علی آقامحمدی در ادامه به وضعیت و مشکلات هنرمندان موسیقی استان در روز‌های کرونایی اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: بسیاری از اساتید، پیشکسوتان و هنرمندان از وزاتخانه درخواست دارند که آن‌ها و به ویژه مدرسان و مدیران آموزشگاه‌های موسیقی را حمایت کنند و این درخواست در نامه‌ای آورده شده است.
کد خبر: ۸۳۶۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷ 05 April 2020
در روز‌هایی که کروناویروس این مهمان ناخوانده، زندگی روزمره‌مان را تحت تأثیر قرار داده و بسیاری از ما شکل دیگری از زندگی را تجربه می‌کنیم، اهالی موسیقی همدان با وجود دغدغه‌های فراوان در تلاش هستند تا مردم را به «در خانه ماندن» ترغیب کنند و برای امید دادن به همشهری‌های خود تلاش می‌کنند.

به گزارش ایسنا، آقامحمدی رئیس انجمن موسیقی استان همدان نشسته‌ایم تا از روز‌های قرنطینه هنرمندان عرصه موسیقی و فعالیت‌هایشان بشنویم.

این هنرمند عرصه موسیقی درباره فعالیت‌های انجمن موسیقی شعبه همدان در روز‌های کرونایی می‌گوید: کنسرت گروه موسیقی شهسواران در شب چهارشنبه سوری نخستین فعالیت انجمن بود که به صورت زنده (لایو) اجرا شد.

آقامحمدی ادامه می‌دهد: دیگر فعالیت انجمن در پویش «در خانه بمانیم» است که در راستای همدلی و روحیه‌بخشی به مردم و به ویژه مردم استان همدان اجرا می‌شود و از هنرمندان موسیقی استان، اساتید، هنرجویان و دیگر اقشار جامعه دعوت کردیم تا با ارسال یک اجرای یک دقیقه‌ای با گوشی تلفن همراه، به صورت تک‌خوانی، تک‌نوازی یا دو نوازی انجمن را در این راه یاری کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه پویش با استقبال خوبی مواجه شد و حتی از خارج از کشور نیز آثاری به دست ما رسیده است، تصریح می‌کند: آثار ارسالی به نام اساتید و هنرمندان در صفحه اینستاگرام انجمن موسیقی همدان به نشانی anjomanmoosighi.hmd@ و کانال تلگرام انجمن به اشتراک گذاشته می‌شود و علاقمندان می‌توانند به تماشای آن‌ها بنشینند.

حضور اساتید و مدرسان تراز اول موسیقی کشور در برنامه مجازی انجمن موسیقی همدان

آقامحمدی در ادامه به دیگر برنامه انجمن موسیقی اشاره و اعلام می‌کند: از دو یا سه روز آینده برنامه‌های زنده‌ای با حضور اساتید و مدرسین تراز اول موسیقی کشور برگزار خواهیم کرد که به صورت پرسش و پاسخ، نوازندگی ساز ایرانی و آواز اجرا خواهد شد.

این نوازنده تار با بیان اینکه درصدد هستیم در روز‌های پیش‌رو برنامه‌ای جشنواره مانند در فضای مجازی برگزار کنیم که به صورت رقابتی برای تک‌نوازی ساز انجام می‌شود، می‌گوید: در حال حاضر سه گروه موسیقی برای برگزاری کنسرت درخواست داده‌اند، اما به خاطر مشکل ساز بودن احتمالی گروه‌نوازی به علت وجود کروناویروس ترجیح را بر تک‌نوازی گذاشته‌ایم.

رئیس انجمن موسیقی استان همدان درباره اطلاع‌رسانی برنامه‌های انجمن موسیقی از صفحه‌های مجازی استان ابراز گله‌مندی می‌کند و توضیح می‌دهد: پاسخ این صفحات برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی برنامه‌های انجمن، دریافت هزینه بود در صورتی که فعالیت‌های ما هیچ منفعت مالی برای انجمن ندارد و صرفاً کاری فرهنگی است چراکه وظیفه خود می‌دانیم با اجرای موسیقی از استرس جامعه کم کرده و سهمی در سرگرمی و روحیه دادن به مردم داشته باشیم و آن‌ها را تشویق و ترغیب کنیم که در خانه بمانند.

آقامحمدی در ادامه به وضعیت و مشکلات هنرمندان موسیقی استان در روز‌های کرونایی اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: بسیاری از اساتید، پیشکسوتان و هنرمندان از وزاتخانه درخواست دارند که آن‌ها و به ویژه مدرسان و مدیران آموزشگاه‌های موسیقی را حمایت کنند و این درخواست در نامه‌ای آورده شده است.

این هنرمند همدانی تصریح می‌کند: تنها منبع درآمد مدرسان و مدیران آموزشگا‌ها از طریق تدریس است که با تعطیلی آموزشگاه‌ها برای امرار معاش با مشکل مواجه شده و بعضاً مجبور به مسافرکشی هستند بنابراین اگر حمایتی از آن‌ها نشود، فاجعه به بار می‌آید.

وی اضافه می‌کند: هنرمندان در صورتی می‌توانند در خانه بمانند که حمایت شوند و اگر حمایت نباشد پویش در خانه ماندن اشباع شده و هنرمندان مجبور هستند برای رفع نیاز‌های مالی به فعالیت‌های خود در جامعه ادامه دهند، به همین دلیل امیدواریم وزارت ارشاد و دولت تدابیری برای آموزشگاه‌های موسیقی بیندیشند.

آقامحمدی درباره آموزش مجازی موسیقی در شرایط فعلی نیز بیان می‌کند: آموزش مجازی تا حدودی امکان پذیر است و تعدادی از مدرسان نیز این کار را انجام می‌دهند، اما به علت نبود زیرساخت‌های لازم و سرعت پایین اینترنت، آموزش با مشکلاتی همراه می‌شود و از طرفی هزینه آموزش مجازی نسبت به آموزش حضوری کمتر است و پاسخگوی نیاز مالی هنرمندان نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار