کد خبر: ۸۳۱۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲ 16 March 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از فارس بررسی داده‌های رسمی نشان می‌دهد بر خلاف روزهای اول که چالش‌های زیادی در تشخیص به موقع و شناسایی بیماران ویروس کرونا و همچنین کمبود برخی امکانات تشخیصی وجود داشت حالا روز به روز به شمار بهبود یافتگان این بیماری افزوده می‌شود.
بیمارانی که پس از دو هفته جدال با ویروس کرونا حالا از مراکز درمان ترخیص شده اند و در حال سپری دوران نقاهت‌شان هستند.
 در این خصوص با تنها بیمار کرونایی بهبود یافته شهرستان گچساران به گفت‌وگو نشسته تا از نحوه چگونگی درمان و شکست این بیماری توضیحاتی دهد.
خانم میانسالی که با او وعده مصاحبه و گفت وگو دارم  یکی از شهروندان گچسارانی  که خود دستی در مهارت خیاطی  و فعالیت های اجتماعی دارد اما نمی‌خواهد نامش اعلام شود.
چگونه شد به این بیماری مبتلا شدید؟
 خودم هم نمی دانم چه شد که کارم به این جا رسید، حدود دو هفته پیش بود که به دفعات سرفه‌ می‌کردم به گونه‌ای بود که سرفه امانم را بریده بود.
 برای درمان سرفه به بیمارستان شرکت نفت گچساران مراجعه کردم که کادر پزشکی از قفسه سینه‌ام  آزمایش سی. تی اسکن  سیاه و سفید گرفته و پزشک متخصص عنوان داشت که 2 توده عفونی کوچک در ریه من وجود دارد.
برای اینکه آزمایش من مشکوک بوده  و برای انجام آزمایشات دیگر من را به بیمارستان شهید جلیل یاسوج منتقل کرده  تا یک آزمایش دیگر یا همان سی. تی اسکن رنگی انجام داده شود تا تشخیص درست باشد با انجام آزمایش سی.تی اسکن رنگی متوجه بیماری من شدند.
علائمی دیگری از این بیماری در بدن شما وجود نداشت؟
 علائمی دیگری از این بیماری مانند تب بالا، تنگی نفس در بدن من وجود نداشت و تنها مشکل من سرفه‌های زیادی بود که با بستری شدن در بیمارستان  درمان من آغاز شد و روز به روز بهبود یافته و پس از گذراندن 14 روز سلامتی خود را به دست آورده و مرخص شدم.
رسیدگی کادر درمانی بیمارستان شهید جلیل یاسوج  با بیماران مبتلا به کووید- 19چگونه بود؟
 واقعا نمی‌دانم چگونه و با چه زبانی از این کادر پزشکی، پزشکان و پرستاران این بیمارستان تشکر کنم.
 کادر پزشکی بیمارستان شهید جلیل یاسوج واقعا  دلسوز بودند و با بیمار به گونه‌ای رفتار می‌کردند که گویی یکی از اعضای خانواده آنها بوده است بدون اغراق بگویم مهربان‌ترین آدم‌های دنیا را آن جا دیدم.
کادر درمانی بیمارستان برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا به صورت شبانه روزی و 24 ساعته وقت می‌گذاشتند و هر لحظه و هر ثانیه که بیمار به پرستار  و پزشک نیاز داشت بدون وقفه بر سر بالین بیمار حضور می‌یافتند.
در بیمارستان شهید جلیل یاسوج اصلا احساس نمی‌کردید که در بیمارستان بستری هستید چرا که به چشم خود دیدیم که کادر درمانی این بیمارستان برای نجات جان این بیماران  تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا این بیمار مبتلا به ویروس کرونا از این بیماری رهایی یابد و به حالت عادی بازگردد.
هر کدام یک از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در یک اتاق جداگانه با سرویس بهداشتی و یک پرستار مخصوص که به صورت شبانه روزی  در اختیار بیمار قرار گرفته بود. اصلا در هیچ جای دنیا انسان‌های دلسوز و مهربان ندیده‌ام چرا که در این 14 روزی که در این بیمارستان بستری بودم  لحظه‌ای اذیت نشدم.
 کادر درمانی بیمارستان های درگیر کرونا این روزها واقعا از جان مایه گذاشتند که قدردان آن ها هستیم.
 چیزی که به من کمک کرد تا با وجود مشکلات و سختی‌ها و بیماری خیلی زود به سلامتی نزدیک شوم حفظ روحیه بود،واقعا در این شرایط حتی یک بار هم ناامید نشده و روحیه بالایی داشتم  که به نظر خودم باعث گذر از این بیماری شد.
 توصیه ای دارید برای افرادی که درگیر شکست دادن کرونا هستند؟
این بیماری جدی است و با هیچ کس شوخی ندارد مردم فکر نکنند کرونا برای دیگران است چرا که تا زمانی که جدی گرفته نشود، رعایت مردم هم کمتر است پس آن را جدی بگیرند و رعایت کنند و باید از تجمع پرهیز کنند و بهترین کار این است که در منزل بمانند تا اگر کسی درگیر بیماری است و خبر ندارد باعث شیوع بیشتر این بیماری نشود.
 رعایت نکات بهداشتی، رعایت فاصله بیش از یک متر و حضور نیافتن در اجتماعات  و ماندن در خانه بهترین راهکار پیشگری از ابتلا به این بیماری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار