فرماندار قیروکارزین گفت: زنگ خطر ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان به صدا درآمده و تدابیر سخت‌تری برای پیشگیری از آن اعمال می‌شود
کد خبر: ۸۳۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 07 April 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: علی‌محمد کریمی در جمع اعضای شورای تأمین و ستاد بحران این شهرستان اظهار داشت: به گفته کارشناسان امر سلامت، پیک اصلی ویروس کرونا درراه بوده و باید تدابیر بهداشتی ویژه‌ای دنبال شود.

وی افزود: در این روزهایی که جامعه در خیال عادی شدن بحران بود ناگهان شیب ابتلای افراد به ویروس کرونا صعودی شد.

فرماندار شهرستان قیر و کارزین با اشاره به مثبت شدن تست کرونایی سه نفر دیگر از شهروندان این شهرستان و ابتلای قطعی پنج نفر به این بیماری بیان داشت: زنگ خطر این بیماری در قیروکارزین به صدا درآمده و تدابیر سخت‌تری در پیشگیری از کرونا اعمال می‌شود.

کریمی ادامه داد: مبتلایان بومی این شهرستان هستند که تمامی خانواده‌هایشان و حتی افرادی که با آن‌ها ارتباط داشتند تحت نظر خواهند بود و برای غربالگری از آنان اقدام شده است.

وی ضمن تقدیر از اقدامات انجام‌شده توسط دستگاه‌های اجرایی و پویش‌های مردمی که برای مقابله با این ویروس تلاش جهادی داشتند افزود: تمامی برنامه‌ها باید در چهارچوب دستورالعمل‌های ابلاغی از ستاد ملی و استانی کرونا دنبال می‌شود.

فرماندار شهرستان قیر و کارزین گفت: پنج تیم بازرسی مستمر از بازار و صنوف و کنترل شدید فعالیت‌های اقتصادی تشکیل که روزانه گزارش‌های لازم تهیه و به ستاد کرونایی استان ارسال خواهد شد.

کریمی با تأکید بر لزوم حفاظت از سلامتی شهروندان و پلمب واحدهای تجاری متخلف بیان داشت: جمع‌آوری دست‌فروشان سطح شهر و جلوگیری از فعالیت مشاغل غیرضروری الزامی است و گندزدایی معابر به‌خصوص حوالی مراکز بهداشتی و درمانی باید مضاعف شود.

وی ابراز داشت: مسدود کردن جاده‌ها خلاف قانون و ممنوع است اما محدود کردن ترددها و کنترل ورود و خروج‌ها مطابق با مصوبات ستاد ملی کرونا اجرا می‌شود.

کریمی بابیان این‌که شرایط امروز کشور خاص بوده و نباید این اجازه را به افراد سودجو و فرصت‌طلب داد، تصریح کرد: تمامی انبارهای مواد غذایی شهر باید توسط دستگاه‌های متولی شناسایی و ثبت شوند تا از هرگونه احتکار مایحتاج مردم و منفعت‌طلبی در این شرایط حساس جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار