افرادی که بدون درک شرایط جاری مردم و وضعیت دستگاههای اجرایی وحاکمیتی چنین مسائل بیخودی  را مطرح می کنند ،رفتار آنان مصداق همنوایی با دشمن در شرایط جنگی است وباید از سوی دستگاههای امنیتی وقضایی تحت پیگرد قرار گیرند.
کد خبر: ۸۳۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴ 29 March 2020

تابناک ایلام::امروز بدلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور ،تمامی دستگاههای اجرایی ،حاکمیتی ،نظامی ،انتظامی وامنیتی درگیر مقابله با این ویروس همه گیر شده است . فعالیت تمامی دستگاههاو ظرفیت های کشور در خدمت مقابله با کرونا قرار گرفته و تصمیم گیری ها وسیاستگذاری ها بر این موضوع معطوف شده است.

بررسی وقایع و حوادث دهه های اخیر نشان می دهد ،پس از دفاع مقدس ،این ویروس کروناست که بعنوان بزرگترین چالش کشور ،ذهن مسئولین ارشد ومیانی را به خود درگیر نموده وسیاستگذاری ها را بر عبور از آن با کمترین آسیب به سلامت مردم بر خود متمرکز کرده است.

از اینرو با توجه به اهمیت این موضوع و تبدیل شدن  آن به یک چالش ملی ،صرفنظر از سیاستگذاری ها وتصمیم گیری هایی که متوجه امنیت مردم کشور وتامین مایحتاج ضروری آنهاست ،هر نوع فعالیت ،تصمیم سازی وتلاشی خارج از چارچوب های ترسیم شده برای عبور کشور از این بحران بزرگ می تواند در قاموس یک خیانت بزرگتر به کشور قلمداد شود.

در حالیکه این روزها مدیران ارشد کشوری واستانی با تشکیل ستادهای ملی واستانی منبعث از یک تصمیم تعریف شده در شورای عالی امنیت ملی بر دفاع ملی سلامت متمرکز شده اند ،هرگونه تلاش خاموش ،خبرسازی وشایعه پراکنی حول هر موضوعی که بتواند ذهن مسئولین را منحرف وانرژی آنان را معطوف به آن نماید ،می تواند اثرات مخرب بحران کنونی بر سلامت مردم را تشدید نماید.

لذا همانگونه که مراجع تقلید و دستگاههای قضایی کشور به ان تاکید ورزیده اند که هر فرد ناقل ویروس کرونا  که عامدانه وبدون توجه به توصیه های بازدارنده ستادهای مقابله با کرونا منشاء انتشار وانتقال این ویروس به دیگر هموطنان شود ،مرتکب قتل عمد شده ومستوجب مجازات است ،بنابراین به موازات اهمیت این موضوع هر فرد،گروه سیاسی ،مدیر ،رسانه ویا فضای مجازی در شرایط جاری زمینه ساز سست شدن مواضع بازدارنده دستگاههای مسئول ودرگیر نمودن ذهن آنان به مسایل حاشیه ای شود ،جرم آن کمتر از ناقل ویروس کرونا نمی تواند باشد.

در شرایط جنگی هر کشور ،قانون مجازت واصول قضایی  آن کشور براساس شرایط جنگی تعریف می شود .به عنوان مثال هر فرد نظامی که از دستورات فرمانده تمرد کند ،هر فرماندهی که باسهل انگاری موجب غلبه دشمن بر بخشی از سرزمین کشور شده یا تلفاتی را به نیروهای خودی تحمیل کند ،یا اینکه با اعمالی زمینه شکل گیری شایعات بی اساس وتشویش اذهان عمومی و یا تضعیف روحیه فرماندهان ویا نیروی های عمل کننده شود ،قانون به صراحت شدیرترین مجازات ها را پیش بینی کرده است.

امروز شرایط کشورما با شرایط جنگی برابری می کند ،تازه اینکه زمزمه هایی از بیو تروریسم به گوش می رسد ،بنابراین شرایط حال حاضر کشور با شرایط جنگی برابری می کند . حفظ سلامت مردم در اولویت تمامی قوای کشور قرار گرفته است ،پس هرگونه حرکت ،موضعگیری ویا بیان مسایلی که منجر به ایحاد انحراف اذهان وسست شدن جبهه دفاع از سلامت کشور شود با مصادیق مجرمانه دوران جنگ برابری خواهد کرد.

در چنین شرایط حساسی  طرح مساله کذب جابجایی مدیر ارشد استان که روز گذشته از سوی برخی فعالین مجازی وکانالهای تلگرامی استان مطرح شد یک مساله انحرافی است که می تواند بنیان جبهه دفاعی استان در مقابله سخت ونفسگیر با ویروس کرونا را سست و هدر رفت انرژی مسئولین استانی ودستگاههای عمل کننده را درپی داشته باشد.

افرادی که بدون درک شرایط جاری مردم و وضعیت دستگاههای اجرایی وحاکمیتی، چنین مسائل بیخودی را مطرح می کنند ،رفتار آنان مصداق همنوایی با دشمن در شرایط جنگی است وباید از سوی دستگاههای امنیتی وقضایی تحت پیگرد قرار گیرند.

البته این نکته راباید یاد آور شویم ؛افرادی که با توسل به راهبرد منحوس تر از ویروس کرونا ،تاکتیک مخرب قدرت طلبانه خود را در این شرایط حساس و در راستای انحراف افکارعمومی برای نیل به اهداف زیر پوستی کلید زده اند ،باید بدانند که  در شرابط بحرانی هیچ فرمانده ارشدی فرماندهان میدانی خود را جابجا نخواهد کرد ،چرا که مسلط تر از هر فرد یا جریانی به تبعات مسموم چنین اقدام نابخردانه ای واقف اند.

لذا انتظارمی رود فعالین سیاسی و انتخاباتی که همچنان از جو دوران انتخابات خارج نشده اند با درک درست شرایط با مردم ومسئولین استانی وکشوری همراه شده و وضعیت ایچاد شده را فرصتی برای پیشبرد اهداف سلطه گرانه وقدرت طلبانه خود قلمداد نکنند ،چرا که رسانه های هوشیار و فعالین شبکه های اجتماعی ومهمتر از همه مردم دانا با رصد موضوعات ،در کنار همراهی برای شکست ویروس کرونا ،طرح های زیر پوستی آنان را منکوب و بی اثر خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
اتفاقا اگر مدیر ارشد استان عوض بشه این استان با عوض شدن سایر مدیر کل ها که بیش از شش سال است که میرن وفقط بخاطر چرب کردن سبیل استاندار ماندگار شدن یه نفس راحت میکشیم مثل مدیر کل میراث فرهنگی
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
چرا گیر دادین مدیر میراث
به نظرم ادم سالم و بدون حاشیه ای بوده از نظ عملکرد هم‌قطعا از مدیرهای قبلی خیلی بهتر بودن.
اهل باج دادن و پست دادن به افراد نا لایق نیست
خلاصه دیگه بستونه
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
چرا گیر دادین مدیر میراث
به نظرم ادم سالم و بدون حاشیه ای بوده از نظ عملکرد هم‌قطعا از مدیرهای قبلی خیلی بهتر بودن.
اهل باج دادن و پست دادن به افراد نا لایق نیست
خلاصه دیگه بستونه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار