کد خبر: ۸۳۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ 07 April 2020

همچنان که به نظر می‌رسد چین از بدترین وضعیت شیوع ویروس کورونا بیرون آمده است، مقامات دولتی استفاده از داروهای سنتی را برای معالجه و پیشگیری از این بیماری تشویق می‌کنند. کارشناسان هشدار داده‌اند که این کار می‌تواند احساس امنیت کاذب را در هنگام همه‌گیری به مردم بدهد.

به گفته یو یانونگ، مسئول طب سنتی در چین، در سخنرانی‌اش در روز ۲۳ مارس در ووهان، داروهای سنتی علائم را کاهش داده، باعث کاهش شدت ویروس، افزایش میزان بهبودی و کاهش میزان مرگ‌ومیر شده‌اند.

دکتر ادزارد ارنست، استاد برجسته طب مکمل در دانشگاه اکستر انگلستان، می‌گوید: «داروهای گیاهی که چین به‌عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای مقابله با ویروس کورونا در سراسر جهان صادر می‌کند، خطرات مستقیم و غیر مستقیم برای بیماران به همراه دارد».

او ادامه می‌دهد: «مخلوط TCM می‌تواند سمی، آلوده یا در تداخل با داروهای تجویزی باشد. همچنین می‌تواند به بیماران احساس امنیت کاذب بدهد و آن‌ها را از داروهای مؤثر غافل کند».

طب سنتی چینی قدمتی بیش از ۳۰۰۰ سال دارد و روش‌های گوناگون تشخیصی مانند معاینه فیزیکی نبض و زبان بیمار و طیف وسیعی از درمان‌ها از جمله مصرف گیاهان دارویی مانند جین‌سنگ و طب سوزنی را شامل می‌شود.

https://www.nbcnews.com/news/amp/ncna1173041

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار