ماجرا از آنجا آغاز شد که در میان گزارشات و تصاویر فضای مجازی تصویر پدر و فرزندی نظر ما را به خود جلب کرد که تنها راه ارتباطی انها تماس های تصویری است و پدر با شوق به چشمان فرزند خود نگاه می کند و انگیز ه ی مضاعفی می گیرد.
کد خبر: ۸۳۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 25 March 2020

آنچه که در این گزارش می خوانید ،روایتی از اشک‌ها و لبخندهای پدری که پس از تولد فرزند خود ابتدا برای نجات جان بیماران و سپس برای سلامت خانواده و فرزند خود قریب یک ماه نتوانسته است فرزند تازه متولد شده خود را ببیند.
پدری که شوق خدمت را بر عشق به فرزند و همسر و خانواده اش ترجیح داده است تا قدمی برای بهبود هموطنان خود بردارد. در این روزهای حساسی که همسر و فرزند خود نیازمند محبت و نوازش های او هستند اما این پرستار با تلاش و جدیت به جنگ این بیماری منحوس رفته است . بی شک هستند محافظان سلامتی که ساعت ها ، روزها ، هفته ها و حتی ماه ها نتوانسته اند فرزند متولد شده خود را ببیند.
اینک از پدری حرف میزنیم که از مدافعان سلامت در بیمارستان شهید جلیل است و قریب یک ماه انتظار دیدن دوباره فرزند خود که تازه متولد شده است را می کشد.
سجاد ارامشیان پرستار پرتلاش بیمارستان شهید جلیل مدت هاست که نتوانسته است به خانواده خود سربزند .وقتی این روزها به بیمارستانها سر میزنیم چهره‌های خسته اما لبخند زنان و پر از امید را شاهد هستیم  که فردای بهتر را نوید می‌دهند ، خم به ابرو نمی‌آوردند تا به همکاران خود روحیه بدهند برای اینکه کرونا را شکست بدهند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ماجرا از آنجا آغاز شد که در میان گزارشات و تصاویر فضای مجازی تصویر پدر و فرزندی نظر ما را به خود جلب کرد که تنها راه ارتباطی انها تماس های تصویری است و پدر با شوق به چشمان فرزند خود نگاه می کند و انگیز ه ی مضاعفی می گیرد.
آنچه می خوانید گفتگویی است کوتاه با سجاد آرامشیان پرستار بیمارستان شهید جلیل (مرکز بستری بیماری های کرونایی کهگیلویه و بویراحمد )
سجاد آرامشیان در خصوص شرایط کاری خود و همکارانش می گوید : شرایط کاری ما به صورت شیفت درگردش هست ،به این صورت که صبح ها ۸ساعت کار،عصر ۸ساعت و شب ۱۰ساعت کار می کنیم و در طول این زمان ها ، مجهز به لباسهای معروف به فصانوردی ، ماسک ،کلاه ،عینک می باشیم و واقعا در طول هر شیفت تحمل این وسایل بسیار سخت و طاقت فرسا است ، به این دلیل که بعد از پایان شیفت کل بدن خیس عرق و جای ماسک و عینک روی صورتمون باقی خواهد ماند،ما حتی در طول شیفت نمی توانیم اب بخوریم و حتی سرویس بهداشتی برویم چون دراوردن و پوشیدن این لباسها سخت و زمانبر است ضمن اینکه ممکن است در حین تعویض به ویروس آلوده شویم.
آرامشیان ادامه می دهد تنها خواهش ما از مردم عزیز این است که در خانه های خود بمانند و بیرون نروند به جز در مواقع لزوم جهت خرید مایحتاج زندگی ، به این  دلیل که هنوز درمان و پیشگیری برای این ویروس پیدا نشده و تنها کاری که می شود انجام داد قطع زنجیره انتقال می باشد. شما اگر دقت کنید شهر ووهان چین وقتی قرنطینه شد حتی پشه ای در شهر پر نمیزد و همین امر باعث شده الان شهر ووهان امار ابتلای روزانه اش بعضا از هزار مورد در روز به صفر رسیده است.
وی می گوید : از مسولین رده بالای استان تقاضا دارم درصورت امکان شهرها را قرنطینه کنند تا شهر ما مثل بقیه شهرها به وضعیت قرمز دچار نشود.
آرامشیان ادامه می دهد : همانطوری که  مستحضرید به دلیل تحریم های ظالمانه کشور ما در مضیقه است و کمبود امکانات در همه استان های کشور وجود دارد ولی به لطف پیگیری های مسولین ، ریاست محترم دانشگاه دکتر یزدان پناه و ریاست محترم بیمارستان شهید جلیل دکتر جاودان سیرت که شبانه روز تلاش کردند و پیگیر بوده اند و من از همین جا به خاطر این همه دلسوزی که در حق ما پرستاران و کادر درمان کردن دستشان رو میبوسم ،امکانات و تجهیزات بهترشده و راضی هستیم .
وی اضافه می کند : جا دارد از خیرین محترمی که اگر من اسم آن ها را بیاورم شاید ریا باشد ،تقدیر و تشکر کنم. انصافا خیلی کمک کرده اند . خداوند به آن ها خیر دهد.
آرامشیان می گوید : اگر در فضای مجازی دقت کرده باشید بعضا کلیپ هایی از پرستاران و کادر درمان پخش می شود که در حین شادی و رقص می باشند٫ واین نشان دهنده این است که ما پرستاران شغل خود را با مطالعه و اطلاعات کافی و با اشتیاق انتخاب کرده ایم و راضی هستیم و روزی که دوره تحصیل را تمام کردیم قسم خوردیم تا پای جان پای کار باشیم و کمترین کوتاهی نخواهیم کرد .
وی در پایان گفت : مردم عزیز بدانند که ما پرستاران در برابر ویروس کرونا مانند سپر ایستاده ایم و با افتخار سنگر خود را حفظ خواهیم کرد این یعنی کمترین مشق عشق ،چون ایران سرزمین همدلی و عاشقی است . "زنده باد ایران ،زنده باد ایرانی"
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
خداحافظتان باشد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
زنده و سلامت باشین
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
زنده و سلامت باشین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار