روز گذشته در شبکه‌های مجازی خبری مبنی بر چالش «تارا مارکت» منتشر و در طی آن از بانوان خواسته می‌شود که با باز کردن پاهای خود در حد ۱۸۰ درجه یک بسته بهداشتی دستکش یا ماسک دریافت کنند.
کد خبر: ۸۳۹۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 16 April 2020

به گزارش «تابناک»؛ چند سالی است که در فضای مجازی فرایندی تحت عنوان به چالش کشیدن افراد سرشناس و مطرح عمدتاً برای جمع‌آوری کمکهای مادی و معنوی برای افراد کمتر برخوردار و یا بیماران خاص و مؤسسات علمی و فرهنگی ترتیب داده میشود.

هدف اصلی این چالشها آشنا کردن عموم جامعه با مشکلات و سختی‌های زندگی بیماران و جمع‌آوری کمک‌های مادی و معنوی برای آنهاست.
مثلاً چالش آب یخ برای بیماران مبتلا به ALS که طی آن افراد مشهور و مطرح در عالَم «علم و هنر» با ریختن یک «سطل آب یخ» بر سر خود و انتشار آن موجب جلبِ توجّه همگانی به این بیماری و دردهای ناشی از آن و آشنایی بیشتر با عوارض این بیماری شدند.

چالش نوکیسگی و بی‌اصالتی در تارا مارکت

در این چالش افراد مخیّر بودند پس از شرکت داوطلبانه در چالش ، با ریختن «سطل آب یخ» بر سر خود و انتشار فیلم آن در شبکه‌های مجازی موجب آشنایی بیشتر مردم با این بیماری و درد و رنج ناشی از آن شوند و یا اینکه با پرداخت ۱۰۰ دلار به موسسه‌ی حمایت از بیماران مبتلا به ALS در چالش شرکت کنند.

افرادی چون «بیل گیتس» ، هم با ریختن سطل آب یخ و هدیه‌ی چند ۱۰ هزار دلار در چالش شرکت کردند. در واقع ترتیب دهندگان چنین چالش‌هایی هدفشان توجّه و کمک به افراد نیازمند و در معرض خطر برای رفع مشکل آنها است.

در میان افراد تازه به دوران رسیده و پُرتِ از اصل ماجرا این حرکت زیبا به شکلی «موهوم و زننده» آنهم نه به منظور کمک به بیماران یا مؤسسات علمی و تحقیقاتی بلکه برای خودنمایی و تبلیغات برای کسب و کارشان در آمده است.

مثلاً در چالش رقص برای کمک به کادر درمان ، به اصطلاح سلبریتی ها و هنرمندان نه چندان مطرح به جای اهدای «ماسک و گان و دستکش» به کادر درمان و تشویق و ترغیب مردم به ماندن در خانه به رقّاصی و گرفتن فیلم از خود و انتشار آن در فضای مجازی پرداختند.

اینکه یک هنر پیشه‌ی نه چندان مطرح «درجه سه» کمتر در معرض دید که به زور در ۱ سال یکبار جلوی دوربین ظاهر می‌شود ، برقصد و کلیپ خود را تحت عنوان چالش رقص حمایت از پرستاران و پزشکان منتشر کند چه کمکی به پزشک و پرستار می‌کند ما متوجه نشدیم و هدف اصلی چنین فردی نشان دادن و تبلیغ برای خود و عوام‌فریبی است.

چالش نوکیسگی و بی‌اصالتی در تارا مارکت

روز گذشته در شبکه‌های مجازی خبری مبنی بر چالش تارا مارکت منتشر و در طی آن از بانوان خواسته می‌شود که با باز کردن پاهای خود در حد ۱۸۰ درجه یک بسته دستکش یا ماسک دریافت کنند.

انجام این حرکت و به اصطلاح چالش به غیر از تبلیغات برای «تارا مارکت» چه خیر و منفعتی برای جامعه داشته است؟

آیا آموزشی، بهداشتی ، درمانی به همراه داشته و یا موجب جمع‌آوری کمکهای بهداشتی برای افراد کم برخوردارتر در سطح جامعه شده است؟

افراد با انجام اعمال بی‌ریشه‌گی و بدون اصالت نمی‌توانند با پولدارشدن و زدن کراوات و پاپیون و یا خریدن خانه و مِلک در مالزی ، ترکیه و سنگاپور برای خود اصالت و اصل و نَسب پیدا کنند بلکه عملکرد هرکسی معرفی وی است.

دکتر شریعتی در توصیف تقلید کورکورانه از فرهنگ غرب مثال زیبایی دارد. ایشان می‌فرمایند فرهنگ مصرف گرایی و لاقیدی و دنیاپرستی غذای نامطلوبی است که با فطرت انسانی منافات داشته و جسم و روح هر انسانی صرف نظر از موقعیت جغرافیایی و اعتقادات مذهبی‌اش نمی‌تواند آنرا هضم کند و لاجَرم چون با فطرتش سازگاری ندارد این غذای نامطلوب خورده شده را استفراغ می‌کند.

تقلید کورکورانه از فرهنگ غربی مثل خوردن غذای استفراغ شده میباشد که استفراغ مجدّد آنرا به همراه خواهد داشت.

مدیریت تارا مارکت بندرعباس با رونمایی از این چالش موهن و غیراخلاقی و تشویق بانوان به باز کردن پاهایشان در حد ۱۸۰ و گذاشتن عکس آنها در اینستاگرامش عملاً استفراغِ ، استفراغ شده‌ی یک فرهنگ زشت را با ولع میل کرده و نوعی بی‌اصالتی را ترویج و در جامعه به نمایش گذاشته است.

چالش نوکیسگی و بی‌اصالتی در تارا مارکت

کاش می‌شد با پول و ثروت کمی نجابت و اصالت اجتماعی و شرافت تهیّه و به مدیریت تارا مارکت هدیه داده می‌شد ولی متأسفانه این جنس را با پول ، پاپیون ، کراوات و سفر خارجی نمی‌توان فراهم کرد.

مدیریت تارا مارکت که خود به خوبی می‌داند ثروت‌های باد آورده نه از راه معقول و زحمت بلکه نتیجه یک اقتصاد بیمار و رانت بوده و با بادی نیز از بین خواهد رفت از تکرار چنین حرکات غیراخلاقی پرهیز و حدّ و اندازه خود را بفهمد.

برای مشهور گشتن و در معرض دید واقع شدن لازم نیست مثل برادرِ حاتم طایی در چاه زمزم ادرار کنید!

براستی آیا افرادی که به دنبال برگزاری چالشهای تشویق خانم‌ها به باز کردن ۱۸۰ درجه پاهایشان هستند آیا حاضرند ، بانوان منسوب به خودت هم بخواهند که پاهایتان را باز کنید؟ واقعاً حاضرید عکس‌های خودتان و افراد خانواده‌ی خویش را هم در اینستاگرامتان بگذارید تا از طرف مردم یک بسته بهداشتی به شما هدیه داده شود؟!.

 چالش نوکیسگی و بی‌اصالتی در تارا مارکت

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
سلام بله این همون تارا اژدری بود که نقشه فارس به دریا وصل وچاپ وپازل نقشه توزیع کرد حالا این حرکت خسیف
فاطمه شهابی پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
در مملکتی که رسیدن به ثروت ازراه‌های غیر قانونی و یا غیر عادی مرسوم هست و پول همه چیز میاره و پولداری یعنی همه چیز، تا جایی که مدیران و مسئولان سر خم میکنن در برابر پولدار، همیشه شاهد چنین افرادی هستیم که کم کم تبدیل میشن به بابک زنجانی و علی پهلوان و ...
و وقتی گردن کلفت شدن، اونها هستن که برای مدیران و جامعه ما تصمیم میگیرن
البته که جای خالی نهادهای فرهنگی در فرهنگ سازی جامعه بشدت مشهوده
البته خدا رو شکر، تو این چالش قسمت اعظم جامعه با هر نوع نگرش و پوششی، اون رو تقبیح کردن، چون کماکان در بین خانواده های ایرانی و مخصوصا سنتی بندرعباس حجب و حیا یی وجود داره که خط قرمز حساب میشه
این خط قرمزها رو بشدت نشونه گرفتن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
سلام همین تارا و همین مدیرت جناب پازل نقشه فارس به دریا طراحی ورایگان پخش کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
واقعا در برابر این همه ساده لوحی و حماقت افراد، انسان متحیر می مونه و از همه سختر این است که به خاطر چیزی ناچیز شخصیت و کرامت و سرمایه انسانی خود را حراج کنید
انشالله خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند و انسان های شیاد و سواستفاده گر رو اگر قابل هدایت نیستند نابود کند
الهی آمین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
آدم های زیر سن قانونی آمدن این کار را انجام دادند داخل هیچ کشوری اجازه نمی‌دهند از دختر های زیر سن قانونی سوء استفاده کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
سلام به آنهایی که چشم خود را روی فساد و اختلاس و بیکاری و بی عاری وبی بندوباری و ظلم بسته اند .کار تارامارکت مورد تایید نمی باشد ولی اولویت اول جامعه هم نیست اگر اینهمه که به این مورد اعتراض نموده اند .نصف انها به فساد و اختلاس درون بعضی از ادارت اعتراض میکردند شاهد بی عدالتی نبودیم . التماس تفکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
هرچیزی جای خودشو دارد مردم بی آبرویی و بیشرفی را نمی‌پسندند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
یک حرکت ورزشی بوده و حساسیت روش ایجاد شده، شما یه نگاهی به صداوسیما بیندازید که مواضعشون گوش فلک رو پر کرده و تا .... گرگ روی لگو یک باشگاه رو هم سانسور میکنن اما برای مسابقاتی که اخیرا راه انداختن و پخش میکنن تا چه حد کج سلیقگی به چشم میخوره و افراد تحقیر میشن (دهن افراد را تا مرز خفه شدن پر می کنند و همسر کلمه ای میگه که با دهان درحال پاره شدن، باید تکرار کند)یا موارد زیادی از این دست‌ که کرامت افراد رو زیر سوال میبره و آدم به فکر فرو میره که آیا مغزهای متفکری که این ایده ها را برای مسابقات داده اند هیچ نوع خلاقیت دیگه ای نداشته اند.
مساله اینه که برای این چالش حساسیت زیاد شده است. این یک حرکت ورزشی بوده و نگاه جنسیت زده و حساسیت زیاد به پای بانوان این واکنش ها رو رقم زده.
الان زنان زیادی با افتخار در مسابقات ورزشی پاهای خود را ۱۸۰ درجه باز می کنند. در تلوزیون هم اتفاق آن را پخش کرده اند و به آن افتخار کرده اند اما برای خردسالان.
جوری آن را منعکس کرده اند که گویا از زنان خواسته اند برای هدف دیگری که همیشه در پس زمینه ی اذهان متحجر خودنمایی می کند پای خود را باز کنند.
واقعا واکنش ها به آن تنگ نظرانه بوده است. فقط یک بار به یک ورزشگاه بروید و لاغیر.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
احسنت انتقاد به جایی بود جای نمایندگان کذایی مجلس خالیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
ای کاش رگ گردن هایمان برای بدبخت هایی که به خاطر چند تومن پول سر چارراه ها تن فروشی میکنند هم همینطور باد کند و واقعیت های خاموش جامعه را نیز رسانه ها منعکس کنند.دقیقا اینجاهاست که به خاطر مسائل جنسیتی، کرامت زنان در حال فروپاشی نه برای یک حرکت ورزشی
عالی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
عجب جای سوال داره چرا فقط عکس بانوان را تارامارکت پخش کرد عجب ، راه در رو هم پیش‌بینی می‌کنید حرکت ورزشی بود ملت را شاسکول تصور کردید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
واقعا تارا ملت رو چی فرض کرده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار