تابناک گیلان / حمید هیراد خواننده پاپ به سرطان خون مبتلا است و پیگیری خبرنگاران صحت این خبر را تایید کرد.
کد خبر: ۸۳۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 17 March 2020
 
 
 
تابناک گیلان / حمید هیراد خواننده پاپ به سرطان خون مبتلا است و پیگیری خبرنگاران صحت این خبر را تایید کرد.

 
حمید هیراد یکی از خوانندگان مطرح کشور است. حمید هیراد سبک پاپ کار می‌کند و نسبتا محبوب است. حمید هیراد خواننده قطعاتی مثل «شوخیه مگه» است. حمید هیراد با بیماری سختی به نام سرطان خون دست و پنجه نرم می‌کند. حمید هیراد سعی داشت مراحل درمان خود را در سکوت پیش ببرد اما از دیروز این خبر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. 
 

سرطان خون؟!

دو سال پیش و در روز‌هایی که بلیت های کنسرت‌های حمید هیراد یکی پس از دیگری به سرعت فروخته می‌شدند و این خواننده حسابی سر زبان افتاده بود، سرطان سراغ وی آمد. این خواننده پاپ از دوسال گذشته با سرطان خون دست و پنجه نرم می‌کند و سعی داشت مراحل درمانی خود را در سکوت خبری جلو ببرد.
 با انتشار این خبر در فضای مجازی و پیگیری خبرنگاران صحت این خبر تایید شد اما این خواننده سعی داشت با روند درمانی آهسته و با دُز پایین شیمی درمانی،این کار را انجام دهد که عوارض درمان روی ظاهر وی تاثیر نگذارد.
 
نامه نیوز برای این خواننده کشورمان آرزوی سلامتی می‌کند.
 

فعالیت هنری

حمید هیراد از ۶ سالگی به خوانندگی علاقه پیدا کرد و در ۱۵–۱۶ سالگی پس از اتمام هنرستان با ترانه و ترانه‌سرایی آشنا شد و پس از آن سبک موسیقی سنتی را انتخاب کرد. البته به گفتهٔ خود او، از همان دوران کودکی شیفتهٔ موسیقی سنتی بوده‌است. او در کنار دنبال کردن موسیقی به صورت حرفه‌ای به ترانه‌سرایی پرداخت. سپس با چند کار نیمه‌حرفه‌ای با گروهی موسوم به «داروگ» فعالیت هنری خود را ادامه داد.
 
او به واسطهٔ آشنایانش یکی از آثار سنتی خود را به مدیرعامل شرکت «آوازی نو» ارسال کرد و پس از پذیرفته شدن، همکاری‌اش را با این شرکت آغاز کرد. او پس از یک سال در اواخر سال ۱۳۹۵ کار موسیقی را رسماً آغاز کرد. البته او پس از عقد قراردادی با این مؤسسه، حدود یک سال فعالیت چندانی نداشت و به گفتهٔ خود به بررسی آثار پاپ روز و سبک‌های مختلف موسیقی می‌پرداخت؛ چرا که تا آن روز با این سبک‌ها آشنایی نداشته‌است.
 
اولین آهنگ وی با گروه پازل بند در کنار علی رهبری و آرین بهاری در ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ با نام «بی‌تاب» منتشر شد. در اردیبهشت ۱۳۹۶ آهنگ مستقل وی با نام «مستم کن» روانهٔ بازار شد. در تیرماه ۱۳۹۶ آهنگ «دلارام» را به همراهی پازل بند منتشر کرد که مورد استقبال طیف گسترده‌ای از مردم قرار گرفت.
 

ترانه‌سرایی و حواشی

اشعار او در قالب تغزل و بداهه‌سرایی با چاشنی تلفیقی اشعار شاعران بزرگ همچون مولانا، حافظ و سعدی است. هیراد مورد انتقاد برخی محافل هنری قرار گرفته و بعضی منتقدان و شاعران، ازجمله علیرضا بدیع، شهرام سببی و مهتاب یغما او را به سرقت ادبی متهم کرده‌اند.به نوشتهٔ زینب مرتضایی‌فرد در روزنامهٔ سازندگی، هیراد از اشعار مولانا، سیمین بهبهانی و شهریار استفاده کرده اما نام خود را به عنوان ترانه‌سرا ثبت کرده‌است.همچنین، در ۸ فروردین ۱۳۹۷، چهل نفر از شاعران و ترانه‌سرایان سرشناس کشور، با انتشار بیانیه‌ای با موضوع «تضییع حقوق مؤلفین و حواشی ایجادشده توسط حمید هیراد» بیانیه‌ای را منتشر کردند و ضمن ناپسند خواندنِ سرقت ادبی و محکوم کردن آن، خواستار رسیدگی این موضوع از طریق مراجع ذیربط شدند. برخی از امضاکنندگان بیانیه عبارت‌اند از: اکبر آزاد، علیرضا بدیع، روزبه بمانی، محمدعلی بهمنی، مهدی ایوبی، سعید بیابانکی، کمال حسینیان، سعید دبیری، ایرج زبردست، سیامک عباسی، حسین غیاثی، نیلوفر لاری‌پور، امیرحسین مدرس، محمد مقتدایی، ایلیا منفرد، علی‌اکبر یاغی‌تبار، میثم یوسفی.هیراد در بیانیه‌ای گفته که در بخش معرفی آثار، به‌خصوص در قطعات جدیدتر، منبع را ذکر کرده و سعی کرده از ترانه‌سرا اجازه بگیرد. او در این بیانیه «فقدان اعتماد کامل به صحت اسامی در محدودهٔ فضای مجازی» و «تردید اخلاقی در ضایع شدن حقوق صاحبان حقیقی آثار» را دلایلی برای ذکر نکردن اسامی ترانه‌سراها عنوان کرده‌است.
 

بیوگرافی حمید هیراد 

نام اصلی:حمید حسین زاده
تولد:1 بهمن 1370 (26 سال)
ملک میان، قاسم آباد (رودسر)،چابکسر، گیلان، ایران
ملیت:ایرانی
سبک (ها):پاپ، موسیقی تلفیقی
حرفه(ها):خواننده، آهنگساز و نوازنده و شاعر
ساز(ها):سازهای کوبه ای
سال های فعالیت:1395-اکنون
تحصیلات:فوق دیپلم تأسیسات صنعتی

حمید حسین زاده با نام هنری حمید هیراد ، متولد 1 بهمن 1370 در روستای ملک میان چابکسر گیلان خواننده سنتی و پاپ تلفیقی ایران است. هیراد در حالت کلی نامی پسرانه با ریشه فارسی بوده و به معنی خوش خنده و خوش رو و کسی است که چهره ای خوشحال و شاد دارد.
 
ویژگیهای شخصیتی حمید هیراد

حمید هیراد به شدت ساکت و سر به زیر است و تا بحال هیچ گفتگوی مستقلی نداشته است و آنطور که گفته است دوست ندارد وارد حاشیه شود. و در واقع حضور حمید هیراد در دورهمی 23 آذر 96 اولین گفتگوی رسمی او است.

حمید هیراد بر خلاف دوری از حاشیه و سکوت و آرامش خاص خود، در کار هنری پرانرژی و با هیجان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار