصُصان بیهوشی و عفونی و داخلی هستند که با بیماران عفونی و مشکوک به عفونت در تماس و به شناسایی و درمان آنها می‌پردازند.

این پزشکان در طول حیات‌کاری خود هیچ‌گاه قادر به دریافت زیرمیزی نبوده و جزو مظلوم‌ترین و بی‌ادعاترین گروه‌های پزشکی بوده و هستند که همواره گمنام‌اند.
این عزیزان هم ، در میدان مبارزه با کرونا میدان‌داری کرده و همگام با پرستاران و نیروهای پرستاری در معرض مداوم بیمار و بیماری هستند.

ولی گروهی از جامعه‌ی پزشکی هم وجود دارد که بیشترین درآمدهای نجومی را داشته، بیشترین خلاف‌های مالیاتی و تخلفات حرفه‌ای نظیر اقدامات درمانی - جراحی غیرضروری و گرفتن زیرمیزی در مطب‌های شخصی را دارند و کمترین نقشی در کنترل و درمان اپیدمی موجود را ندارند!

پزشکان «جراح قلب» ، «چشم پزشکان» و «جراحان مغز و اعصاب» و «رشته‌های جراحی دیگر» و «دندان پزشکان» و... که در طول سال خصوصاً در مراکز خصوصی پایتخت و مراکز استانها به پول پارو کردن و دوشیدن مردم مشغولند در شرایط بحرانی فعلی هیچ‌گونه نقشی در کمک به مردم و کادر درمان ندارند.

نیروهای اطلاعاتی به راحتی می‌توانند نشان دهند که چه تعداد از این حضرات از ابتدای شیوع کرونا «بار و بندیلشان» را بسته و به کانادا و آمریکا و سایر کشورها گریخته‌اند تا زمانی که آب‌ها از آسیاب افتاد و شرایط عادی شد با ظواهر مردم فریب تحت عنوان پروفسور و دانشمند و... با کراوات‌های «پت و پهن» ، پاپیون و ... در بیمارستانهای لوکس شمال شهر پایتخت و مراکز استانها به دوشیدن ، چاپیدن و گرفتن زیرمیزی مجدد مشغول شوند.

کادر درمان شرافت‌مند در مقابل پزشکان شارلاتان !

آیا واقعاً این گروه سزاوار تکریم و ستایش هستند؟

آیا می‌توان این افراد را با پرستاران و پزشکان رشید و بی‌ادعایی که در صف مقدم درمان جانانه در حال خدمت‌گذاری هستند را در یک گروه قرار داد؟
فردا روزی که اوضاع عادی شد همین افراد متکبر و شارلاتان که عموماً دو تابعیتی بوده و اخم و تَخمشان برای مردم کشورشان و هِر و کِرشان و سرمایه‌گذاریشان برای آمریکا ، کانادا و ... است به جان مردم افتاده و موجب بی آبرویی و بی‌حرمتیِ مجدد جامعه‌ی پزشکی می‌شوند.

مردم فهیم و قدرشناس ایران قدردانِ کادر سلامت و پزشکان اصیل و بی‌ادعای کشور خود بوده و هستند ولی به خوبی می‌دانند که همه‌ی جامعه‌ پزشکی شایسته قدردانی نیستند و به خوبی جنس تقلبی را از جنس خوب تشخیص می‌دهند.

شیپور جنگ نواخته شده است

پزشکان نامرد در کانادا و آمریکا و... یا در خانه باغ‌های لواسان منتظرند تا اوضاع عادی شود و دلاور مردان بی ادعای جامعه‌ی پزشکی در حال ارائه خدمات بی‌حاشیه به بیماران و عموم هموطنان خود هستند.
در کانالی موسوم به کانال خبری پزشکان که معلوم نیست چه کسی یا کسانی آنرا راه‌اندازی کرده‌اند سعی در تطهیر جامعه‌ی پزشکی و یک کاسه کردن همه‌ی پزشکان در این اپیدمی نموده و با کمال تعجب در همین کانال برای همکارانی که به کانادا رفته و یا قرار است به کانادا بروند راه کار تعیین کرده است ولی نگفته‌اند که چرا باید در چنین شرایطی گروهی از پزشکان کشور خود را ترک کرده باشند و یا چرا باید ملت و کشور خود را رها کنند و به کانادا بروند!

انتهای پیام/*

برچسب ها: حسن عباسی ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار