معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: رسانه ها در شرایط بحرانی باید نقش خود در آگاه سازی جامعه را به درستی ایفا کنند تا مردم از تصمیمات و اقدامات صورت گرفته مطلع شوند و سودجویان نتوانند با تشویش اذهان عمومی نظم جامعه را برهم زنند.
کد خبر: ۸۳۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵ 06 March 2020

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ سعید ناجی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان که در سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزار شد، افزود: اخبار در شرایط بحرانی به منظور جلوگیری از  تشویش اذهان عمومی توسط سود جویان باید کامل و بموقع از سوی رسانه ها منتشر شود که این امر نیازمند مشارکت مسئولان و اصحاب رسانه است.

رسانه‌ها در شرایط بحرانی باید نقش خود را در آگاه سازی جامعه به درستی ایفا کنند

وی اضافه کرد: هماهنگی میان مسئولان و رسانه ها یک ارتباط دو سو است که باید از هر دو طرف مورد توجه و تقویت قرار گیرد.

ناجی با بیان اینکه در بحران کرونا در استان به دلیل هشدار های علوم پزشکی از برگزاری مستمر نشست خبری برای رسانه ها معذور هستیم، افزود: رسانه ها می توانند اطلاعات مورد نیاز را از مرجع تخصصی این بیماری یعنی علوم پزشکی به طرق دیگر دریافت کرده و از ارتباط های چهره به چهره در این شرایط جلوگیری کنند.

وی خاطر نشان کرد: البته علاوه بر اطلاعات تخصصی در خصوص بیماری کرونا باید تصمیمات و اقدامات ستاد استانی مدیریت این بیماری نیز در جامعه منعکس شود تا مردم در جریان امور قرار گیرند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه باید بتوان اخبار را به درستی به جامعه منتقل تا همگان در جریان امور قرار گیرند، بیان کرد: وقتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان از هموطنان می خواهد به این استان سفر نکنند، باید این خبر در رسانه های  سراسری و ملی منتشر شود تا همه ی هموطنان از آن مطلع شوند. و همچنین سایر مصوباتی که در این ستاد تصویب می شود باید با توجه به جامعه هدف، برد رسانه ای داشته باشند.

وی آگاهی بخشی به مردم در شرایط بحرانی یکی از وظایف مهم رسانه ها دانست و عنوان کرد: چنانچه مردم شرایط را درک و به هشدارها توجه کنند می توان از بروز بسیاری اتفاقات ناگوار در جامعه جلوگیری کند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار