کد خبر: ۸۳۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹ 06 April 2020

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده اصفهان درباره آخرین وضعیت بحران ویروس کرونا در آن استان گفت: براساس آخرین آماری که از استان به جز کاشان و آران بیدگل داریم، تعداد ورودی و خروجی به بیمارستان تقریبا برابر است، یعنی روزانه نزدیک به ۱۵۰ ترخیصی و ۱۵۰ مراجعه کننده و بستری شونده داریم. اما نکته‌ای که وجود دارد این است فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت‌هایی که از ابتدای سال اجرایی شد در موارد ابتلا و فوتی‌ها بر اثر ویروس کرونا تاثیری نداشت. یعنی به آن میزان که مردم در خانه ماندند و محدودیت‌هایی در سطح کشور اعمال شد به همان میزان ما کاهش ابتلا و فوتی نداشتیم. ممکن است یا اشتباه محاسباتی در مورد نحوه و نوع قرنطینه و محدودیت باشد یا اینکه شبکه بهداشت و درمان در حال یافتن افراد بیمار است.

این نماینده مجلس ادامه داد: یکی از مشکلاتی که از ابتدا داشتیم و هنوز هم به میزانی با آن درگیر هستیم، عدم اطلاع‌رسانی شفاف درباره تعداد مبتلا شدگان و تعداد فوتی‌ها است. اکنون در کشور آمار روزانه مبتلایان و فوتی‌ها اعلام می‌شود؛ هرچند که در نحوه محاسبه آن بحث زیادی وجود دارد، اما اگر از همان ابتدا علاوه بر آمار استان‌ها آمار هر شهرستان هم اعلام می‌شد، طبیعتا توجه مردم بیشتر جلب می‌شد.

حاجی دلیگانی افزود: دولت معتقد است آمار‌های شهرستان‌ها نباید اعلام شود زیرا ممکن باعث نگرانی و به نوعی ترس مردم شود، اما نکته اینجاست که اعلام آمارها باعث می‌شود مردم موضوع را جدی‌تر بگیرند و رفت و آمد‌های خود را محدودتر کنند. متاسفانه هنوز هم آمار شهرستان‌ها اعلام نمی‌شود، این در حالی است که اعلام درست آمار و تعداد مبتلایان و فوت شدگان به خودی خود باعث رعایت بیشتر مردم می‌شود.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار