استاندار هرمزگان گفت: در سطح روستاها از ۷۰ درصد غربالگری عبور کردیم و در سطح شهرها نبست به جمعیت شهری ۴۰ درصد در طرح بسیج ملی غربالگری شدند.
کد خبر: ۸۳۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۵ 22 March 2020

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ فریدون همتی در برنامه زنده شبکه خبر اظهار کرد: به موازات درمان افراد بیمار شده؛ تمام امکانات برای غربالگری بسیج شده‌اند.

وی عنوان کرد: در سطح روستاها از ۷۰ درصد غربالگری عبور کردیم و در سطح شهرها نبست به جمعیت شهری ۴۰ درصد در طرح بسیج ملی غربالگری شدند.

استاندار هرمزگان با ذکر این نکته که غربالگری به دو طریق انجام می شود ابراز داشت: همکاران در خانه بهداشت به افراد محله و روستا که در محدود خانه بهداشت آن‌ها قرار دارد و تلفن آنها را در سامانه وجود دارد تماس می‌گیرند و اطلاعات اعضای آن خانواده را جویا می شوند  و در سامانه ثبت می کنند و راهنمایی های لازم را به آنها ارائه می‌کنند.

۷۰ درصد مردم روستاها و ۴۰ درصد جمعیت شهری در طرح بسیج ملی غربال شدند

همتی ادامه داد: روش دیگر اینگونه است که خود افراد و خانواده ها زنگ می زنند به سامانه ۴۰۳۰ و اطلاعات خود و خانواده اش را ارائه می‌کند .

وی مطرح کرد: در مجموع این دو روش غربالگری یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری هرمزگان غربالگری شدند و اطلاعات آنها ضبط و ثبت شد.

استاندار هرمزگان تشریح کرد: با توجه به اینکه استان هرمزگان در ایام عید یکی از مقاصد گردشگری است اطلاع رسانی مناسبی از سوی رسانه‌ها برای عدم مسافرت مردم صورت گرفت و مردم به توصیه‌ها و تاکیدات مسئولان کشور توجه کردند.

همتی با ذکر این نکته که مردم استان هرمزگان با پویش در خانه بمانید به مجموعه بهداشت و درمان کمک کردند، تشریح کرد: در هشت نقطه از مبادی ورودی استان و شهرهای دیگر داخل استان کنترل بیماری کرونا انجام می‌شود در برخی از موارد حتا مردم در روستاها خودشان نیروهای بسیجی را در ورودی ها برای کنترل و جلوگیری از ورود به روستاها، تشکیل داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد ساکن روستاها تماس می‌گیرند و اعتراض می کنند که جمعیت شهرهای داخل استان به روستاهای خود بر می گردند و امکان مبتلا شدن روستا نشینان وجود دارد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه تا الان بیش ۸۹۰ هزار نفر غربالگری شدند، گفت: حدود ۴۰۰ نفر مشکوک به کرونا شناسایی شدند که آنها تب غیر متعارف داشته اند و عموما با توصیه ها و تذکرات یا برگشتند به شهر خود و یا به بیمارستان معرفی می‌شدند که بیماری را پیگیری کنند.

همتی اظهار کرد: خوشبختانه در این طرح ملی بیش از ۹۰ درصد ترددهای داخل استان کاهش یافت. سواحل استان از حضور مردم و گردشگر خلوت است هتل ها نیز به همین صورت.

وی ادامه داد: مکان‌های خرید در مناطق آزاد قشم و کیش و سایر شهرستان های استان همگی تعطیل شده‌اند و کسبه در پویش تعطیل کردن مکان های عمومی و پر ازدحام خیلی خوب همکاری کردند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در داخل شهرها اگر حتی به یک سوپر مارکت و یا یک نانوایی مراجعه کنید مشارکت بالای مردمی مشاهده می‌کنید و تصریح کرد:  برخی کسبه اگر متوجه بشوند گردشگر هستید خدمات ارائه نمی کنند. 

همتی بیان داشت: من از همه مردم عزیزمان خواهش می کنم همان طور که تا الان خوب همراهی کرده اند این ایام دو هفته را در خانه ها بمانند. انشالله در فرصت مناسب در هرمزگان تمامی امکانات برای گردشگران فراهم و جبران خواهد شد.

وی ادامه داد: در این ایام همه مردم هرمزگان از ملت عزیز درخواست دارند که به استان تردد و سفر نکند و سفر را بگذارند برای فرصتی که مردم عزیز از آنها پذیرایی کنند و نشاط و شادابی هر دو طرف را برای همگان ایجاد کند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار