استاندار مازندران با اشاره به اینکه هنوز زیرساخت لازم برای دورکاری ادارات تعبیه نشده است، گفت: در حال آسیب شناسی و احصای مشکلات دورکاری ادارات هستیم.
کد خبر: ۸۳۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶ 15 April 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی استانداری، احمد حسین زادگان در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان با بیان این که ابلاغ کردیم جلسات استانداری و استانی حتی الامکان به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شود، گفت: جلسات استان در بخش های مختلف را در چند روز اخیر با رعایت فاصله معقول و منطقی و موازین بهداشتی آغاز کردیم تا کار مردم به تعویق نیفتد و باید به این روند سرعت بدهیم.

وی با اشاره به این که از جمله مباحثی که پیش از شیوع کرونا در نظام اداری شروع شده بود، موضوع دورکاری کارکنان بود، افزود: دورکاری در روند اجرا دارای مشکلاتی بود و پیشبرد امور در عمل در این ساز و کار دقیق پیش بینی نشده بود و گاهی امور مردم معطل می ماند.

استاندار مازندران با بیان این که برای اجرای درست دورکاری برخی آمادگی ها و زیرساخت لازم و کارگروهی که این ساز و کارها را احصا کند وجود نداشت، گفت: امروز مقرر شد این گارگروه در اسرع وقت تشکیل شود، فعالیت ها و اموری که قابلیت دورکاری را داشته باشد بنحوی که امور مردم به تعویق نیفتد، دقیقا احصا شود.

حسین زادگان در ادامه گفت: مقرر شد در مورد نوبت بندی و نوبت دهی کارکنان نیز بررسی ویژه صورت گیرد تا مشخص شود دستورات چند درصد اجرا می شود.

وی با اشاره به این که در خصوص میز خدمت نیز همه دستگاه ها موظف به اجرای آن شدند تا میزان حضور ارباب رجوع، بوروکراسی های زائد و پیگیری های مردم کمتر شود و مردم را کمتر درگیر نماید، اظهار داشت: در این مقطع که درگیر مقابله با شیوع کرونا هستیم، میز خدمت بسیار می تواند به ما کمک کند و در این خصوص بیشتر باید میز خدمت الکترونیک برجسته شود و خدماتش شتاب بگیرد تا مراجعه مردم را در دستگاه ها کم کند.

استاندار مازندران افزود: مسئولیت ویژه ای برای این پروژه مشخص شده تا در بازه زمانی محدود؛ فعالیت هایی که در دستگاه های اجرایی دارای قابلیت ارایه در میز خدمت و از طریق خدمات الکترونیک به مردم است، شناسایی شود و هم اگر در حوزه های زیرساختی مشکلاتی وجود دارد، دستگاه ها خدمات بیشتری را بتوانند از طریق میز خدمت بصورت الکترونیک ارایه کنند.

اکنون ۶۰ روز از مشاهده نخستین بیمار مشکوک به کرونا در استان مازندران می گذرد و در این مدت این ویروس خسارات سنگینی به اقتصاد مازندران، نظام اداری و همچنین مشاغل و معیشت وارد کرد.

طبق آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال حاضر ۵۰۹ بیمار مشکوک به ابتلا ویروس کرونا در مراکز درمانی و بیمارستانی مازندران بستری هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار