استاندار هرمزگان گفت: باید بتوانیم در سال جاری با برنامه‌ریزی مناسب، رونق خوبی را در عرصه های مختلف اقتصادی، تولیدی و اجرای طرح های عمرانی داشته باشیم و در این راستا احیا و فعال سازی واحدهای تولدی تعطیل و نیمه فعال ضروری است.
کد خبر: ۸۳۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳ 11 April 2020

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ دکتر فریدون همتی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان با تبیین سیاست های کاری استان در سال ۹۹ ، عنوان کرد: با توجه به شناخت مناسبی که از ظرفیت ها و فرصت های موجود در هرمزگان وجود دارد، باید بتوانیم در سال جاری با برنامه‌ریزی مناسب، رونق خوبی را در عرصه های مختلف اقتصادی، تولیدی و اجرای طرح های عمرانی با تعامل، هماهنگی و اقدامات و کنترل و نظارت دستگاه های اجرایی رقم بزنیم.

وی تسریع در صدور مجوز طرح های سرمایه گذاری و تولیدی را بسیار مهم برشمرد و افزود: با پیگیری ها و اقدامات خوبی که صورت گرفته شاهد صدور مجوز بسیاری از طرح‌ها طی مدت دو هفته تا یک ماه هستیم و باید این روند برای طرح های کوچک و متوسط در این مدت زمان ادامه داشته باشد و برای طرح های بزرگتر نیز با سرعت بررسی‌ها انجام و مجوزها صادر تا به نتایج خوبی برسیم و در روند پروژه‌ها سرعت ایجاد کنیم.

لزوم احیا و فعال سازی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه فعال

استاندار هرمزگان بر لزوم احیا و فعال سازی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه فعال تاکید کرد و بیان داشت: در سال جهش تولید باید گام های جدی در راستای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی برداریم.

همتی خواستار توجه ویژه به پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه‌های عمرانی شد و اظهار داشت: بخشی از پیمانکاران طرح‌های عمرانی از دستگاه‌های دولتی مطالبات دارند و در مقابل نیز به بانک ها و تامین اجتماعی بدهکار هستند که دستگاه‌ها باید به سرعت پیگیر پرداخت مطالبات پیمانکاران برای رفع مشکلات آنها باشند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه ها از روش تهاتر برای پرداخت مطالبات پیمانکاران طرح‌های عمرانی استفاده کنند تا این روند به سرعت انجام شود.

استاندار هرمزگان بر لزوم اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در زمین‌های دولتی واگذار شده تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های های مسئول و نظارتی باید در این زمینه نظارت کافی را داشته باشند و در صورت فعال نبودن سرمایه‌گذار، تذکر داده شود و با انجام بررسی ها در صورت موجه بودن دلیل عدم فعالیت، مجوز زمین تمدید و در صورت موجه نبودن مجوز لغو شود.

همتی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت های صندوق توسعه ملی برای جذب تسهیلات و کمک‌های فنی و اعتباری در اجرای پروژه‌ها در هرمزگان شد.

وی توسعه گازرسانی در سطح استان هرمزگان را یکی دیگر از برنامه‌های مهم در سال ۹۹ برشمرد.

استاندار هرمزگان همچنین با تأکید بر توسعه ساخت راه در استان، خاطرنشان کرد: ساخت راه‌های روستایی، راه اصلی، آزادراه و بزرگراه در سال جاری با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد و در این میان ساخت جاده های شهرستان بشاگرد، تکمیل کریدور ساحلی جنوب در هرمزگان، جاده سیاهو به احمدی و کهورستان به لار در اولویت قرار دارند.

وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت ها و تبصره های قانون بودجه ۹۹ جهت برنامه‌ریزی برای جهش تولید تاکید کرد و افزود: گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی و بانک های استان تهیه و ارائه شود.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار