مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان :
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: در سال 98 موفق شدیم 950 هزار هکتار عملیات کاداستر اراضی ملی در استان هرمزگان را انجام برسانیم.
کد خبر: ۸۳۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 08 April 2020

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی هرمزگان؛ امید ذاکری صبح امروز با اشاره به اجرای عملیات کاداستر در هرمزگان اظهار داشت: طی سال 98 ، 950 هزار هکتار عملیات کاداستر در راستای پیشگیری از تصرفات وانجام حفاظت فنی و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی انجام شده است.
وی افزود: حفاظت و پیشگیری از تصرف اراضی ملی و شفاف سازی مالکیت های اراضی در بخش‌های مختلف از جمله جنگل، مرتع و بیابان از مهم‌ترین مزیت‌های این طرح است چراکه برای تشخیص دقیق و صحیح اراضی ملی و مستثنیات استان اجرای این طرح ضروری و اولویت اول این اداره کل می باشد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان بیان داشت: از 950 هزار هکتار عملیات کاداستر، حدود 934 هزار هکتار اسناد تبدیلی شامل اسناد دفترچه ای طی 77 فقره تبدیل به اسناد تک برگ همراه با اصلاح و بازنگری این اسناد بوده است .
ذاکری تصریح کرد: در سال گذشته 7 هزار و 816 هکتار اسناد اخذ شده جدید نیز در 4 فقره صادر شد و از این میزان یک فقره سندساحلی هم برای اولین بار جهت اراضی ساحلی در شهرستان بندرعباس در راستای قانون اراضی مستحدث و ساحلی و دستورالعمل های صادره به میزان 900 هکتار اخذ شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: با تلاش های صورت گرفته در سالهای اخیر و شناسایی نقاط بحرانی و حساس، میزان تصرف در اراضی ملی و منابع طبیعی در استان در سال گذشته با عنایت به رویکرد پیشگیرانه یگان حفاظت از منابع طبیعی استان، کاهش چشمگیری داشته است.
وی با تشکر ازتلاش های بی دریغ همکاران یگان حفاظت منابع طبیعی در راستای گشت زنی نوروزی گفت: حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی یکی از اولویت های مهم ما در سال 99 می باشد و برای این هدف گشت یگان حفاظت به صورت شبانه روزی در سراسر استان فعال بوده و پرسنل پرتلاش یگان با تمام تلاش خود در راستای صیانت از عرصه های طبیعی پای کار هستند .
ذاکری گفت: حفاظت از عرصه های طبیعی تعطیل شدنی نیست و با توجه به حساسیت عموم به جلوگیری از تخریب طبیعت، هم استانی های عزیز می توانند هر گونه تعرض به منابع طبیعی را به شماره تلفن 1504 امداد و جنگل اطلاع دهند تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن بصورت حضوری موضوع را رسیدگی نمایند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار