دکتر بانشی : انشاء الله در مجالی دیگر علت این همه  نامهربانی ها و ناسپاسی به عرض مردم شریف استان خواهد رسید.
کد خبر: ۸۳۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹ 05 April 2020
در پی درج مطلبی که سایت تابناک کهگیلویه بویراحمد تحت عنوان "گذری بر تغییرات مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی استان، در شرایط حاد کرونا" با کد خبری 453598 در سایت خود منتشر کرد، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی به این خبر واکنش و جوابیه ای صادر نمود. (گذری بر تغییرات مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی استان در شرایط حاد کرونایی)
 
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: برابر قانون مطبوعات جوابیه این دانشگاه و معاونت در همان سایت یا روابط عمومی سازمان مربوطه وضعیت انتشار (معادل همان صفحه خبری) جهت تنویر افکار عمومی منتشر گردد.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر محمد مهدی بانشی،افزود: ما دانشگاهیان متعجب هستیم از اینکه آن سایت خبری ( تابناک) در شروع مطلب اعلام می دارد که در شرایط حساس کرونا در کشور و استان، اما خود تیشه برداشته و به ریشه دانشگاه علوم پزشکی استان و سربازان گمنام عرصه بهداشت که شبانه روز خود را وقف سلامت و مبارزه با بیماری کووید 19 با شیوع نموده اند می زند. این در حالی است، که معمولا هر چند روز یکی از سربازان عرصه سلامت و خانواده های آنها دچار بیماری می گردند.
وی تصریح کرد: در یک کلام به عرض مردم شریف و فهیم استان می رسانم‌که سایت خبری تابناک کهگیلویه و بویراحمد در این شرایط حساس که باید به حمایت از دانشگاه و نیروهای خدوم علوم پزشکی بپردازد این فرصت و حساسیت مردم را غنیمت شمرده و دست به اقدامات رسانه ای علیه دانشگاه علوم پزشکی می زند و آن هم دلایل خاص خود را دارد.
دکتر بانشی، عنوان کرد: انشاء الله در مجالی دیگر علت این همه  نامهربانی ها و ناسپاسی به عرض مردم شریف استان خواهد رسید.
وی گفت: به عرض مردم شریف استان می رساند که دانشگاه علوم پزشکی استان در بین  ۵۸ دانشگاه علوم پزشکی کشور در بحث مبارزه با کووید ۱۹ جزء برترین دانشگاه ها بوده و صحت ادعای ما تجلیل ریاست محترم جمهوری و معاون پارلمانی ایشان، مقام محترم وزارت بهداشت، معاون محترم بهداشت وزارت بهداشت در وب کنفرانس های مختلف با حضور استاندار محترم استان بوده است و استاندار نیز مکررا از اقدامات مطلوب دانشگاه در جلسات و مصاحبه های مختلف تجلیل نموده است.
وی عنوان کرد: برای عملکرد دانشگاه ها در سطح ملی ۱۱ شاخص تعریف شده است که دانشگاه ما در هر ۱۱ شاخص از دانشگاه های برتر بوده و به دلیل عملکرد مثبت در نقشه آسیب پذیری کشور به شکلی عمل کرده ایم که جزء ۴ دانشگاهی بوده ایم که بهترین عملکرد و کمترین آسیب پذیری را داشته ایم.
وی در خصوص بند 2 در مورد تغییر و تحولات در دانشگاه نیز پاسخ دانشگاه گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت، آقای دکتر فرشاد رستمی که از زبده ترین مدیران حوزه بهداشت استان می باشند حدود 6 ماه قبل از انتخابات اقدام به استعفا داده و با رایزنی مدیران استانی حاضر شد نهایتاً تا پایان مدیریت شبکه باشت را ادامه بدهد و بعد از انتخابات نیز بر استعفای خود اصرار داشتند و حاضر به ادامه مدیریت نبودند و در خصوص جانشین ایشان با تعدادی از نیروهای زبده بهداشتی و درمانی پزشکان و کارشناسان ارشد بهداشتی گچساران و باشت مذاکره گردید و هیچکدام حاضر به قبول مسئولیت مدیریت آن شبکه نشدند و نهایتاً آقای رضا احمدی که سابقه حدود ۸ ساله خدمت و مدیریت در ستاد دانشگاه را در کارنامه خود دارد، به عنوان سرپرست موقت شبکه انتخاب گردیدند و در این وقت کم داوری در مورد عملکرد وی غیرمنصفانه می باشد.
 
سرپرست مرکز بهداشت استان، گفت: در گذشته تاکنون بالغ بر 80 درصد مدیران شبکه های بهداشت و درمان و مراکز بهداشت شهرستان های استان، افراد غیر پزشک بوده اند و در بررسی عملکردها تفاوت معنی داری بین عملکرد این دو گروه نبوده است و این رویه در سراسر کشور نیز مرسوم می باشد و در خصوص باشت به غیر از یک پزشک که به دلیل طرحی بودن شرایط احراز اولیه را نداشت هیچ پزشکی حاضر به قبول مسئولیت نگردید.
وی گفت: در مورد تغییر مدیریتی در شبکه بهداشت و درمان دنا نیز قبل از انتخابات کلیه هماهنگی های لازم در دو بخش اداری و سیاسی انجام گرفته بود اما چون دانشگاه می خواست شائبه انتخاباتی در خصوص تغییر مدیریتی نداشته باشد تصمیم گرفت که این انتصاب را به بعد از انتخابات موکول شود.
 
دکتر محمد مهدی بانشی، اضافه کرد: گزینه جدید دنا از مدیران صاحب نظر امور بهداشتی در سطح استان و کشور می باشد، سال ها مدیر پیشگیری و مبارزه بیماری های این دانشگاه بوده و دارای سوابق مدیریتی و اجرایی گران بهایی می باشد، مجموعه بهداشت و درمان کماکان اعتقاد دارد، که بهترین انتخاب خارج از هرگونه توجه به خطوط سیاسی و طایفه ای انجام شده است و مدیر قبلی آن شبکه دارای مدرک کارشناسی بهداشت عمومی و مدیرجدید دارای کارشناسی بهداشت عمومی و کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی، که از نظر علمی نیز مدیریت جدید هم دارای بار علمی بالاتر می باشد و از نظر تجربه نیز در زمره با تجربه ترین دانشگاه در حوزه بهداشت می باشد.
 
وی ابراز داشت: در خصوص مدیریت جدید مدیریت بیماری های دانشگاه نیز اطمینان داده خواهد شد، که در حداقل زمان پس از طی مراحل قانونی نیرویی شایسته در سمت مدیریت بیماری های استان منصوب خواهد شد، هرچند این مدیریت دارای دو رئیس گروه توانمند با بیش از  25 سال سابقه خدمت می باشد، که مستقیم زیر نظر معاون بهداشت، امور را با جدیت و به نحو احسن انجام وظیفه می دهند.
وی یادآور شد: در خصوص تغییر مدیریتی در مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، به عرض می رساند که آقای مهندس سید نورالدین حسینی گوشه در زمان تصدی ایشان در پست سرپرستی مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد عملکرد قابل قبولی داشتند و در زمان کوتاه مدیریت ایشان بر مرکز بهداشت شهرستان خدمات ارزشمندی انجام شد، که مورد تقدیر هیأت رئیسه دانشگاه می باشد.
ولی لازم است، به عرض برسانم که آقای مهندس حسینی عضو هیأت علمی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان بهبهان در استان خوزستان می باشد که برای مدت محدودی به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مأمور به خدمت شده بود و مأموریت ایشان در تاریخ 1398/12/13 به پایان می رسید و تمدید نگردید، لذا به دلیل حساسیت مرکز بهداشت بویراحمد به عنوان مرکز استان، دانشگاه برای آقای دکتر محمد یزدانپناه فرزند شهید سرافراز نوراله یزدانپناه که معاونت آقای مهندس حسینی را عهده دار بودند، ابلاغ سرپرست موقت صادر نموده است، هرچند که ادعای آن رسانه در این مورد و مورد باشت در تناقض آشکار است که آنجا برداشتن یک پزشک و اینجا انتصاب یک پزشک را مذمت نموده و این نشان می دهد که قصد و نیت بهانه گیری است نه اصلاح امور مد نظر قرار گرفته است.
 
دکتر بانشی در پایان خاطر نشان کرد: این دانشگاه و واحدهای مختلف آن، انتقادات و پیشنهادات سازنده و صادقانه از طرف رسانه ها و مردم شریف استان را به دیده منت می گذارد و آماده پاسخگویی می باشد.
 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
خرزو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
یعنی این انشا و متن و نگارش در سطح یه دانشگاه ست!!!
آخ و بخت عسکر
هلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
تابناک جان
جون خودت این جوابیه رو اساسی خودت ویرایش کن
آبرو دانشگاه رو در نظر بگیر
علی کلو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
اخ بیچاره که گیر دادی به متن یه جایی سوزش داری،حتما پماد گیرت نیومده که اینجوری می سوزی
کارمند بهداشت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
جناب دکتر بانشی :

هیچ کدام از استدلالهای جنابعالی با منطق سازگار نیست !!

اگر دکتر رستمی از چند ماه پیش استعفی داده ، متن استعفی ایشان را منتشر کنید !

ضمن اینکه دکتر رستمی هیچ گونه عملکرد مثبتی در کارنامه خود در گچساران و باشت نداشته و ندارد !

چنانچه تنها در یک سال در مرکز بهداشت گچساران ، 5 بار از سمت خود برکنار شد !

و دست آخر بدلیل سوء استفاده های بیش از حد در 31/4/95 از سمت رئیسی مرکز بهداشت برکنار شد !

عنوان کرده اید که دکتر رستمی جزو زبده ترین مدیران بوده !!!

واقعا متعجبم !! ایشان از اردیبهشت 96 تا کنون که 3 سال بر مسند شبکه بهداشت باشت بود ، ابلاغ سرپرستی اش به ابلاغ مدیری تغییر نکرد !! وحتی برخلاف رسم و قانون که سرپرستی را 6 ماه مشخص کرده ، 3 سال سرپرست اداره بود!

بنابراین اگر فرد زبده ای بود ، حکم مدیری دریافت می کرد !

البته جنابعالی بدلایل متعدد از کم وکیف مدیریتی اطلاعات چندانی ندارید زیرا خود بدون هیچگونه سابقه مدیریتی ، و با داشتن مدرک دکتری در رشته بهداشت محیط ، سکاندار مرکز بهداشت استان شده اید ! که این موضوع نیز همان نقض مقررات مربوط نحوه انتصاب مدیران است و بس !!!

بخصوص اینکه معاون فنی خود را ( آقای قلعه گلاب ) با تحصیلات در رشته آب وفاضلآب انتخاب کرده اید که این مهم نیز موضوع سلامت جمعیت تحت پوشش در استان مسئله دار نموده است !!

عنوان کرده اید که استان ما جایگاه خوبی در زمینه کنترل ویروس کرونا دارد !!! درحالی که در شهرستان همجوار گچساران ( بهبهان ) با وجود جمعیتی بیشتر اما تعداد مبتلایان کمتر از گچساران می باشد .

البته موضوعات دیگری بخصوص در بحث مدیریت ضعیف شبکه بهداشت گچساران و ... وجود دارد که مجدداً اعلام خواهد شد !!!

انشاءالله که انتقاد پذیر باشد نه مانند سرپرست شبکه گچساران ، منتقدین خود را برکنار نمایید !!!
صدیق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
واقعا باید تاسف خورد از این شیوه نگارش و جواب دادن به اون خبر از طرف دانشگاهی با این عظمت .
الان دوباره اون خبر را خواندم خدایی جواب نمی دادید سنگین تر بود.
اخه اون متن به استناد کلی بخشنامه و قانون گفته بود که انتصابات خلاف هست و نگفته بود که این افراد انسانهای بدی هستند و دانشگاه لااقل باید جواب می داد که به استناد فلان قانون خلاف نیست و یا اگر خلاف بوده اصلاح می شود.
یک کارشناس بهداشتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
با سلام هر چه خواستم در این شرایط کرونایی مطلبی ننویسم وجدانم اجازه نداد . اولا من به هیچ عنوان مطلب قبلی تابناک را نمی پسندم چون در این شرایط کرونایی نباید ذهن دانشگاه و مدیران آن را پراکنده کنیم . درست هست که انتصابات را طبق اون نامه هایی که قید شدن برخلاف متن آنها بوده ولی این موضوع همیشه بوده و در همه دانشگاهها کارشناسان بهداشتی زیادی در راس مدیریت شبکه بوده اند و اتفاقا اگر موفق تر از پزشکان نبوده باشند ضعیف تر نبودند . اما سه نکته را لازم هستم در این خصوص یادآوری کنم ۱_ اتفاقا اگر نقدی بر دکتر یزدانپناه باشد این هست که با تغییرات گسترده ای که در دانشگاه انجام دادی چطور شبکه دنا را یکسال بعد و اینقدر دیر تعویض کرده و الا در تغییر و جایگزینی آن ابدا هیچ کارشناسی شکی نداشت . ۲_در شهرستان بویراحمد هم تغییر یک پزشک هر چند فامیل هم باشد به جای یک کارشناس ارشد هیات علمی چندان عجیب نیست . چون عملکرد دکتر یزدانپناه رئیس بویراحمد واقعا قابل قبول هست و تعجب صرفا این هست که در ابتدای مدیریت رئیس دانشگاه چطور دو پست معاون اجرایی و رئیس مرکز بهداشت بویراحمد را در عرض کمتر از سه ماه برای ایشان زده و اگر نقدی بر رئیس دانشگاه باشد این هست .۳_اما در خصوص مدیر محترم شبکه باشت درست هست که جناب دکتر رستمی خودشان استعفا دادند ولی من همچنان متحیر هستم که طبق چه شاخصی آقای دکتر بانشی میگوید یک کارشناس را گذاشتیم . کدام کارشناس؟؟؟کارشناس مسائل اداری که یک روز هم تجربه بهداشتی و یا درمانی ندارد ؟؟؟واقعا در این خصوص جای تاسف هست بخصوص توجیهات غیر منطقی معاون محترم بهداشتی و دوست عزیزم جناب دکتر یزدانپناه رئیس محترم دانشگاه که من بهش اردات هم دارم این سوال در ذهن من هست و پاسخ مناسبی تا الان برایش پیدا نکردم . که انتصاب باشت با فشار سیاسیون بود و یا خودتون انتخاب کردید . که هر کدام باشد با شعارهای شما هم خوانی ندارد . انشالله که همه کمک کنیم در این شرایط کرونایی برای سلامت مردم به دانشگاه کمک کنیم . موفق باشید
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
سلام.
یک نقدی که وارد شده این بود که چرا در این شرایط دکتر یزدانپناه دست به تغیر زد. خب حالا شما که هجمه وارد میکنید چرا در این شرایط! این تناقض دلیلی بر ناحقی شما.
بحث دیگر این که آقای دکتر به خودش مربوطه چه نیروهای را کجا قرار بده ، این اصلا حوزه ای نیست که هر کسی از راه میرسد به آن نقد وارد کند . بله ایشون پاسخگوی عملکردش باید باشد به صورت کلی نه اینکه برای هر کاری برگردد به یه عده پاسخ بدهد و وقتش را صرف هر چیزی بکند. نیرو را مطابق میل و هوای شما قرار بدهد و بعد پاسخگوی عملکرد آنها باشد . این دومین تناقض شما.
یه درخواست : در همه حوزه ها و نسبت به همه چیز مثل اینجا حساس باشید که قطعا نیستید و مشکلتان چیز دیگریست.
یه سوال. من از شما میپرسم و شما از وجدانتان: الان دقیقا دنبال چه هستید؟ نظرتان چیست کسانی که در این شرایط وقت ندارند حتی شب در خانه هایشان باشند کل وقتشان را به شما پاسخ دهند. نظرتان چیست در این شرایط مدیران تغییر کنند .؟!!! آن هم افراد حقیقتا شایسته که واقعا کم هست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
صادق جان ما که نفهمیدیم طرفت کی بود ؟
یه کامنت دیگه بزار اما شفاف تر توضیح بده
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
جناب ناشناس
کاملا شفاف گفتم
میتونی چند مرتبه بخونی بلکه متوجه بشی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
آخ سی باند سرپرست قبلی و خودش که اینطور داری کامنت بر علیه دانشگاه علوم پزشکی درج میکنید، مطمئنا حاج زارعی بسیار نماینده دلسوز و توانمندی بود فقط دلیل ناراضی بودن مردم از چنین مدیرانی بود بابا بروید دنبال کارتان، بخدا نمی دانیم شماها دنبال چه هستید، خمخانه، نکنه انتظار دارید هنوز مدیر باشید
هیات علمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
«آقای رییس جمهور مشکلات دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد حالش خوب است ولی توباور مکن»
این روزها چالش اول جهان کروناست ودرایران هم کرونا علاوه بر تهدید ،فرصتی برای بازآرایی وتقویت بنیه بهداشتی ودرمانی دانشگاهها
می باشد.بسیاری از دانشگاههای علوم پزشکی ومخصوصا دراستانهای کانون بیماری توانسته اند علاوه بر جذب کمکهای خیرین و سازمانهای مردم نهاد،بودجه های کلان برای ترمیم زیر ساختهای درمانی وبهداشتی وتجهیزات ازوزارت بهداشت وسازمان برنامه وبودجه جذب نمایند.
استان گیلان دراین بحران باراه اندازی تختهای ICUوهشت دستگاه سی تی اسکن جدید وپرداخت مطالبات پزشکان وکادر درمان تا شهریور ۹۸کرونا را به فرصت طلایی تبدیل کرد.دربقیه استانها نیز پرداخت مطالبات کادر درمانی حداقل به مدت شش ماه تایکسال پرداخت گردید وتختهای جدید راه اندازی گردید.
درجلسه ویدئو کنفرانس رییس جمهور با مجموعه دولت دراستان،سرپرست دانشگاه،دکتر یزدانپناه ،درپاسخ به سوال رییس جمهور مبنی بر وجود مشکل دردانشگاه!!سرپرست دانشگاه باتشکر وقدردانی از استاندار و نماینده ولی فقیه وکمبود وسایل وتجهیزات فوق تخصصی جراحی عروق وریه بسنده نمود وبا استناد به آمار بیماران بستری تست مثبت وبدون تخمین آلودگی استان ،خاطرنشان کرد که احتمالا اولین استان درریشه کنی !!!!!کرونا خواهیم بود این درحالیست که ایشان بدلیل عدم اطلاع از چنین بیماریهایی ورفتار آنها ازچنین واژه ای استفاده نمودند .
عملا مشکلات وکمبودهای دانشگاه دغدغه واولویت ایشان نبود وچنین فرصتی از دست رفت.
این درحالیست که سی تی اسکن مرکز اصلی کرونا هنوز راه اندازی نشده وبیماران کرونایی باید بااحتمال انتشار بیماری دربین کادر درمان همچنان به بیمارستانهای دیگر اعزام شوند.

مطالبات پرسنلی وپزشکان بیش از یک سال ونیم تاخیر دارد.
باوجود تمام کمکهای تجهیزاتی خیرین ،وزارت بهداشت وسازمانها ونهادها همچنان سهمیه پرسنل بیمارستانهای درگیر کرونا روزانه یک یا دو عدد ماسک جراحی ساده است.

ازداروهای جدید وروشهای درمانی تازه که دربیمارستانهای استان های دیگر استفاده می شود ،دردانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبری نیست .
بدهکاریهای چندین میلیاردی تجهیزات بیمارستانهای جلیل وباشت هنوز پرداخت نشده ودرهاله ای از ابهام قرار دارند.
هنوز بیمارستانی که سرپرست دانشگاه،افتتاح آن را اشتباه می خواند واکنون نقطه اتکا دانشگاه دربحران کرونا می باشد،یک بخش جدید درآن راه اندازی نشده است ودرهاله ای از خاموشی به سر می برد.
آنژیوگرافی وجراحی قلب دانشگاه یک سال است که بخاطرخرابی قطعه ای از کار افتاده است وتعطیل می باشد.
سرپرست دانشگاه درگیرودار کرونا مشغول انتصابات فامیلی است.
و............................
آری دکتر یزدانپناه،اینها فقط بخشی از مشکلات دانشگاه بود که می توانستید مانند برخی روسای دانشگاهها، دراین فرصت طلایی با رییس جمهور مطرح نمایید وکرونا رابه فرصتی برای استان تبدیل کنید ولی به دلیل نداشتن دید وسیع بهداشتی ودرمانی وجامعه نگر وبلاتکلیفی شما در حکم ریاست دانشگاه فقط به تقدیر از برخیها سوخت.
والعاقبه للمتقین
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
در جواب کسی که نوشته هیئت علمی!
من چند شب در بیمارستان شهید جلیل بستری بودم روزانه چند عدد ماسک دریافت میکردم. چرا به دروغ میگویی که پرسنل ماسک ندارند. همین یک کلامت عدم اعتبار همه حرفهایت را پیش من یکی ثابت کرد.
اگر به استان گیلان چندین تخت داده اند (البته به قول جناب هیئت علمی!) به خاطر وضع اسف بار آنجا بود که البته آن وضع به لطف خدا اینجا بوجود نیامد. نقطه قوت را به عنوان نقطه ضعف عنوان نکن!
بیش از این حوصله پاسخوگویی به غرض ورزان را کسی ندارد.
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
در ضمن آقای هیئت علمی!
نوشتی بیش از یک سال و نیم مطالبات پرداخت نشده
کسی که بهش انتقاد داری کمتر از یکسال آمده!!!
حقگویی در سراسر متنت موج میزند هیئت علمی جان!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار